Het dopingtopic 2.0
lees net dat de PCC voorstander is van langer straffen:
http://www.nusport.nl/wielrennen/247094 ... affen.html
ik vind het goed, ik heb wel vaker gespuid in dit topic dat de straffen omhoog moeten
wat ik niet begrijp wat ze bedoelen met een een strafsysteem voor ploegen die met dopers willen werken
als iemand zijn straf heeft uitgezeten, moet je verder niet zeuren, of gewoon nog veel langer straffen (mijn voorkeur)
http://www.nusport.nl/wielrennen/247094 ... affen.html
ik vind het goed, ik heb wel vaker gespuid in dit topic dat de straffen omhoog moeten
wat ik niet begrijp wat ze bedoelen met een een strafsysteem voor ploegen die met dopers willen werken
als iemand zijn straf heeft uitgezeten, moet je verder niet zeuren, of gewoon nog veel langer straffen (mijn voorkeur)
- daniel1975
- Forum-lid HC
MrT schreef:
+1!!!
Als de straf is uitgezeten ben je weer vrij man/vrouw.
Nog langer straffen staat niet in verhouding tot andere misdrijven zoals doodslag, mishandeling, etc.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Daniel1975 schreef:MrT schreef:
+1!!!
Als de straf is uitgezeten ben je weer vrij man/vrouw.
Nog langer straffen staat niet in verhouding tot andere misdrijven zoals doodslag, mishandeling, etc.
ja, daar hebben we het al vaker over gehad in dit topic
ik ben van mening dat het voor de geloofwaardigheid van de sport beter is als mensen die epo gebruiken, aan bloeddoping doen, etc, niet meer terug kunnen keren
maar goed, nogmaals, als de regels nu zijn dat je wel mag terugkeren, dan moet verder niemand daar over zeuren
of het één of het ander
-
remmiedepemmie
- Forum-lid
Kennelijk valt het beschermen van renners tegen doping niet onder veiligheid, want de ploegen en renners bedankten voor deelname aan deze bijeenkomst...
Belgische Teletext:
De Raad voor het Profwielrennen (CCP)
wil de schorsing voor een eerste
"zwaar" dopingvergrijp uitbreiden van
twee jaar naar vier jaar.
De CCP is de verzameling van alle vere-
nigingen in het profwielrennen, van
organisatoren over ploegen tot de ren-
ners zelf. Donderdag kwam de CCP bijeen
in Milaan, maar de ploegen en renners
bedankten, wegens hun dispuut met de
UCI over het oortjesverbod (zie 423).
De CCP vindt een schorsing van twee
jaar voor het gebruik van "zware" do-
pingvergrijpen (epo, bloedtransfusies)
niet genoeg en stelt vier jaar voor.
Belgische Teletext:
De Raad voor het Profwielrennen (CCP)
wil de schorsing voor een eerste
"zwaar" dopingvergrijp uitbreiden van
twee jaar naar vier jaar.
De CCP is de verzameling van alle vere-
nigingen in het profwielrennen, van
organisatoren over ploegen tot de ren-
ners zelf. Donderdag kwam de CCP bijeen
in Milaan, maar de ploegen en renners
bedankten, wegens hun dispuut met de
UCI over het oortjesverbod (zie 423).
De CCP vindt een schorsing van twee
jaar voor het gebruik van "zware" do-
pingvergrijpen (epo, bloedtransfusies)
niet genoeg en stelt vier jaar voor.
Daar ben ik het wel mee eens, dan zou je dus voor lichte vergrijpen kunnen voldoen met een straf van 3 maanden of een half jaar. Dat zou een ideale uitkomst zijn voor overtredingen van het dopingregelement zoals bij Keisse en Contador. Bij een gevalletje Ricco kun je dan veel zwaarder straffen.
Dan komt de straf weer een beetje in lijn met de aard van de overtreding.
Dan komt de straf weer een beetje in lijn met de aard van de overtreding.
Even een snelle copy/paste van de UCI site:
Press release : Patrik Sinkewitz provisionally suspended
18.03.2011
Earlier today, the UCI advised German rider Patrik Sinkewitz that he is provisionally suspended. The decision to provisionally suspend Mr Sinkewitz was made in response to a report from the WADA accredited laboratory in Lausanne indicating an Adverse Analytical Finding of Recombinant Human Growth Hormone in a blood sample collected from him at an in-competition test carried out by Antidoping Switzerland, authorized by the UCI, at the GP di Lugano on 27 February 2011.
This is the first suspension delivered in cycling on the basis of a test for the detection of the growth hormone and one of the first cases in all sports combined. This adverse analytical finding is therefore a new and important step in cyclings fight against doping.
The provisional suspension remains in force until a hearing panel convened by the German Cycling Federation determines whether Mr Sinkewitz has committed an anti-doping rule violation under Article 21 of the UCI Anti-Doping Rules.
Mr Sinkewitz has the right to request and attend the analyses of his B sample.
Under the World Anti-Doping Code and the UCI Anti-Doping Rules, the UCI is unable to provide any additional information at this time.
UCI Press Services
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
remmiedepemmie
- Forum-lid
Schorsen heeft niet zoveel zin, naar mijn mening. Een renner wordt prof, ontwikkelt zich en komt tot de ontdekking dat hij aan zijn plafond zit. Dan is de keuze, of een aantal jaar blijven doorfietsen met een salaris die niet al te riant is, of doping nemen. In het laatste geval is het financiele risico niet bijster groot.
Wil je de doping prikkel wegnemen dan zul je het financiele risico flink moeten vergroten.
Overigens is dit vanuit het oogpunt dat een renner nu alleen een boete moet betalen indien hij verder wil fietsen, als de regels tegenwoordig alweer veranderd zijn, excuses.
Wil je de doping prikkel wegnemen dan zul je het financiele risico flink moeten vergroten.
Overigens is dit vanuit het oogpunt dat een renner nu alleen een boete moet betalen indien hij verder wil fietsen, als de regels tegenwoordig alweer veranderd zijn, excuses.
-
johanandijk
- Forum-lid
"Een schone sport bestaat niet , je hoopt het wel maar het is er niet'' Marco B
Om welke stoffen draait het eigenlijk?
Omheen werden als dopingmiddelen vooral opbouwende middelen androgene steroíden zoals de anabolica Boldane of Laurabolin uitgeprobeerd. Ook andere hormonen met een vergelijkbare werking werden bij postduiven toegepast,maar zonder resultaat. Vaak wordt in de duivensport naar middelen gegrepen die bekendheid kregen door de dopingschandalen in de atletiek,wieler en paardesport.
I have a dream

Om welke stoffen draait het eigenlijk?
Omheen werden als dopingmiddelen vooral opbouwende middelen androgene steroíden zoals de anabolica Boldane of Laurabolin uitgeprobeerd. Ook andere hormonen met een vergelijkbare werking werden bij postduiven toegepast,maar zonder resultaat. Vaak wordt in de duivensport naar middelen gegrepen die bekendheid kregen door de dopingschandalen in de atletiek,wieler en paardesport.
I have a dream
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;
-
evrieselaar
- Forum-lid
UCI gaat in beroep tegen de vrijspraak van Contador.. Was wel te verwachten, maar wel apart dat ze daar zo lang mee moesten wachten!
-
deboefvanparma
- Forum-lid
Daar gaan we weer. Iedereen is gewoon aanwezig op de verdachtenlijst-
http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... html?p=3,1
http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... html?p=3,1
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit