Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jul 2010 12:58

Bobbie_VP schreef:HEt zou ook nog kunnen dat Cancellara de koers heeft geneutraliseerd omdat anders the Schleck broeders gelost zouden kunnen worden.

En dan Gesink die jongen was gewoon hevig geintimideert, maar dan snap ik ook een Hushovd niet, een goede renner, die al veel koersen gewonnen heeft, maar ja. Ik geef Hushovd vandaag ook nog wel een kans.

Zou je denken joh? Ik weet 't wel zeker. Cancellara heeft gewoon zich zelf opgeofferd en de boel uit ploeg belang stil gelegd. Hij kwam als 1e die afdaling naar beneden en had maar een achterstand van 40 seconde ofzo? Als hij plank gas had gegeven dan had hij misschien de etappe nog wel kunnen winnen en veel tijd kunnen pakken. Dan hadden de Schleckjes alleen waarschijnlijk wel 5-6 minuten aan hun broek gehad.

Rabobank en Cervelo hebben zich beide gewoon een oor aan laten naaien door Cancellara. Beide ploegen hadden de kopmannen erbij zitten en hadden gewoon moeten gaan rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edwardisaac
Forum-lid

edwardisaac 06 jul 2010 13:10

Amclassic-fan schreef:
Bobbie_VP schreef:HEt zou ook nog kunnen dat Cancellara de koers heeft geneutraliseerd omdat anders the Schleck broeders gelost zouden kunnen worden.

En dan Gesink die jongen was gewoon hevig geintimideert, maar dan snap ik ook een Hushovd niet, een goede renner, die al veel koersen gewonnen heeft, maar ja. Ik geef Hushovd vandaag ook nog wel een kans.

Zou je denken joh? Ik weet 't wel zeker. Cancellara heeft gewoon zich zelf opgeofferd en de boel uit ploeg belang stil gelegd. Hij kwam als 1e die afdaling naar beneden en had maar een achterstand van 40 seconde ofzo? Als hij plank gas had gegeven dan had hij misschien de etappe nog wel kunnen winnen en veel tijd kunnen pakken. Dan hadden de Schleckjes alleen waarschijnlijk wel 5-6 minuten aan hun broek gehad.

Rabobank en Cervelo hebben zich beide gewoon een oor aan laten naaien door Cancellara. Beide ploegen hadden de kopmannen erbij zitten en hadden gewoon moeten gaan rijden.

En een heel peloton met haat en nijd om hun heen;)

eelcoz

eelcoz 06 jul 2010 13:11

Amclassic-fan schreef:

Zou je denken joh?

Heerlijk, die directheid.:D Ben het wel met je eens hoor. Het enige wat ik nog niet helemaal begrijp is waarom er nu niet gesprint 'mocht' worden. Of zou dat zijn om de schijn van een protest op te houden?

fwr
Forum-lid

fwr 06 jul 2010 13:17

old&slow schreef: En als Gesink en Menchov gisteren dan 2 minuten hadden gepakt op Contador? Dan was het spannender geworden dan nu; zodra er een bergje komt is onze Spaanse vriend vertrokken, en ik zie ook de Schleckjes niet in staat om hem serieus te bedreigen. Nee hoor, gisteren was de kans om het C. een beetje moeilijker te maken, en die laten ze liggen

De groep met Contador, Armstrong en Basso was altijd teruggekomen bij de eerste groep.
Wie hadden er in de eerste groep moeten werken? Gesink en Menchov zelf, en twee man van Cervelo? Tegen de volledige ploegen van Liquigas, RadioShack en Astana.

Weinig kans.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jul 2010 13:18

Daar ga ik vanuit, anders was 't wel heel hypocriet geweest. En zo was 't wel lekker makkelijk voor Saxo en konden ze rustig de wonden likken. Als ze waren gaan sprinten dan was het weer volle bak rijden in de afdaling geworden.
Afbeelding

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 06 jul 2010 13:40

Amclassic-fan schreef:

joh heee ik ben het niet vaak met m eens, maar hier toch echt wel.

En al dat gepraat over respect voor de ridjers die gevallen zijn... dat is om het naar buiten toe acceptabel te maken denk ik. Het is jammer dat rabo en cervelo niet gegaan zijn. De hele etappe was al zo gecontroleerd en nu hadden ze dat kunnen doorbreken..

zoals gezegd, liever in de prijzen en niet populair in het peleton, dan vriendjes maar geen resultaten.

maar.... we weten niet wat er in de oortjes gezegd is, misschien is deze etappe een leuke toevoeging aan de oortjes discussie, hoe ze faalden toen er olie op de weg lag en de boel controleerden na de valpartij.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 06 jul 2010 13:43

Net als in de formule 1 zou je die team radio's gewoon moeten afluisteren :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dj
Forum-lid

dj 06 jul 2010 13:53

Had de groep met Armstrong en co de Rabo's en Cervélo's terug kunnen pakken? Ik weet het zo net nog niet. Als ze hadden doorgereden hadden ze die minuut waarschijnlijk wel overgehouden. In de achtervolging zette Radioshack zich op kop, En zat Astana daar lekker achter. Ik denk dat Contador zich iets minder zorgen over het tijdsverschil maakte - hij zat bij of vóór zijn grootste concurrenten (met alle respect voor de heren Menchov en Sastre, maar die krijgen helaas toch wel tijd aan hun broek in de bergen of tijdrit).
Maar goed, blijkbaar was de oorzaak van de grote glibberpartij met name de motor die onderuit was gegaan waardoor er een laag olie op de weg kwam te liggen. Dan kun je nog zo goed voorbereid zijn, daar is weinig tegen te doen. Dan is het op zich nog wel te rechtvaardigen om te zeggen dat je er klaar mee bent. Desalniettemin een volledig begrijpelijke, en slimme, actie van Cancellara om zijn kopmannen in de race te houden. Dat de rest luistert, tja. En nogmaals - Thor krijgt vandaag een cadeautje.

basko
Forum-lid

basko 06 jul 2010 13:55

Ik heb een beetje een dubbel gevoel over gisteren. Van de ene kant solidair, van de andere kant puur ploegenbelang (je offert zo'n gele trui niet echt zomaar hoor.....). Saxo heeft flink getraind op de kasseien, het zou me niks verbazen als ze hun zinnen voor de Schlecks op vandaag hadden gezet met een mooi plannetje, waarbij het niet in het scenario paste dat ze eerste een 5-6 minuten achterstand moeten goedmaken. Let op: vuurwerk van de Saxo's vandaag!

Trouwens.... waarom is er verder niet gewacht op de mensen die bijna 19 minuten inleverden gisteren......?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jul 2010 13:57

Ze hebben geen meter meer geen reden nadat de Schlecks erbij zijn gekomen. De renners die op 12 en 19 minuten zijn binnen gekomen hebben geen enkele interesse in het algemeen klassement en zijn dus op 't gemakje door gefietst naar Spa.
Afbeelding

jorisbressers
Forum-lid

Gebruikersavatar jorisbressers 06 jul 2010 15:06

Zie net dat terpstra niet is gestart, teveel koorts..... Hopelijk kan Gesink wel doorzetten met zijn gebroken ellepijp. Doet me helaas toch weer aan zijn korte optreden van vorige tour denken. het zit hem niet mee.
Scott Addict 15 / Ultegra Di2

Afbeelding

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 06 jul 2010 15:43

Plaats reactie