Ben zelf ook tevreden over Prolink. Je kunt het bestellen via All4bikes.be. Wel een tikje prijzige verzendkosten.ncornelisse schreef: ↑09 okt 2017 15:16 Ben zelf erg enthousiast over Prolink progold, smeert goed, dun en de ketting wordt er in mijn geval stiller van itt met Neoval olie.
Ik kon het alleen goedkoop in de UK kopen. Geen adres in Nederland gevonden.
Welk smeermiddel gebruik jij ?
Al die wondermiddeltjes zoals Wax is leuk maar het smeert slecht.
Beste blijft toch gewoon smering op basis van olie...En idd je ketting wordt er zwart van, nou en?
Beste blijft toch gewoon smering op basis van olie...En idd je ketting wordt er zwart van, nou en?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Sommige mensen beschouwen dat als een doodzonde
Ben het verder volledig met je eens. Nothing beats oil! Het smeert het beste, je hoeft niet vaak aan te brengen en het kan goed tegen regen.
Ik ben er ook wel uit. Als je wegens een fietsentekort maar één sapje mag neem dan olie. Veel verkocht als wetlube, elke smeerolie doet het.
Teflon is leuk maar je moet vaker smeren. Voordeel is dat je minder vuil oppikt.
Wax is het meest lastig en eigenlijk nauwelijks geschikt voor sportdoeleinden. Op mijn stadsfiets werkt het fantastisch maar daar fiets ik veel kortere stukken en minder hard mee. Ik heb het gevoel dat vooral dat laatste relevant is.
Voor alle sapjes geldt dat je er mee moet leren omgaan. Het wassen van kettingen heeft alleen zin als ergernis bestrijder. Ik doe het nooit, mijn kettingen zijn fluisterstil en ik rijdt onder alle weersomstandigheden maar geen cross.
Teflon is leuk maar je moet vaker smeren. Voordeel is dat je minder vuil oppikt.
Wax is het meest lastig en eigenlijk nauwelijks geschikt voor sportdoeleinden. Op mijn stadsfiets werkt het fantastisch maar daar fiets ik veel kortere stukken en minder hard mee. Ik heb het gevoel dat vooral dat laatste relevant is.
Voor alle sapjes geldt dat je er mee moet leren omgaan. Het wassen van kettingen heeft alleen zin als ergernis bestrijder. Ik doe het nooit, mijn kettingen zijn fluisterstil en ik rijdt onder alle weersomstandigheden maar geen cross.
Ik gebruik de wetlube van motorex op de weg. Kwam heel goed uit de test bij het Duitse bike magazine.
Maar in de bos op de mtb gebruik ik enkel nog squirt in combinatie met een kmc gold X11 el ketting en reinigen met Dasty van de Wibra, 10 euro voor 5 liter
. Dusver 1564km en nog geen 0.75rek. eerste Shimano xt ketting had toen al meer als .75 rek. Maar er zijn zo veel factoren die de levensduur beïnvloeden.
Maar in de bos op de mtb gebruik ik enkel nog squirt in combinatie met een kmc gold X11 el ketting en reinigen met Dasty van de Wibra, 10 euro voor 5 liter
-
ridley orion
- Forum-lid
Ben van de wax af spoelt er te gauw af nu neoval bike olie
Nadeel je moet echt moeite doen om overtollige olie na nachtje intrekken er af te krijgen
Nadeel je moet echt moeite doen om overtollige olie na nachtje intrekken er af te krijgen
Neoval is zeker goed spul, vooral de dikke variantridley orion schreef: ↑09 okt 2017 19:56 Ben van de wax af spoelt er te gauw af nu neoval bike olie
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Wat moet je daarmee, zulke troep komt er bij mij niet in.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig