Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoe Tevreden over je FM ???

nicootje001
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 mar 2005 10:46

nicootje001 10 okt 2008 11:22

Ik ga bij een kleine FM niet ver van de deur,
je betaald er iets meer maar wanneer je echt hulp nodig hebt staat hij steeds klaar.

metor
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 10 okt 2008 11:31

Zelf kom ik alleen bij de FM voor handelingen die ik niet zelf kan verrichten of de tools niet wil kopen (ivm prijs).
Daardoor kom ik dus zelden bij een FM. Onderdelen koop ik altijd online maar installeer het dan ook zelf.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 10 okt 2008 20:54

Ik kom het laatste regelmatig jaar bij Van de Put in Heerde. Heeft alles op voorraad en montage is nooit een punt. Prijzen zijn zeer acceptabel! Ik vind het tenminste top:D
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 22 apr 2009 00:44

Vandaag ben ik met mijn kapotte wielset naar de FM gegaan. Dit was al de 2e set aangezien ik deze na het "overlijden" van de 1e onder garantie kreeg. Ik was totaal klaar met dit setje omdat het gewoon slap is en snel stuk gaat en dat voor een alusetje met een adviesprijs van ruim €700,--. Dit werd zeer goed ingezien en zonder veel discussie kon ik een vergelijkbare set (qua prijs) van een ander willekeurig merk uitzoeken. Dit vind ik grote klasse dat de FM zich niet verschuilt achter de garantie van de fabrikant/importeur.

Dus VAN HERWERDEN bedankt, grote klasse!
No pain no gain, no guts no glory!

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 22 apr 2009 01:05

Ben wel benieuwd welk setje so slecht was en welke je nu hebt dan . . .

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 22 apr 2009 18:38

-Divo- schreef:Ben wel benieuwd welk setje so slecht was en welke je nu hebt dan . . .


Omdat je zo nieuwsgierig/belangstellend bent -:) zal ik je het geheimpje verklappen. Kocht 3 jaar geleden bij mijn nieuwe fiets een setje Easton Tempest II alu omdat deze Aerodynamisch en licht waren, er veel goede berichten op het forum stonden over Eaton wielen en nog mooi bij mijn fiets pasten. Was aanvankelijk heel tevreden over deze set totdat ik merkten dat de spaken gewoon door de velgen naar buiten kwamen. Kreeg vervolgens onder garantie de opvolger de EA 90 Aero, dus gewoon keurig maar vanaf het begin constant een loslopende achternaaf hetgeen veel voor blijkt te komen met dit type naaf, wat dat betreft was de voorganger veel beter. Vervolgens na zo'n 1.000 km kreeg een spaakbreuk op het achter wiel of beter gezegd de nippel scheurde in 2 zodat de spaak los kwam te zitten. Nadat deze gerepareerd was, was het na 160 km weer hetzelfde verhaal dus weer terug.... het bekende verhaal

Op aanraden van van Herwerden accoord gegaan met een setje Machisio zefir 100x. Had zelf al veel over dit merk gehoord. Zien er prachtig uit, een paar spaken meer, messing nippels ipv aluminimum, evengoed licht. Dus ben er heel tevreden over en hoop dat deze wel waar voor het grote geld geven!
No pain no gain, no guts no glory!

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 22 jun 2009 00:29

LS,

Ik wil op dit forum graag een lans breken voor Plieger Sport. Deze mannen zijn niet de goedkoopsten maar schrijven het woord service met een hoofdletter.

Heb veel fietsboeren versleten maar ben nu goed onder de pannen.

Hulde voor de mannen uit Meerkerk!
Camerig is prachtig!

marco39
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 jan 2008 16:21

marco39 22 jun 2009 01:10

Plieger sport, goed dat daar iemand een lans voor wil breken. Ik heb hele andere ervaringen met die zaak, onlangs 7000,- uitgegeven voor een prince met superrecord.

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nog nooit meegemaakt dat een fiets zo slordig is opgebouwd, ben er nog steeds gefrustreerd over maar zal de beerput dichtlaten. ieder zijn ervaring, zo blijkt maar weer!

elni01
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 apr 2009 11:49

elni01 22 jun 2009 12:35

Ben dit jaar pas begonnen met fietsen met een gazellespn,ging niet lekker last van polsen armen en voeten ,bij verschillende fm geweest die niet konden helpen.Tot ik bij Cycle Center 53-11 terecht ben gekomen in Bruchem.Gelijk een racefiets uit de zaak (Moser 73 emmesettantatre)gehaald weekje meegehad ,andereschoentjes,zadel en stuurpen.Was gelijk verkocht ,de fiets reed echt lekker nergens meer last van behalve tenen waar ik gelijk advies kreeg om steunzolen aan te laten meten.Alles voor een schappelijke prijs.Echt super.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 22 jun 2009 12:56

Stappenbelt Bike Shop Zwolle, de eigenaar Edwin is een echte pro! Wil je eens een keer goed geholpen worden, wat voor een fietser je ook bent, ga daar eens langs.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 29 jun 2009 12:04

Hoewel ik alleen nog maar ervaring heb met de aankoop van mijn nieuwe fiets wil ik toch even "mijn" fm vermelden. Bij Bax in Hamont (B) is het fijn winkelen. De zaak is in handen van een echtpaar die je het gevoel geven dat je altijd welkom bent. Ongeacht of je iets koopt of niet. Geen dwingende verkoop en maken altijd ruim tijd voor advies. Hij verontschuldigde zich zelfs dat ze alleen maar 2 merken racefietsen voeren (Merckx-Cube). Ik zeg maar zo; liever 2 merken goed dan 6 merken half. Van deze 2 merken hebben ze dan ook alle modellen staan en genoeg maten op voorraad. Voor een goede na-service bij Bax ben ik dan ook niet bang. Heb je interesse in bovenstaande merken en is de afstand niet te ver, een aanrader.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

nofuturekid
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:50

nofuturekid 29 jun 2009 12:54

Ger in de Watergraafsmeer heeft onlangs mijn fiets in onderhoud gehad en ik moet zeggen dat hij met afstand alle andere fietsenmakers in Amsterdam achter zich houdt. Goed, hij is niet goedkoop (lees: duur) maar daar staat dan wel tegenover dat hij uitstekend werk levert. Aanrader voor mensen die in Amsterdam op zoek zijn naar een echte klassieke race-fm.

Plaats reactie