Project: DANV 1407
Rikkert schreef:Kuiper schreef:rbr schreef:Voor de veiligheid van frames is er een EN keuring. Het frametype van DANV heeft deze keuring doorstaan.
Nu vind ik persoonlijk een merkframe een schijnveiligheid. Als ik de diverse topics doorlees, zijn er ook serieus problemen met merkframes. Vergeet niet dat deze veelal ook in China gemaakt worden door dezelfde handen die de no-name frames maken.
Als een chinese no-name kapot gaat, koop je gewoon een nieuwe. Dit kun je meer dan 4 maal doen voordat je aan de prijs van het eerste name frame zit.
Ben ik het niet helemaal mee eens,
gezien frames die niet door QC komen nog wel eens via een achterdeur worden verkocht.
Daarnaast zit je met aansprakelijkheid tis wel leuk dat je het 4 maal kan doen, maar wat als de voorvork eens afbreekt en je lelijk op je "smoel" gaat. Grote voordeel van een merkframe ivm afname bij de Chinees, dat je de leverancier aansprakelijk kan stellen bij dit soort narigheden.
Zijn er gevallen bekend waarvan een gebruiker van een frame de leverancier aansprakelijk heeft kunnen stellen omdat ie schade heeft gehad doordat ie zoals jij dat noemt op zijn smoel is gegaan. En bedoel ik uiteraard niet de schade aan het frame maar de tandartsrekening bijvoorbeeld. Ik heb daar namelijk nog nooit iets over gehoord/gelezen.
Aansprakelijk stellen wil niet zeggen dat je de schade vergoed krijgt. Als de schade klein is (paar duizend euro) zijn de advocaatkosten veel te hoog. Als de schade zeer groot is, dan wordt het een langdurig proces waarin zeer veel mogelijkheden voor het wegduiken van de claim te verzinnen zijn.
Een totaal andere markt voor racefietsen is aan het ontstaan en de chinese stroming zal zeker effect gaan hebben.
Lees de eerder geposte link maar eens door: http://www.cyclingforums.com/cycling-eq ... mes-2.html
Twitter: @rbruijns
spook schreef:De meeste vragen worden daar wel mee beantwoord, denk ik. Leuk dat je zo aanstekelijk enthousiast bent. Inderdaad kun je op deze relatief goedkope wijze hele leuke dingetjes bouwen!
Zo is het!
Ik heb het al eerder geschreven, maar ik zal m'n fiets nooit verheerlijken of de hemel in prijzen.
Laten we eerlijk zijn, het zal de kwaliteit van een Cervelo, Pina of ander high-end frame nooit enigzins benaderen.
Maar als je een budget hebt van ergens tussen de 1000 en 1500 euro, kan je een hele leuke full carbon fiets bouwen, geheel naar eigen smaak.
En dan durf ik inmiddels wel te stellen dat ie qua kwaliteit misschien wel een trapje hoger zit dan andere tot 1500 euro fietsen. (afhankelijk van je afmontage natuurlijk)
Hier nog een gevonden via het spaanse forum :http://www.gotobike.com.cn/gs_detail.as ... vid=500027
500 euro geloof ik
500 euro geloof ik
Ik heb hetzelfde frame gekocht als jou danny.
En ben inmiddels ook aan de opbouw begonnen. Dit is voor mij uberhaupt de eerste keer dat ik zoiets doe. Maar voorlopig gaat het redelijk voorspoedig.
Nu vroeg ik mij af of bij jou de remmen ook zo dicht op de vork zitten. Zowel voor als achter. Mijn remblokken raken het frame maar op een 1mm na.
Tevens past het achterwiel maar net in de achtervork.
In ieder geval bedankt voor de inspiratie.
Als die af is dan post ik een foto.
En ben inmiddels ook aan de opbouw begonnen. Dit is voor mij uberhaupt de eerste keer dat ik zoiets doe. Maar voorlopig gaat het redelijk voorspoedig.
Nu vroeg ik mij af of bij jou de remmen ook zo dicht op de vork zitten. Zowel voor als achter. Mijn remblokken raken het frame maar op een 1mm na.
Gazelle Team TVM \'99
C. Zaballa schreef:Ik heb hetzelfde frame gekocht als jou danny.
In ieder geval alvast bedankt voor de inspiratie.
Foto's !!!!
De remblokjes zitten inderdaad dicht op het frame.
Millimetertje of 2....precies mooi pas dus.
Het achterwiel past bij mij gewoon netjes.
De band heeft nog wel een centimeter ruimte aan de zijden en bovenkant.
De passing van de naaf in de achtervork is bij mij gewoon prima.
Vliegt erin en er ook weer uit. (als het moet)
Ik ben benieuwd hoor.
Laat iedereen maar eens zien dat het niet zoveel voorstelde wat ik allemaal gevogelt heb.
Gewoon durven en doen!
C. Zaballa schreef:Ik heb hetzelfde frame gekocht als jou danny.
Wat voor remmen heb je?
Twitter: @rbruijns
105 remmen heb ik. Probleem met het achterwiel komt waarschijnlijk ook door het gebruik van 25mm banden die ik al had. En het niet 100 % kaarsrecht zijn.
Morgen toch maar eens langs de fietsenmaker omdat te verhelpen.
Dan kan ik morgen het eindresultaat showen hoop ik.
Morgen toch maar eens langs de fietsenmaker omdat te verhelpen.
Dan kan ik morgen het eindresultaat showen hoop ik.
Gazelle Team TVM \'99
-
DeletedUser02
- Forum-lid HC
Ik heb inmiddels mijn frame ook opgebouwd met sambal parts. Stuur + Stuurpen, Zadelpen + Zadelpenklem en een nieuw setje bidonhouders. Zal zondag even een ritje maken en als het een beetje mooi weer is, een foto'tje.
Ben tot nu toe erg tevreden over de looks! En ook het gewicht is toch wel aanmerkelijk minder i.t.t. de alu parts die eraf komen.
Als laatste nog een setje carbon wielen en dan kan ik er volgend seizoen weer volop tegenaan!
Ben tot nu toe erg tevreden over de looks! En ook het gewicht is toch wel aanmerkelijk minder i.t.t. de alu parts die eraf komen.
Als laatste nog een setje carbon wielen en dan kan ik er volgend seizoen weer volop tegenaan!
Ypuh schreef:Ik heb inmiddels mijn frame ook opgebouwd met sambal parts. Stuur + Stuurpen, Zadelpen + Zadelpenklem en een nieuw setje bidonhouders. Zal zondag even een ritje maken en als het een beetje mooi weer is, een foto'tje.
Waar kun je die wielen bekijken / bestellen ? En zijn jullie niet bang als je in het buitenland besteld je de spullen wel krijgt ?
Misschien wel een verkeerde gedachte maar zal helaas niet de eerste keer zijn !!
Pinarello fp3
Trek Madone 4.5
Trek Madone 4.5
- Supergrover
- Forum-lid HC
Heren, wordt het niet tijd voor een Sambal-Ride?
soort Eroica maar dan met oriental bikes....

soort Eroica maar dan met oriental bikes....