Colnago
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Vergeet niet het geluid aan te zetten, heerlijk Italiaans steenkolen Engels
En op zo'n "airo" model staat SRAM helemaal niet verkeerd, maar die schijven op een C64 ?
En op zo'n "airo" model staat SRAM helemaal niet verkeerd, maar die schijven op een C64 ?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Schijven op een C64 ziet er echt niet uit. Zo'n klassiek model is geen combi met die dingen.
Op een Concept is het een minder rot gezicht.
Hoop dat er voor 2019 weer een blauwe V2-r bij zit, dat vond ik dit jaar toch wel de grote missende kleur.
Op een Concept is het een minder rot gezicht.
Hoop dat er voor 2019 weer een blauwe V2-r bij zit, dat vond ik dit jaar toch wel de grote missende kleur.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik vind de discs juist wel mooi, mijn volgende fiets gaat er mee uitgerust zijn Je kunt dan mooie hoge carbon wielen het hele jaar door rijden (zelfs bij nat weer kun je dan weer daadwerkelijk remmen en in een afdaling hoef je niet te vrezen voor overhitting).
De blauwwitte C64 artdeco paint vind ik wel erg mooi, al is het misschien net iets te kitscherig met de tribal tattoo (maar ja, dat is natuurlijk ook een beetje art déco) achtige lettering.
Zeker wanneer de remleidingen helemaal zitten weggestopt in/onder het stuur (door het balhoofd) en dan plas vlak bij de discs weer uit het frame komen piepen vind ik die look echt heel strak.
Wat dat betreft vind ik dus hoe dat met de shimano remmen op de zwart goude (ieeuw jekkie) fiets (einde van het filmpje) heel mooi gedaan, bij de zwart rode (wat eerder in het filmpje) C64 (Sram HRD) vind ik het dan weer heel lelijk met de remkabels die van boven zijkant de voorvork in lopen en ook langs het frame gaan voor ze erin verdwijnen voor de achterrem.
De blauwwitte C64 artdeco paint vind ik wel erg mooi, al is het misschien net iets te kitscherig met de tribal tattoo (maar ja, dat is natuurlijk ook een beetje art déco) achtige lettering.
Zeker wanneer de remleidingen helemaal zitten weggestopt in/onder het stuur (door het balhoofd) en dan plas vlak bij de discs weer uit het frame komen piepen vind ik die look echt heel strak.
Wat dat betreft vind ik dus hoe dat met de shimano remmen op de zwart goude (ieeuw jekkie) fiets (einde van het filmpje) heel mooi gedaan, bij de zwart rode (wat eerder in het filmpje) C64 (Sram HRD) vind ik het dan weer heel lelijk met de remkabels die van boven zijkant de voorvork in lopen en ook langs het frame gaan voor ze erin verdwijnen voor de achterrem.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Blijft gewoon dat hoge wielen niet fijn rijden bij een vlagerige wind. Ik fiets gewoon het hele jaar met aluminium velgen, kan je met een ouderwetse fiets met velg remmen blijven rijden, je kunt er mee klimmen, maar ook in de polder rijden en natuurlijk zijn ze stijf en toch comfortabel, ze willen echt vooruit.
Koop lekker wat je wilt kopen, maar probeer niet recht te lullen wat krom is
Koop lekker wat je wilt kopen, maar probeer niet recht te lullen wat krom is
Je hebt volledig gelijk, bij bv vlagerige wind is het gewoon peeeep, soms zelfs ronduit gevaarlijk (oprijden smalle brug 2 richting fietspad) waar je ineens vol in de wind komt. Lage alu velgen met velgremmen zijn inderdaad denk ik gewoon in de meeste omstandigheden de beste (praktischte) keuze.
Maar voor mij is hoe de fiets eruit ziet het allerbelangrijkste argument dus hoge velgen zijn een must, dat vind ik namelijk echt schitterend en schijven maken dat dan weer net iets praktischer omdat een aantal van de nadelen van hoge velgen (of lage carbon) wel worden opgelost.
Maar voor mij is hoe de fiets eruit ziet het allerbelangrijkste argument dus hoge velgen zijn een must, dat vind ik namelijk echt schitterend en schijven maken dat dan weer net iets praktischer omdat een aantal van de nadelen van hoge velgen (of lage carbon) wel worden opgelost.
Je moet zelf ook niet recht lullen wat krom is heheamclassic-fan schreef: ↑26 jul 2018 13:53 Blijft gewoon dat hoge wielen niet fijn rijden bij een vlagerige wind. Ik fiets gewoon het hele jaar met aluminium velgen, kan je met een ouderwetse fiets met velg remmen blijven rijden, je kunt er mee klimmen, maar ook in de polder rijden en natuurlijk zijn ze stijf en toch comfortabel, ze willen echt vooruit.
Koop lekker wat je wilt kopen, maar probeer niet recht te lullen wat krom is![]()
Ik rij liever met mijn 38mm fcc dan de 50mm ivm de wind, maar vind beide fcc een stuk stijver aanvoelen dan bijv mijn alu zonda's.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan is er iets mis met je Zonda’s.
En buiten dat: ook in alu is er heel veel verschil.
Als ik als all round set moet kiezen tussen mijn Shamals of mijn Bora 35 wordt het echt alu.
Als ik als all round set moet kiezen tussen mijn Shamals of mijn Bora 35 wordt het echt alu.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Niets mis mee, zal wel een deel tussen de oren zitten en natuurlijk breder velgen (meer aero). Maar als het tussen de oren werkt, werkt het ook..daniel1975 schreef: ↑27 jul 2018 07:05 Dan is er iets mis met je Zonda’s.