Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 11 sep 2010 23:36

Sharkman 1 schreef:Verder: Ritchey one bold klemming bij de isp is een mislukking (niet licht en bovendien heel erg kwetsbaar, kan beter).


ik heb nochtans vrij veel vragen gesteld her en der specifiek over de ISP voordat ik 'mijn' kader bestelde. Niemand die een ISP frame had kloeg hierover. Vandaar dat ik het wel vertrouwde. Laat ons hopen dat het met mijn kader dan ook goed gaat.

Dat van die achterpat had ik ook gehoord. Ik vraag me af of je die niet op voorhand kunt verstevigen met kevlar ?

Wat bedoelde je met 'speling van de pion' ? Geeft de addict problemen met grotere begin kransen (dus te weinig speling in de hoogte) of is hij niet breed genoeg (en krijg je dus problemen met 10- en 11 speed)
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 12 sep 2010 11:19

Ja, te weinig speling met de achterbrug wanneer je bv een 13 als sluitkransje hebt. Bij mijn Addict SL was de liggende achterbrug een stukje weggefreesd omdat ik een 13 als sluitkransje had. Ik heb chorus 10 speed op m'n bike met een 13/26 cassette. De 13 heb ik maar vervangen voor een 12, dat gaat wel goed.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 12 sep 2010 11:39

Ik ben ook frames tegen gekomen waar bij een 10 speed een kransje 11 maximaal mogelijk was en er bij montage van het wiel nog steeds een stuk carbon weggeschuurd werd.
Een beetje carbon weg bij een addict is als snel de helft van de materiaaldikten en dat is echt niet goed.
ISP heeft voordelen maar niet met de klem van Ritchey. Zwaar als beton en als deze ook nog goed klemde, hij houdt tot ca. 75 kg en daarboven geeft hij niets dan ellende. Woodman heeft een veel betere/lichtere oplossing en als er een passende klemdiameter beschikbaar is zou ik deze bestellen (nog niet geprobeerd).

Nogmaals een Addict is een super frame, punt is dat je gedurende de looptijd van een product verbeteringen verwacht. Kennelijk komen er zo weinig garantiegevallen uit voort dat Scott calculeert dat dit niet nodig is (ik draai het eigenlijk om, je wil tot de top van de markt behoren, een bijbehorende prijs vragen en dan heb je er ook voor te zorgen steeds met de best mogelijke oplossing te komen i.p.v. achterover te leunen en puur naar de cijfers te kijken....

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 12 sep 2010 20:57

hmm, ik weeg nu nog bijna 80 kg, in't seizoen is dat 73/74 kg. Iig weet ik nu dat ik die clamp in't oog moet houden.

Dat van die kroontjes zou eigenlijk niet mogen. Er zijn nog frames waar een 15 of 16 als eerste krans niet opgaat, maar een 12, zelfs 13 zou eigenlijk altijd moeten kunnen.

Voor mezelf geeft dit maar gedeeltelijk een probleem. Ik zou sowieso toch voor een compact willen gaan met een 11 achteraan. Ik zou die compact nemen vooral om in de bergen wat soepeler te kunnen rijden. 39 is toch redelijk groot.

En hier kan dat probleem van die kransen wel de kop op steken. Ook weer goed dat ik dit weet, nu kan ik het iig in de gaten houden.

Hoe staat Scott hier eigenlijk tegenover ?? Stel dat je een 12 of zelfs een 11 er niet op krijgt zonder dat die het kader raakt. Valt dit onder garantie ??
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 12 sep 2010 21:51

Nee, maar het is een zuiver wedstrijdframe en 13 wordt door coureurs nooit als grootste gestoken.
Overigens heb ik het al een paar keer gezien dat sommige compactvoorderailleur aanpassing behoeften omdat anders de derailleurhanger een zo laag mogelijke stand niet toeliet (maar ook ditmaal is dit eerder uitzondering dan regel, en de CR1 had dit ook en die had een alu hanger....)

hond
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 05 jun 2006 12:20

hond 12 sep 2010 22:11

perrush schreef:hmm, ik weeg nu nog bijna 80 kg, in't seizoen is dat 73/74 kg.


Wanneer is dan 'het seizoen'?

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 12 sep 2010 22:22

Hond schreef:
perrush schreef:hmm, ik weeg nu nog bijna 80 kg, in't seizoen is dat 73/74 kg.


Wanneer is dan 'het seizoen'?


tja, ik heb 10 maanden stil gelegen, vandaar dat dit seizoen geen seizoen is voor mij :o)

In maart volgend jaar sta ik al veel scherper ;)
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 12 sep 2010 22:56

Heb nog wat zitten surfen omtrent die ISP zadelklem.

Echt veel alternatieven zijn er niet voor een 130 gram zware klem (16% van het gewicht van het frame !!!)

De Woodman IT Ti Head waar sharkman op doelde is precies niet courant verkrijgbaar. Heb hem ook niet gezien in een 30.25mm versie (die je voor de addict nodig hebt)

[img=http://www.bti-usa.com/images/thumbnail ... wn2985.jpg]

Dan is er nog een MCFK klem. Wel in 30.25 mm, 70 gram maar ook 175 € duur. Niet echt een goed alternatief vind ik. Betaal je bijna 3€/gram. (Maar misschien wel steviger)

[img=http://www.mcfk.de/images/Isp%20vorschau.jpg]

Dan kwam ik ook nog een tune tegen. Die ziet er met 80 gram en 90€ iets beter uit. Alleen heb ik geen idee of die ook goed is. Iemand hiermee ervaring ??

Bovendien is die er enkel in 30.0 mm. Geen idee of dat op een 30.25 mm seatpost gaat passen.


[img=http://r2-bike.com/bilder/produkte/normal/3063_1.jpg]
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

binkie4
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 09 dec 2007 21:06
Locatie: Rotterdam

binkie4 13 sep 2010 01:13

Sharkman 1 schreef:Ik ben ook frames tegen gekomen waar bij een 10 speed een kransje 11 maximaal mogelijk was en er bij montage van het wiel nog steeds een stuk carbon weggeschuurd werd.
Ik rij met mijn Addict ook met een 11-kransje omdat groter niet past. En zelfs dan nog schuurt de ketting een stukje carbon weg van de achtervork. Dat gebeurt tijdens het schakelen als de ketting los komt van de 11 en naar een groeter kransje springt. Of andersom.

Ik vraag me af of het opplakken van een beschermplaatje (zoals standaard ook op de achterbrug is gelijmd) verdere schade kan verkomen.

[img=http://img153.imageshack.us/img153/6173 ... laatje.jpg]

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 13 sep 2010 01:14

De tune is er ook in andere maten:
http://r2-bike.com/Tune-Capy-Sattelstuetzkopf_1

Volgens mij gezien de prijs en het gewicht de meest interessante.
Zit er aan te denken om deze ook te kopen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

2bs
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2008 18:11

2bs 13 sep 2010 02:51

vreemd, nooit problemen gehad met de ISP-klem, noch met een 12 vertanding achteraan...

die WCS klem kan misschien ietsje lichter maar het klemsysteem voelt alleszins zeer robuust aan en veroert voor geen vin...

tja, en als je de prijzen bekijkt via westbrook... dan hoor je me zeker niet klagen...

voor de catalogusprijs van 1 addict RC 2010 met di2 afgemonteerd heb ik hier drie medium addicts staan elk voor een specifiek gebruik en afgemonteerd met toponderdelen...

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 sep 2010 10:05

Wat betreft die cassette, da's nou net het grote probleem. Er is zo weinig tolerantie ingecalculeerd en er zit zoveel spreiding in de afleverkwaliteit (maar daar is Scott zeker niet uniek in) dat het goed kan gaan maar garantie is er niet (overigens heb je bij wedstrijdgebruik altijd schade want bij snel wisselen van een wiel heb je altijd een uitdaging en aangezien een addict bedoeld is als wedstrijdframe. Overigens maakt het ook nog uit of je Shimano of Campa rijdt.

En wat betreft de frames van Westbrook betreft. Vergelijken met een courant Di2 is gewoon niet zinvol (die is in de UK net zo duur). Het betreft hier overjarig materiaal waarbij misschien de garantie met veel moeite en extra kosten nog valt te behalen (in de benelux hoef je voor deze frames in ieder geval niet aan te kloppen) maar naar enige vorm van coulance kun je fluiten (daar gaan ze in de UK heel anders mee om). Mijn ervaring is dat overjarig materiaal hier weliswaar iets moeilijker te vinden is (gewoon een kwestie van beter verkopen), niet veel meer kost maar de de afhandeling van problemen een heel stuk soepeler verloopt en service voor de meeste kopers ook nog iets waard is.
Dus: kun je alles zelf en houdt je er rekening mee dat een frame soms moet worden afgeschreven: gewoon doen, en elk ander geval: gewoon hier iets zoeken.

Plaats reactie