Leeftijd is wel killing inderdaad, ik kwam 5jr geleden nog wel rond op een Alu Emonda met 3-5 cm drop, maar heb intussen wel alle trick's nodig (165mm cranks, open heuphoek houden, voldoende stuurhoogte) om niet vanwege nek&rug klachten af te moeten haken na 2-3 uur. Door zo'n Topshelf kom ik een stuk beter te zitten en hoop ik nog jaren verder te kunnen.
Inderdaad kun je met zo'n stalen klassieker iets meer doen met spacers kwa looks, maar Ritchey beperkt het ivm carbon stuurbuis officieel tot 30mm spacers (plus topcap). Ik denk dat zo'n 50mm Topshelf dan nog de minst lelijke oplossing is tov hoge stuurpennen en riser-sturen. Voor zover ik het kan inschatten (tov mijn Defy nu) zou ik met 100mm neerwaartse stuurpen , 30mm spacers en 50mm Topshelf ruim voldoende hoogte hebben (geen tot iets drop)
Ik ben in het algemeen wel erg blij met externe kabels, bsa bottum-bracket, gewone headset e.d. , maar Ritchey kiest wel de simpelste versie kabelgeleiding inderdaad en dan is die lange disc remleiding niet top.
Dit artikel was mijn inspiratie om toch eens over zo'n Road Logic na te denken:
https://ritcheylogic.com/blog/roads-like-these
Heel herkenbaar voor me; ik hoef niet zo nodig constant offroad of "kunstmatige" gravelrondjes te rijden, maar vind het wel leuk om door te kunnen rijden op slecht asfalt, klinkers, grind of af en toe een bospaadje. Ik heb div gravelbikes gehad, maar rij toch liever/leuker op een roadbike met 28-32mm banden. Ik heb geen 40mm banden nodig voor een gemiddelde rit......behalve dan voor het "comfort" icm knalhard frame.
Zo te horen filtert zo'n Road Logic net wat meer slecht wegdek eruit en dat is exact de reden dat ik aan "goed" staal zat te denken voor een "toer"racefiets.
Ik plaats foto's zodra het enigsinds klaar en "toonbaar" is.