Gedoe met vakanties, bij dagjes weg, verschuiven van vrije dagen

Fiets Magazine nr. 6-2025 (incl. de Grand Depart special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik durf het bijna niet te zeggen maar na meer dan 30 jaar huisdieren, afgelopen herfst de laatste hond in laten slapen maar het geeft echt wel extra vrijheid.daniel1975 schreef: ↑08 dec 2022 10:34
Gedoe met vakanties, bij dagjes weg, verschuiven van vrije dagen![]()
Waarbij niet gezegd is dat dit altijd zo is in Spanje maar ook Nederland.daniel1975 schreef: ↑08 dec 2022 08:45Dit dus......Ernie C. schreef: ↑07 dec 2022 21:52 Gratis zwerfhonden vangen of zelfs zielig en mislukt fokken in Spanje en Oost-Europa en hier voor een leuke "vergoeding" verpatsen is big business.
Ik ken meerdere met zo'n hond en het blijven beesten met gebruiksaanwijzing. Doe mij maar een hand die hier in Nederland in huiselijke kring is geboren en hou die zielige beesten maar daar of geef ze een spuitje.
Natuurlijk ben je blij met je hondje en als je hem hebt, moet je er ook van genieten maar vantevoren moet je wel bedenken of je achter zulke praktijen staat. Met liefdadigheid heeft het volgens mij weinig te maken.
Die van ons is een niet-raszuivere boerderij hond. Zit pietsie vermenging Wetterhoun in.
Ondanks dat hondenhandel in NL ook big business is met de nodige misstanden heb ik hier een beter gevoel bij. Mama-hond was gewoon thuis toen wij bij de 3 weken oude pups kwamen kijken en was overduidelijk gek met de baasjes.
Een collega van mij haalde jaar geleden een Maltezer op bij een wat oudere dame. Bleek later dat dat adres elke maand op MP stond met pups.....![]()
@emil: inderdaad. Vrolijke hond geworden!
Ik heb ongeveer hetzelfde (maar dan nog erger) meegemaakt.daniel1975 schreef: ↑08 dec 2022 08:45Dit dus......Ernie C. schreef: ↑07 dec 2022 21:52 Gratis zwerfhonden vangen of zelfs zielig en mislukt fokken in Spanje en Oost-Europa en hier voor een leuke "vergoeding" verpatsen is big business.
Ik ken meerdere met zo'n hond en het blijven beesten met gebruiksaanwijzing. Doe mij maar een hand die hier in Nederland in huiselijke kring is geboren en hou die zielige beesten maar daar of geef ze een spuitje.
Natuurlijk ben je blij met je hondje en als je hem hebt, moet je er ook van genieten maar vantevoren moet je wel bedenken of je achter zulke praktijen staat. Met liefdadigheid heeft het volgens mij weinig te maken.
Die van ons is een niet-raszuivere boerderij hond. Zit pietsie vermenging Wetterhoun in.
Ondanks dat hondenhandel in NL ook big business is met de nodige misstanden heb ik hier een beter gevoel bij. Mama-hond was gewoon thuis toen wij bij de 3 weken oude pups kwamen kijken en was overduidelijk gek met de baasjes.
Een collega van mij haalde jaar geleden een Maltezer op bij een wat oudere dame. Bleek later dat dat adres elke maand op MP stond met pups.....![]()
@emil: inderdaad. Vrolijke hond geworden!