Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
DDX
- Forum-lid HC
- Berichten: 5704
- Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30
DDX
17 mar 2022 12:58
Ja ik heb het al eens eerder genoemd, misschien in dit topic.
Lees ook de links die ik post, tekens en borden zijn dus niet van toepassing ;
Haaientanden betekenen: geef voorrang aan kruisende bestuurders. De voorrang tussen rechtdoorgaand en afslaand verkeer op dezelfde weg wordt hierdoor nadrukkelijk niet geregeld.
Heb je alleen weinig aan als je onder een auto ligt, daarom gewoon goed opletten en voorkomen dat je onder een auto komt.
-
Slowracer
- Forum-lid
- Berichten: 1135
- Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
Slowracer
17 mar 2022 13:21
Orlok schreef: ↑17 mar 2022 11:56
Vlgns mij hebben wij deze discussie al eens eerder gevoerd op dit forum.
Nog steeds geldt in de verkeerswetgeving (RVV) in rangorde dat (1) aanwijzingen gaan voor (2) verkeerslichten, dan (3) verkeersborden, dan (4) verkeerstekens en tot slot de (5) verkeersregels.
Aanvullend ook nog je GBV
gezonde boerenverstand gebruiken
Time is on my site.
-
Theo V
- Forum-lid HC
- Berichten: 6510
- Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
- Locatie: In de kop van ....
Theo V
17 mar 2022 14:31
Ik stelde mijn "domme" vraag omdat ik vanochtend weer eens verbaasd was over de gedachtegangen van sommige verkeersdeelnemers.
Niet om de zoveelste discussie te starten over de verkeersregels.
Zo is er ook de vraag waarom op een kilometers lange lege polderdijk de tegemoetkomende auto, de hardloper en ik elkaar altijd op één punt moeten passeren zodat er 'ruimte' tekort is op de weg?
(antwoord is natuurlijk simpel; Murphy

)
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
- Berichten: 6866
- Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Nee_Nee
17 mar 2022 16:20
Theo V schreef: ↑17 mar 2022 14:31
Zo is er ook de vraag waarom op een kilometers lange lege polderdijk de tegemoetkomende auto, de hardloper en ik elkaar altijd op één punt moeten passeren zodat er 'ruimte' tekort is op de weg?
(antwoord is natuurlijk simpel; Murphy

)
Observation bias
-
TKMP
- Forum-lid
- Berichten: 1510
- Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03
TKMP
17 mar 2022 19:03
Een voor velgrem is het zelfde als een achter velgrem, ze zijn dus uitwisselbaar?
Dual pivot en single pivot buiten beschouwing gelaten.
-
NicoNB
- Forum-lid
- Berichten: 3294
- Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07
NicoNB
17 mar 2022 19:52
leon1 schreef: ↑17 mar 2022 10:14
In Barendrecht heb je 1 lang fietspad langs de Carnisserbaan. Veel rotondes of oversteekpunten waarbij de fietsers altijd voorrang hebben op 1 rotonde na.... Hoe kun je het bedenken?
Bij mij in de buurt zijn er ook rotondes op dezelfde route met wel of niet voorrang voor fietsers.
Ongetwijfeld is dat het verschil tussen binnen en buiten de bebouwde kom maar als fietser rijdend tussen de bebouwing ervaar je de route als bebouwde kom.
Vorig jaar is er nog een fietser op een van deze rotondes omgekomen. Vermoedelijk door de verschillen per rotonde in wie er voorrang heeft.
-
pino
- Forum-lid HC
- Berichten: 5776
- Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
- Locatie: Apendorp NL
pino
17 mar 2022 20:44
TKMP schreef: ↑17 mar 2022 19:03
Een voor velgrem is het zelfde als een achter velgrem, ze zijn dus uitwisselbaar?
Dual pivot en single pivot buiten beschouwing gelaten.
Niet vergeten de remblokjes te wisselen, zodat de blokjes niet uit de houder worden geremd.
Niet zijken maar reiden !
-
Theo V
- Forum-lid HC
- Berichten: 6510
- Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
- Locatie: In de kop van ....
Theo V
18 mar 2022 07:51
Nee_Nee schreef: ↑17 mar 2022 16:20
Theo V schreef: ↑17 mar 2022 14:31
Zo is er ook de vraag waarom op een kilometers lange lege polderdijk de tegemoetkomende auto, de hardloper en ik elkaar altijd op één punt moeten passeren zodat er 'ruimte' tekort is op de weg?
(antwoord is natuurlijk simpel; Murphy

)
Observation bias
Leuk, deze kon ik nog niet.

-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
- Berichten: 6866
- Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23
Nee_Nee
18 mar 2022 09:21
Theo V schreef: ↑18 mar 2022 07:51
Nee_Nee schreef: ↑17 mar 2022 16:20
Theo V schreef: ↑17 mar 2022 14:31
Zo is er ook de vraag waarom op een kilometers lange lege polderdijk de tegemoetkomende auto, de hardloper en ik elkaar altijd op één punt moeten passeren zodat er 'ruimte' tekort is op de weg?
(antwoord is natuurlijk simpel; Murphy

)
Observation bias
Leuk, deze kon ik nog niet.
Best wel. Toen je vrouw in verwachting was, zagen jullie ineens overal kinderwagens die je eerder niet opvielen. Toch?
-
bakboord1
- Forum-lid
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30
bakboord1
18 mar 2022 09:33
Dat is gewoon heel slecht anticiperen. Of was iedereen bezig met een kommetje en wilde niemand zijn snelheid even aanpassen?
-
leon1
- Forum-lid
- Berichten: 3699
- Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25
leon1
18 mar 2022 09:51
thestudent schreef: ↑17 mar 2022 10:16
Ligt die ene rotonde toevallig net buiten de bebouwde kom? Want dan is t op zich niet vreemd qua opzet. Alleen de mensen kunnen er niet mee omgaan.
Het bewuste punt (wat nu is opgelost dus) ligt binnen de bebouwde kom. Vanmorgen zelf even poolshoogte genomen.

Ride bikes, not tanks!
-
Theo V
- Forum-lid HC
- Berichten: 6510
- Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
- Locatie: In de kop van ....
Theo V
18 mar 2022 10:02
Nee_Nee schreef: ↑18 mar 2022 09:21
Theo V schreef: ↑18 mar 2022 07:51
Nee_Nee schreef: ↑17 mar 2022 16:20
Observation bias
Leuk, deze kon ik nog niet.
Best wel. Toen je vrouw in verwachting was, zagen jullie ineens overal kinderwagens die je eerder niet opvielen. Toch?
Ik bedoelde de term.

En nee, ik was toen zeevarende.
