Om mijn persoonlijke status vs. 2019 bij te houden heb ik zelf maar een dashboard gemaakt in Excel. Gezien ik ook mijn woon/werk ritjes in Strava gooi (op private) is het lastig het juiste aantal uren/Km/Hm in Strava te zien.
Tevens het telkens invullen van de data en zien hoeveel je vooruit gaat vind ik heel motiverend.
Leuk grafisch plaatje maar welke getallen geven jouw dan die motivatie gezien de vele variabelen zoals wind, temperatuur, hoogte, vorm etc.. Ook ik zet n.l. mijn ritten in Excel maar kan hier nog steeds geen 'continu verbetering' in vinden, echter wel een verslechtering van mijn gemiddelde snelheid in de loop van de jaren.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Orlok schreef: ↑27 jan 2020 18:39maar kan hier nog steeds geen 'continu verbetering' in vinden, echter wel een verslechtering van mijn gemiddelde snelheid in de loop van de jaren.!
Daar heb ik zelfs geen Strava meer voor nodig. Merk dat de verhouding inhalen/ingehaald worden de foute kant op gaat en ik na forse rit nu al 2 dagen of meer nodig heb om eea te verwerken.........
Overigens wel Veloviewer als betaalde dienst, omdat het een leuke tool is en kosten nihil zijn.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Orlok schreef: ↑27 jan 2020 18:39
Leuk grafisch plaatje maar welke getallen geven jouw dan die motivatie gezien de vele variabelen zoals wind, temperatuur, hoogte, vorm etc..
Op dit moment is mijn enige motivatie het meer (kunnen) fietsen dan in 2019, en daarmee komt de vorm vanzelf gezien ik thuis intervallen doe op zwift.
Voorheen heb ik nooit naar temperatuur en wind gekeken gezien dat hele moeilijk te controleren factoren zijn, voor de rest kan dat wellicht later nog in mijn dashboard m.b.t. power data.
RVV schreef: ↑11 feb 2020 11:56
Ik vind KOM’s met dit weer altijd wat kansloos.
Ik vind koms bergop vaan iemand die 30 kilo lichter is ook altijd kansloos.. Pfff
Je moet nog altijd trappen toch? Geen enkele kom is ooit behaald met tegenwind
Ik hanteer zelf maximaal windkracht 4/5 voor een KOM aanval. Alles wat hoger is vind ik kansloos. Kun je net zo goed achter een vrachtauto hangen.
Vanmorgen windkracht 7 in de rug. Ik had alle KOM’s kunnen opvegen langs het van Starckenborgkanaal van Stroobos naar Groningen. Maar op die manier wil ik ze niet.