Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Haha, helemaal gelijk. Weinig fabrikanten die nu nog gewoon een mooie leuke auto uitbrengen.
Vroeger kon ik nog heel hebberig worden als de nieuwe 5-serie werd gelanceerd, iets leuks als een Mazda MX5, een echt mooie Ferrari 12cyl of de nieuwe Passat in de categorie die ik wel kan veroorloven. Die 5 is een dik obese hok op wielen geworden, Ferrari maakt steeds meer patserbakken en de Passat is een relabeled Skoda. Ik rij er nu overigens een paar honderd km in, rijdt dikke prima*, maar mist gewoon de smoel van de vorige generatie Passat.
*eerlijk = eerlijk: dit is wel de beste combinatie electomotor-benzinemotor-automaat waar ik tot op heden ooit mee heb gereden. Rijdt bijna als een ouderwetse 2.0 TDI. Alleen jammer van al de onnozele verplichte hulpsystemen, al heeft VW daar hele goede uitschakel-shortcuts voor ingebouwd.
Vroeger kon ik nog heel hebberig worden als de nieuwe 5-serie werd gelanceerd, iets leuks als een Mazda MX5, een echt mooie Ferrari 12cyl of de nieuwe Passat in de categorie die ik wel kan veroorloven. Die 5 is een dik obese hok op wielen geworden, Ferrari maakt steeds meer patserbakken en de Passat is een relabeled Skoda. Ik rij er nu overigens een paar honderd km in, rijdt dikke prima*, maar mist gewoon de smoel van de vorige generatie Passat.
*eerlijk = eerlijk: dit is wel de beste combinatie electomotor-benzinemotor-automaat waar ik tot op heden ooit mee heb gereden. Rijdt bijna als een ouderwetse 2.0 TDI. Alleen jammer van al de onnozele verplichte hulpsystemen, al heeft VW daar hele goede uitschakel-shortcuts voor ingebouwd.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- daniel1975
- Forum-lid HC
R5-e Alpine is idd erg leuk! (Maar veel te duur).
Ik vind die 5 wel wat groot in het echt. De 4 en Twingo vind ook best leuk, maar hoeveel echt bijzondere auto's staan er nu nog op zo'n beurs?
Voor het aardige spul dat je ook dagelijks ziet rijden ga ik niet naar een beurs.
Voor het aardige spul dat je ook dagelijks ziet rijden ga ik niet naar een beurs.
Campagnolo Ultra Dork
As zaterdag interclassics te Maastricht…dat is een betere tijds besteding.Lcsmet schreef: ↑11 jan 2026 22:31 In Brussel nog een week autosalon.
Komen er ook veel Nederlanders deze kant op?
https://autosalon.be/nl
- daniel1975
- Forum-lid HC
Japan thema zag ik. Ik heb er niet veel mee, maar wel paar gave dingen gemaakt daar.
Ik zag dat een van de mooist klinkende raceautos aller tijden daar staat. Bijna net zo fraai als de 1995 F1 Ferrari V12. Helaas staat die Mazda stil
Ik kwam 2 jr geleden in een bergdorp in Japan (Suwa) nog een NSX tegen, blijft ook een plaatje.
https://youtu.be/V1T_bUuUjxQ?si=nBcnopvDAmwPAzSt
Ik zag dat een van de mooist klinkende raceautos aller tijden daar staat. Bijna net zo fraai als de 1995 F1 Ferrari V12. Helaas staat die Mazda stil
Ik kwam 2 jr geleden in een bergdorp in Japan (Suwa) nog een NSX tegen, blijft ook een plaatje.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Als je mooi geluid wilt horen moet je naar historische races gaan, zijn er zat op Spa.
Maar ook de wec 6 uur van spa is prima geluid met de GT3's en die Valkery v12 klinkt ook prima, verwacht geen Ferrari F1 v12, maar hij klinkt wel echt goed
Maar ook de wec 6 uur van spa is prima geluid met de GT3's en die Valkery v12 klinkt ook prima, verwacht geen Ferrari F1 v12, maar hij klinkt wel echt goed
- daniel1975
- Forum-lid HC
I know.
Doet mij denken aan tijden dat alles net ff leuker en makkelijker was.
Doet mij denken aan tijden dat alles net ff leuker en makkelijker was.
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Ik heb onlangs in een splinternieuwe Audi moeten rijden.
Wat een ellende zeg!! Het paneel voor bediening van navigatie begint met allerlei vragen.
Als je daar doorheen bent is het vrijwel onmogelijk om de juiste plaats te vinden en de stem begeleiding vraagt je om kilometers vóór een afslag, je “voor te bereiden op een afslag “ wtf?!
Hoe moet ik me “voorbereiden “ op een afslag??
En dan die ‘adaptieve’ groolicht shit, elke keer aan en uit dus ook bij huisjes met een wat sterke buitenverlichting.
En als je dan een tegenligger hebt in net een verkeerde bocht reageert het ding veel te laat.
Nu snap ik ineens waarom sommige mensen op de snelweg veel te laat hun grootlicht uitdoen, ze doen het niet zelf maar hun moderne wagen bepaalt dat.
Voor mij nooit zo’n gedrocht hoor. Tenzij ik zelf al die ellende uit kan schakelen.
Wat een ellende zeg!! Het paneel voor bediening van navigatie begint met allerlei vragen.
Als je daar doorheen bent is het vrijwel onmogelijk om de juiste plaats te vinden en de stem begeleiding vraagt je om kilometers vóór een afslag, je “voor te bereiden op een afslag “ wtf?!
Hoe moet ik me “voorbereiden “ op een afslag??
En dan die ‘adaptieve’ groolicht shit, elke keer aan en uit dus ook bij huisjes met een wat sterke buitenverlichting.
En als je dan een tegenligger hebt in net een verkeerde bocht reageert het ding veel te laat.
Nu snap ik ineens waarom sommige mensen op de snelweg veel te laat hun grootlicht uitdoen, ze doen het niet zelf maar hun moderne wagen bepaalt dat.
Voor mij nooit zo’n gedrocht hoor. Tenzij ik zelf al die ellende uit kan schakelen.
Adversity is the Catalyst of Change
Ik heb die Mazda live Le Mans zien en horen winnen! Diep in de nacht indommelen langs Mulsanne Straight en iedere keer weer wakker schieten als er een 787b voorbij kwam.daniel1975 schreef: ↑12 jan 2026 20:32 Japan thema zag ik. Ik heb er niet veel mee, maar wel paar gave dingen gemaakt daar.
Ik heb bijna alleen maar Japans gereden en ook de historie vind ik interessant, alleen is weinig van eind 60, begin 70er jaren en dat vind ik wel de meest interessante periode qua auto's.
Campagnolo Ultra Dork
Dit jaar 2x geweest in mei en september op de classic races. Gecombineerd met een koffie bij raven van het forum. Echt geweldig leuk om te combineren met een fietsweekend Zuid Limburg. Zelfs mijn vrouw vond het heel erg leukwasbeer2006 schreef: ↑12 jan 2026 20:37 Als je mooi geluid wilt horen moet je naar historische races gaan, zijn er zat op Spa.

Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless