Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wie kreeg op 9 juni jouw stem?

elboutero
Forum-lid

elboutero 12 jun 2010 03:30

Leuk topic om te lezen. Had al laten merken dat ik het met Timo eens ben, wel leuk dat Christoffel blijkbaar niet in staat is zijn keuze inhoudelijk te verduidelijken. Aan de andere kant waardeer ik het wel dat er tenminste iemand is die voor zijn keuze voor de PVV uitkomt.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jun 2010 03:36

Zit net te kijken naar Knevel & vd Brink. Wat een verschrikkelijke schurk is die Brinkman met z'n etnische registratie. Hoe krijg je het zo iemand in z'n domme kop hoe discriminerend dit is. En 1,5 miljoen Nederlanders steunen zo iemand. Zucht, moeten we nu echt rekening houden met deze mensen? Maar inderdaad, het staat in het PVV partijprogramma: iedere inwoner van Nederland registreren op etniciteit - dus niet alleen "Nederlander" in je paspoort maar "Marokkaanse Nederlander", "Antilliaanse Nederlander", "Surinaamse Nederlander" of "Chinese Nederlander" of toch vooral maar onderscheid te maken met de mensen die enkel "Nederlander" in hun paspoort hebben staan.

Humberto Tan zei het gisteren al in datzelfde programma: ze gaan mij dus ook etnisch registreren als "Surinaamse Nederlander". Waarom, waar heb ik dat aan verdiend en wat is het nut?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

elboutero
Forum-lid

elboutero 12 jun 2010 03:53

Heeft de PVV er ooit over nagedacht dat ik me misschien meer Europeaan voel dan Nederlander? Oh nee, natuurlijk niet want de Europese Unie is waarschijnlijk een links hobby en de positie die Nederland eventueel in zou moeten / kunnen nemen in Europa dan wel de rest van de wereld is volstrekt irrelevant.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jun 2010 04:37

De positie die Nederland in Europa zou moeten/kunnen innemen vindt de PVV (helaas) wel degelijk relevant. Een bloemlezing uit hun partijprogramma waar die over Europa en de Europese Unie gaat. Jullie zien zelf wel waar dit in conflict komt met Europese afspraken, regelgeving en zelfs universele afspraken over mensenrechten...
Dankzij die club in Brussel wordt Europa in rap tempo Eurabië. Nederland moet daarom net als Denemarken onmiddellijk een opt-out bedingen, zodat de EU niets meer te zeggen heeft over ons immigratiebeleid. Alle beslissingen van Brussel op het gebied van de massa-immigratie
moet Nederland onmiddellijk naast zich neer leggen
- EU: Turkije er in, Nederland er uit
- Nederland moet zelf over het immigratiebeleid gaan, niet Brussel (dus een opt-out)
- Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland, mits geen
strafblad
- Terugdraaien openstelling arbeidsmarkt voor Polen en niet openstellen voor Roemenen
en Bulgaren
- En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen
Het EU-nationalisme moet de kop worden ingedrukt. Economische en monetaire samenwerking
is prima, maar Nederland als provincie van de Europese superstaat daar zit niemand op te
wachten. Dus moet de EU zich beperken tot een Europese Economische Gemeenschap. Hun
vlag halen we neer, hun `president' gaat zijn kleinkinderen vermaken en hun volkslied zingen ze maar onder de douche. Nederland moet blijven!
- Europese samenwerking op economisch en monetair terrein is goed, maar geen Europese superstaat
- Schaf het parlement dat geen parlement is maar af (we bedoelen die club die heen en weer reist tussen Brussel en Straatsburg)
- Tot die tijd: het Europees `parlement' alleen in Brussel laten vergaderen
- Repatrieer de macht uit Brussel naar Nederland
- Nederland krijgt al zijn bevoegdheden en vetorechten terug
- Absolute transparantie van Europees besteed geld
- Geen Europees leger en buitenlandse dienst
· Elk EU-voorstel dat de nationale soevereiniteit van Nederland raakt moet worden voorgelegd aan de Tweede Kamer. Slechts bij tweederde meerderheid wordt een besluit eventueel goedgekeurd
- Geen Europese bemoeienissen met onze boeren, tuinders, vissers en natuur
- Bescherming vissers tegen EU-regelgeving
- Herziening van Nederlandse deelname aan internationale verdragen
- Strijd tegen islam moet het kernpunt van ons buitenlands beleid worden
- De VN wordt gedomineerd door de OIC, het islamitische blok. We moeten er dus niet te
veel van onder de indruk zijn
- Staak alle subsidies aan de anti-Israël-industrie, zoals ICCO, Oxfam Novib etc.
- Sinds 1946 bestaat er een onafhankelijke Palestijnse staat, daarom noemt de Nederlandse regering`Jordanië' voortaan gewoon`Palestina'
- Onze ambassade moet verhuizen naar de hoofdstad van Israël: Jeruzalem

www.pvv.nl
Met andere woorden: de PVV de banden met de Europese Unie en de VN herzien en grotendeels verbreken en de band met Israël juist versterken door openlijk een pro-Israëlische en anti-islamitische politiek te voeren.

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 12 jun 2010 11:14

[quote="Timo 2.0"]Zit net te kijken naar Knevel & vd Brink. Wat een verschrikkelijke schurk is die Brinkman met z'n etnische registratie. (...)[/quote]

ik krijg er rillingen van op mijn rug...
:winkthumb:

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 12 jun 2010 11:35

[quote="Timo 2.0"]Zit net te kijken naar Knevel & vd Brink. Wat een verschrikkelijke schurk is die Brinkman met z'n etnische registratie. Hoe krijg je het zo iemand in z'n domme kop hoe discriminerend dit is. En 1,5 miljoen Nederlanders steunen zo iemand. Zucht, moeten we nu echt rekening houden met deze mensen? [/quote]

Hoe hij hun/zijn standpunt probeerde te verdedigen! Volgens Brinkman niks discriminerend aan. Ik vond het heel triest en lachen tegelijk. Zo erg dat dat ik de herhaling ook wilde zien. Hij begon steeds meer te stotteren omdat hij er echt niet meer uit kwam en aan de gezichten van de tafelheren te zien was hij zelfs gewoon aan het liegen. Sexuele geaardheid wordt al geregistreerd op diverse scholen, amehoela Brinkman! Hopelijk hebben er ook veel PVV-stemmers gisteravond gekeken... Voor diegene die het nog niet gezien hebben, uitzending gemist. Aanrader.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

fwr
Forum-lid

fwr 12 jun 2010 11:45

Ik heb het ook gezien en vroeg me oprecht waar iedereen zich weer druk over zat te maken. Maar kennelijk zijn er dus inderdaad mensen die dit erg vinden.

Overigens geldt het wat mij betreft twee kanten op. Ik begrijp niet waarom de PVV dit zou willen, maar ik begrijp ook niet waarom anderen er zo'n probleem van maken. Emotie zou uit elke discussie moeten worden verbannen ...

raassie
Forum-lid

raassie 12 jun 2010 11:49

Niemand. Ik heb als "allochtoon" geen stemrecht. Misschien toch maar eens wat aan gaan doen na ongeveer 33 jaar in Nederland;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jun 2010 11:57

FWR schreef:Ik heb het ook gezien en vroeg me oprecht waar iedereen zich weer druk over zat te maken. Maar kennelijk zijn er dus inderdaad mensen die dit erg vinden.

Een zelfverklaarde anarchist die geen probleem heeft met etnische registratie door de overheid?
FWR schreef:Ben eigenlijk anarchist en de VVD zit daar nou eenmaal het dichtst bij.
anar·chie de; v 1 toestand waarin de bewoners ve staat niet aan wetten gehoorzamen en geen overheidsgezag erkennen 2 toestand van ordeloosheid

www.vandale.nl
Laat ook maar, je loopt gewoon te trollen.

fwr
Forum-lid

fwr 12 jun 2010 12:07

Er is wel een verschil tussen ergens voor zijn en iets echt een probleem vinden. Ik ben hier (uiteraard) niet voor, maar echt erg vind ik het ook niet.
De overheid bemoeit zich met alles en weet bijna alles van ons, zie dus niet echt in waarom uitgerekend dit dan opeens heel erg is.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 12 jun 2010 12:16

Het is toch eigenlijk erg dat uitgelegd moet worden waarom je mensen niet mag beoordelen op hun sociaal-culturele identiteit? Want dat is waar het om gaat. Waarom zou je binnen de etniciteit "Nederlander" verder onderscheid aanbrengen? De PVV geeft geen enkele concrete reden waarom dit zou moeten. Je kan hoogstens de etnische kenmerken van criminelen registreren als dat de opsporing vergemakkelijkt. Maar van alle Nederlanders is van de zotten. En waarom dat erg is? Ik zal er weer een Godwin tegenaan gooien: de PVV is een politieke beweging (geen partij maar een vereniging met één lid) die zich openlijk uitspreekt voor deportatie van o.a. Marokkaanse en Antilliaanse Nederlanders. Dan is etnische registratie een buitengewoon handig middel in de aanloop naar realisatie van dat streven. Zoals (daar is mijn Godwin) de etnische registratie in het vooroorlogse Nederland het voor de nazi's kinderlijk eenvoudig maakte om alle Joden er bij het bevolkingsregister uit te pikken in de voorbereidingsfase van hun deportatie.

Daar staat tegenover dat het verder geen enkel zinnig doel dient. Waarom moet in mijn paspoort staan dat ik een autochtoon Nederlander ben en in het paspoort van mijn buurman dat hij een "Marokkaanse Nederlander" is? Volgens mij zijn we gewoon allemaal "Nederlanders".

elboutero
Forum-lid

elboutero 12 jun 2010 12:22

[quote="Timo 2.0"]De positie die Nederland in Europa zou moeten/kunnen innemen vindt de PVV (helaas) wel degelijk relevant. Een bloemlezing uit hun partijprogramma waar die over Europa en de Europese Unie gaat. Jullie zien zelf wel waar dit in conflict komt met Europese afspraken, regelgeving en zelfs universele afspraken over mensenrechten...
[/quote]

Dank je voor deze verduidelijking van het punt dat ik op geheel onduidelijke wijze wilde maken :)

Plaats reactie