Apex
-
Fietskanon
- Forum-lid
Denken jullie dat de ultegra 6800 nog veel gaat zakken in prijs dan?
Ik begin er ook niet aan. Ik heb een set Quasar QS4 carbon met een 25 cassette voor `Holland` en een set Ksryriums met 32 cassette voor de bergen. Ik durf het ook niet aan, zeker omdat ik niet de meeste zekere daler ben.
Nog los van het afschuwelijke gejank dat deze wielen (en vele andere merken carbon) maken bij forse remkracht... Dat gaat echt door merg en been.
Bij CC5311 monteren ze standaard Shimano blokken op hun Quasars. Ik zelf rijd op dit moment met de gele blokken van Swisstop. Deze zijn beter te doseren en janken al iets minder. Iets minder dan he
Gek van de weg, de MTB en het gravel
Gele Swissstop zijn IMHO vreselijke blokken. De zwarte zijn heel wat beter.
Maar ja, als je in beide geval 500 gram afvalt blijft het gewichtsverschil tussen DA en Ultegra he ?
Zijn overigens wel hele (te) dure grammen...
Gek van de weg, de MTB en het gravel
-
heuvelrug-rider
- Forum-lid
Vandaag de knoop doorgehakt, mijn nieuwe bike gaat er komen.
Naast mijn Wilier Granturismo zal ik gaan rijden op een APEX Vektor 0.9
Na meerdere bezoeken en fijne gesprekken in de winkel in Zaltbommel heb ik besloten te gaan voor een Vektor 0.9 met volledig Ultegra 6800 mechanisch en velgremmen. Het uitzoeken van een kleur was een lastige taak, uiteindelijk is mijn keuze gevallen op een metallic oranje fiets met zwarte opdruk (APEX en Vektor 0.9).
Als wielen zullen er Campa zonda"s C17 onder gemonteerd worden (opdruk campa zal verwijderd worden).
Mijn vorige fietsen heb ik gekocht zonder uitgebreide fietsmeting, tijdens de aanschaf van de APEX is er een uitgebreide bike-fit gedaan. Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Het wachten op de fiets is begonnen en naar schatting zal deze midden/eind September klaar zijn.
Tegen die tijd zullen er uiteraard foto's te vinden zijn op dit forum
Naast mijn Wilier Granturismo zal ik gaan rijden op een APEX Vektor 0.9
Na meerdere bezoeken en fijne gesprekken in de winkel in Zaltbommel heb ik besloten te gaan voor een Vektor 0.9 met volledig Ultegra 6800 mechanisch en velgremmen. Het uitzoeken van een kleur was een lastige taak, uiteindelijk is mijn keuze gevallen op een metallic oranje fiets met zwarte opdruk (APEX en Vektor 0.9).
Als wielen zullen er Campa zonda"s C17 onder gemonteerd worden (opdruk campa zal verwijderd worden).
Mijn vorige fietsen heb ik gekocht zonder uitgebreide fietsmeting, tijdens de aanschaf van de APEX is er een uitgebreide bike-fit gedaan. Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.
Het wachten op de fiets is begonnen en naar schatting zal deze midden/eind September klaar zijn.
Tegen die tijd zullen er uiteraard foto's te vinden zijn op dit forum