Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 03 jul 2007 12:51

Op vrijdag zag ik de nieuwe Super Six staan bij Stappenbelt in Apeldoorn, net diezelfde dag binnengekomen aldus de verkoper. Ik heb hem vlug bekeken maar wat een mooi frame zeg, vooral de voorvork is een hele verandering ten opzich van wat ik bijvoorbeeld zelf heb. Volgens de verkoper was hij ook erg licht, met een nog niet eens zo'n hele spectaculaire afmontage (ultegra ed) kom je al richting de 7-7,5 kg.

Bij mijzelf begon het al wel weer te kriebelen, ik zie mezelf er al op rondrijden met chorus en eurus eronder! Helaas moet ik nog maar ff wachten, eerst maar eens de studie afmaken. Vroeg me echter wel af of iemand hier op het forum deze fiets op 't oog heeft.

surplomb
Forum-lid

surplomb 03 jul 2007 16:28

Alp d'Huez53:15 schreef:Op vrijdag zag ik de nieuwe Super Six staan bij Stappenbelt in Apeldoorn, net diezelfde dag binnengekomen aldus de verkoper. Ik heb hem vlug bekeken maar wat een mooi frame zeg, vooral de voorvork is een hele verandering ten opzich van wat ik bijvoorbeeld zelf heb. Volgens de verkoper was hij ook erg licht, met een nog niet eens zo'n hele spectaculaire afmontage (ultegra ed) kom je al richting de 7-7,5 kg.

Bij mijzelf begon het al wel weer te kriebelen, ik zie mezelf er al op rondrijden met chorus en eurus eronder! Helaas moet ik nog maar ff wachten, eerst maar eens de studie afmaken. Vroeg me echter wel af of iemand hier op het forum deze fiets op 't oog heeft.

Ja ik, als ie als los frame te krijgen is (Zie een vorige post van mij).
Zo en nu eerst een bavaria

atb-sjonnie
Forum-lid

atb-sjonnie 08 jul 2007 15:05

Ik ben voorzichtig aan het kijken naar een ander frame zoals sommigen weten.

Nu kwam ik sneller dan verwacht een Six13 tegen die ook als los frame weg mag.

Het gaat om het model waar alleen de onderbuis van carbon is en het is een nieuw frame.

Mijn vraag is wat mag deze kosten?
Wanneer wordt het Zomer....

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 08 jul 2007 15:34

surplomb schreef:
Alp d'Huez53:15 schreef:Op vrijdag zag ik de nieuwe Super Six staan bij Stappenbelt in Apeldoorn, net diezelfde dag binnengekomen aldus de verkoper. Ik heb hem vlug bekeken maar wat een mooi frame zeg, vooral de voorvork is een hele verandering ten opzich van wat ik bijvoorbeeld zelf heb. Volgens de verkoper was hij ook erg licht, met een nog niet eens zo'n hele spectaculaire afmontage (ultegra ed) kom je al richting de 7-7,5 kg.

Ja ik, als ie als los frame te krijgen is (Zie een vorige post van mij).

Ja, is als los frame te koop!

Frame in maar liefst 8 maten verkrijgbaar (vanaf 48 tot 63 cm)
Gewicht frame 1050 gram (56 cm en gespoten)
Levenslange garantie zonder gewicht limiet !
Full carbon voorvork met carbon uiteinden
One piece bracket pot
Tapered framebuizen
Oversized / asymetrische achtervork
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid

sharkman 08 jul 2007 19:26

Frames zijn los te koop maar in de Cannondale traditie amper goedkoper als een komplete fiets!
In de USA kosten frames zeer weinig vandaar dat ik de Cannondal politiek nooit echt heb gesnapt.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 29 jul 2007 21:04

Dit is mijn CAAD5:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij is nu nog volledig Shimano 105. Binnenkort komt er wel een KMC ketting op en ik heb nog wel wat wensen, andere kettingbladen bijvoorbeeld. Ik ben nog aan het nadenken over een extra, volledig zwarte, wielset en ook komen er snel nieuwe banden op.

Dat stuur heb ik gisteren gemonteerd. Het is een stukje smaller dan het oude, waardoor er nu kabel 'over' is, zie foto. Dit is natuurlijk hartstikke lelijk..is het makkelijk te verhelpen? Kabel op de een of andere manier inkorten, kan ik dat zelf of moet ik dat aan m'n fm vragen?
De vorm bevalt me goed, kan gemakkelijk in de beugels rijden door de geringe drop. Het enige wat niet helemaal optimaal is, is dat de hoek waaronder het platte wing-gedeelte bovenop geplaatst is. Ik zou het stuur eigenlijk nog een klein stukje omhoog willen draaien voor de shifter- en beugelpositie, maar dan kantelt het platte gedeelte te ver achterover zodat de polsen teveel belast worden.

Afbeelding

Bij het stuur dat eraf kwam (Cannondale C3) viel me nog iets op, namelijk een deukje:

Afbeelding

De fiets is nooit gevallen en het zit volgens mij ook niet op de plek van de shifter maar iets lager..of toch? Vreemd. Was het een tikkende tijdbom??

atb-sjonnie
Forum-lid

atb-sjonnie 30 jul 2007 10:18

Ziet er mooi uit die fiets van je.

Voor mij is het niet six13 geworden ze wilden er de hoofdprijs voor hebben, nog maar even rondkijken.

Maar zo'n Caad 5 ziet er ook wel strak uit.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 30 jul 2007 14:21

atb-sjonnie schreef:Ziet er mooi uit die fiets van je.

Voor mij is het niet six13 geworden ze wilden er de hoofdprijs voor hebben, nog maar even rondkijken.

Maar zo'n Caad 5 ziet er ook wel strak uit.

Bedankt :) Hij rijdt ook erg strak moet ik zeggen. Voor de volgende foto's zal ik 'm trouwens ook even schoonmaken.. :/

Een Six13 is natuurlijk niet te versmaden, maar die prijzen zijn wel navenant.. :( Als het ook aluminium mag zijn, kun je nog naar de CAAD9 kijken.

atb-sjonnie
Forum-lid

atb-sjonnie 30 jul 2007 18:48

Ja inderdaad de Caad9 ben ik ook al naar het uitkijken, maar met mij vele anderen zoals blijkt.

Maar met een beetje geduld kom ik vast wel iets tegen....

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 03 aug 2007 00:12

Wat voor maat zoek je Sjonnie?
Niets is wat het lijkt..

atb-sjonnie
Forum-lid

atb-sjonnie 03 aug 2007 00:57

Mijn Caad 3 was een 58 en die zat wel goed, mijn binnenbeenlengte is 87.5

Volgens sommigen zou een 60 ook een optie zijn maar hier ben ikzelf niet van overtuigd.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 03 aug 2007 01:02

Trommelen in Oosterhout heeft een Caad 9 in maat 58 staan. Triple maar voor dezelfde prijs bouwen ze 'm om naar duplo.

Maurice
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie