Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Project: DANV 1407

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 08 nov 2009 17:34

Morel schreef:Hoi,
Voor de geïnteresseerden welke een betaalbaar carbon frame zoeken....................
Zoek maar uit op volgend adres,(even naar je browserbalk copiëren en www. ervoor zetten) :D;

alibaba.com/trade/search?SearchText=carbon+frames&Country=&CatId=0&IndexArea=offer_en&ssk=y

Grtz,
Morel

Volgens mij is dit het meest relevante antwoord op de vraag van Joren

-divo-
Forum-lid

-divo- 08 nov 2009 17:49

BianchiSL3 schreef:
Morel schreef:Hoi,
Voor de geïnteresseerden welke een betaalbaar carbon frame zoeken....................
Zoek maar uit op volgend adres,(even naar je browserbalk copiëren en www. ervoor zetten) :D;

alibaba.com/trade/search?SearchText=carbon+frames&Country=&CatId=0&IndexArea=offer_en&ssk=y

Grtz,
Morel

Volgens mij is dit het meest relevante antwoord op de vraag van Joren

Bij Alibaba traders heb je in de regel weinig informatie met wie je zaken doet. Ebay heeft bep tools en geeft daarmee een 'zekere' bescherming voor jou als koper. Veel Alibaba traders verkopen ook niet per stuk. Jezelf eerst goed informeren is denk ik wel belangrijk. Alibaba is ook geen consumenten site maar een plaats waar handelaren waar aanbieden aan andere handelaren. B2B (business to business)

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 16 nov 2009 23:04

er zijn ook bedrijven die op alibaba actief zijn en op ebay. frames van anybaby8088 kun je ook hier kopen; http://www.hongfu-bikes.com/prclass.asp

in de usa zijn ook al actief bezig:http://www.cyclingforums.com/cycling-eq ... mes-2.html

http://s78.photobucket.com/albums/j115/ ... 010464.jpg

Het mooi van het bedrijf van jenny is dat de frames met sample erop je dus met eigen naam kunt laten spuiten. Dit is een mail die een spanjaard op een forum gezet had die hij weer van die jennylui gekregen had;

FM001+FO001 (este es el que te gustaba)
$327.00 for Raw finish
$337.00 for UD/12K finish, clear coating
$352.00 for3K finish/marble weave, clear coating
$375.00 for LOGO design & color painting

FM015-S (el que tiene seatpost integrado, pero no me ha quedado claro con que horquilla)
$418.00 for Raw finish
$428.00 for UD/12K finish, clear coating
$448.00 for3K finish/marble weave, clear coating
$468.00 for LOGO design & color painting

cyclocrossframe:http://www.hongfu-bikes.com/Products.asp?Id=419

rhalff
Forum-lid

rhalff 16 nov 2009 23:18

hm, ik schat dat over een paar jaar alles gewoon weer uit europa en de usa komt. met dat verschil dat wij dan achter de malletjes staan en de chinezen het internet afstruinen naar de goedkoopste aanbieders. ;-)

spook
Forum-lid

spook 18 nov 2009 21:06

Belangrijke vraag is natuurlijk of de carbonframes die aangeboden worden op ebay een beetje veilig zijn. De chinezen hebben immers een wat andere gedachte over wat veilig is dan wij hier in het regelgekke Europa.

Maar als ik op mijn mooie carbonframpje met eigen decals lekker van de Ventoux afrace, is het ook wel een fijne gedachte dat hij heel blijft. Weet iemand hier iets over? Over de veiligheid en stijheid van deze frames?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 18 nov 2009 21:24

Voor de veiligheid van frames is er een EN keuring. Het frametype van DANV heeft deze keuring doorstaan.

Nu vind ik persoonlijk een merkframe een schijnveiligheid. Als ik de diverse topics doorlees, zijn er ook serieus problemen met merkframes. Vergeet niet dat deze veelal ook in China gemaakt worden door dezelfde handen die de no-name frames maken.

Als een chinese no-name kapot gaat, koop je gewoon een nieuwe. Dit kun je meer dan 4 maal doen voordat je aan de prijs van het eerste name frame zit.
Twitter: @rbruijns

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 18 nov 2009 21:41

rbr schreef:Voor de veiligheid van frames is er een EN keuring. Het frametype van DANV heeft deze keuring doorstaan.

Nu vind ik persoonlijk een merkframe een schijnveiligheid. Als ik de diverse topics doorlees, zijn er ook serieus problemen met merkframes. Vergeet niet dat deze veelal ook in China gemaakt worden door dezelfde handen die de no-name frames maken.

Als een chinese no-name kapot gaat, koop je gewoon een nieuwe. Dit kun je meer dan 4 maal doen voordat je aan de prijs van het eerste name frame zit.

Ben ik het niet helemaal mee eens,
gezien frames die niet door QC komen nog wel eens via een achterdeur worden verkocht.

Daarnaast zit je met aansprakelijkheid tis wel leuk dat je het 4 maal kan doen, maar wat als de voorvork eens afbreekt en je lelijk op je "smoel" gaat. Grote voordeel van een merkframe ivm afname bij de Chinees, dat je de leverancier aansprakelijk kan stellen bij dit soort narigheden.

danny1407
Forum-lid

danny1407 18 nov 2009 21:52

Ach, zo kan je overal wel een "miskoop" doen.
Kijk eens naar de hoeveelheid terugroep-acties van de laatste weken.
Ik weet niet wat de QC's op die producten zijn geweest, maar iemand heeft flink zitten slapen.....gewoon bij de voordeur.

Tuurlijk kan je een risico beperken en misschien zelfs uitsluiten.
Doe je dat niet, wil het niet automatisch zeggen dat je een vergroot risico loopt.

Ik had van tevoren geen vewachtingen, geen illusies.
Laat mij wat dat betreft maar een test-case of indien een andere term beter geschikt is....een crash test dummy zijn.

Ik had nog nergens gelezen dat iemand de gok had durven nemen.
Ik heb er niet zoveel moeite mee en we zien wel waar het schip strandt. (ook bij mijn volgend in voorbereiding zijnde "projectje" )
FacebookS3RSSite

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 18 nov 2009 22:18

Kuiper schreef:
rbr schreef:Voor de veiligheid van frames is er een EN keuring. Het frametype van DANV heeft deze keuring doorstaan.

Ben ik het niet helemaal mee eens,
gezien frames die niet door QC komen nog wel eens via een achterdeur worden verkocht.

Daarnaast zit je met aansprakelijkheid tis wel leuk dat je het 4 maal kan doen, maar wat als de voorvork eens afbreekt en je lelijk op je "smoel" gaat. Grote voordeel van een merkframe ivm afname bij de Chinees, dat je de leverancier aansprakelijk kan stellen bij dit soort narigheden.

Zijn er gevallen bekend waarvan een gebruiker van een frame de leverancier aansprakelijk heeft kunnen stellen omdat ie schade heeft gehad doordat ie zoals jij dat noemt op zijn smoel is gegaan. En bedoel ik uiteraard niet de schade aan het frame maar de tandartsrekening bijvoorbeeld. Ik heb daar namelijk nog nooit iets over gehoord/gelezen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

stampertje
Forum-lid

Gebruikersavatar stampertje 18 nov 2009 22:38

danny1407 schreef:Laat mij wat dat betreft maar een test-case of indien een andere term beter geschikt is....een crash test dummy zijn.

[img=http://img27.imageshack.us/img27/1362/danvq.jpg]

spook
Forum-lid

spook 18 nov 2009 23:49

Misschien moeten we een NoNameFrame-site starten, kunnen de ervaringen worden uitgewisseld.

Tot die tijd ben ik in ieder geval naar de ervaringen van onze eigen crashtestdummy Danny. Hoe bevalt je frame, voelt hij stevig aan, voel je je er zeker op, heeft 'ie nog dezelfde vorm als toen je 'm kocht, zou je het nog eens doen, raad je het aan, of juist niet, is hij stijf genoeg? Dat soort dingen...
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

danny1407
Forum-lid

danny1407 19 nov 2009 00:05

Bevalt me prima zelfs.
Zo goed, dat ik op dezelfde manier een tijdmachine ga maken.
Dat beantwoord denk ik al je vragen?

Als iemand zich ooit geroepen voelt om een ritje te maken voor een second opinion.......
FacebookS3RSSite

Plaats reactie