Tour de France 2025 - Dameseditie
@Lugosi: de artikelen waar je aan refereert halen hun info rechtstreeks uit de instagram post van Vollering. Staat er ook gewoon meen ik. Nog een deukje. Kerel..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Nu wordt er steeds gedaan alsof 3kg afvallen zoveel is. Hoeveel vallen ze al af in die 9 dagen koers?
-
Klein_Verzet
- Forum-lid
Laatst schreef ik op een kladje:
1 gram glucose = 4kcal = 17kJ ==> ca. 4 kJ bewegingsenergie (75% gaat verloren als warmte).
120g/u = 480kJ/u
E(p) = m g h = 80 x 9,8 x h = 480.000 ==> h ~ 600m
*180g/u ==> h ~ 900m
Oftewel in de nabije toekomst kunnen de klim-kilometers van een etappe met 4500hm (uurtje of 5) bijna volledig met gels en poeders worden bijgetankt.
* in ontwikkeling
1 gram glucose = 4kcal = 17kJ ==> ca. 4 kJ bewegingsenergie (75% gaat verloren als warmte).
120g/u = 480kJ/u
E(p) = m g h = 80 x 9,8 x h = 480.000 ==> h ~ 600m
*180g/u ==> h ~ 900m
Oftewel in de nabije toekomst kunnen de klim-kilometers van een etappe met 4500hm (uurtje of 5) bijna volledig met gels en poeders worden bijgetankt.
* in ontwikkeling
Eens. Ik vind haar reactie ook alleen maar goed.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Jammer dat je met een jokkentje begint. Dit forum is social media. Maakt je verhaal niet echt geloofwaardiger.lugosi schreef: ↑09 aug 2025 07:35Euh, ik baseer me niet op instagram posts. (ik doe niet aan sociale media)53x11 schreef: ↑09 aug 2025 00:53
Euhh, je schrijft allemaal dingen op die in die hele Instagram post van Vollering nergens te lezen zijn. Dat noemt men in de regel "interpreteren".
Dat intellectuele imago dat je jezelf probeert aan te meten loopt zo toch wel een deukje op kerel...
@Ernie: gevalletje slapeloosheid nu. Niet genoeg zelfdiscipline. Sorry.
De zaken waarnaar ik verwijs omtrent de verklaringen van Vollering (dat zijn er sinds het verstrijken van de Tour reeds 3) komen uit artikels op Wielerflits en HLN. Alles wat ik Vollering in de mond leg komt uit die artikelen. Het kan zijn dat ik dat onterecht te ver psychologiseer, maar het staat je dan vrij te weerleggen dat dat onterechte deducties zijn. Ik denk dat het verleden net aantoont dat mijn deducties niet onterecht zijn, maar daar kan je dus over discussieren met argumenten.
Ik weet niet waar je het haalt dat ik mezelf een intellectueel imago probeer aan te meten, blijkbaar denk je dat het trachten te argumenteren zonder het gebruik te maken van al dan niet bewuste drogredeneringen (wat een algemeen principe zou moeten zijn voor de bewuste mens) iets met intellectualisme te maken heeft. Als je weet dat een groot deel van de intellectuele wereld de retoriek omarmd heeft in plaats van logica en toetsbaarheid, dan zal je wel begrijpen dat dat in strijd is met je aanname, het is ook een arme lezing van mijn bijdragen.
Dat meent je zin te moeten eindigen met het woord 'kerel' zegt enerzijds iets over het consistentie-gehalte van je argument en anderzijds zegt het ook iets over je persoonlijke waarden. Blijkbaar roept de vraag naar argumentatie eerder ego-gevoelens op dan de nood aan inhoudelijkheid.
ad hominem argumentatie daarmee raak je alleen je eigen hoor, determinerend voor jou niet voor mij en nogmaals een bewijs van gebrek aan argumentatie. En neen, je gaat me niet verleiden tot zelf zo'n uitlatingen te doen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En wielerflits en hln zijn rechtstreekse afgeleides van de social media. Ze maken er alleen zelf een artikel van (incl hele stukken copy-adjust-paste).
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Haha, ik heb het woord jokkentje moeten opzoeken..... nog nooit gehoord, wordt in Vlaanderen ook niet gebruikt denk ik.
Maar je hebt gelijk, ik had moeten nuanceren (geen tiktok, geen facebook, geen instagram, etc....)
Ik had er niet bij stilgestaan dat discussieforums ook social media zijn, maar ondanks gelijkenissen toch vooral verschillend met eerder genoemde.
Ten gronde; als je denkt dat dit inhoudelijk afbreuk doet aan mijn visie (jij spreekt van geloofwaardigheid, ik vind dat in deze niet zo'n goed gekozen term, maar soit), dan hoor ik graag waar ik het fout heb.
Dat zou best kunnen, maar ik volg geen social media (enfin dat mag ik blijkbaar niet meer zeggen want forums zijn ook social media heeft men mij hier geleerd, maar je weet wat ik bedoel) en bij mijn weten heeft Vollering die uitspraken eerder al gedaan in de persconferentie na de Tour zelf, de keren dat ze er op terugkwam op haar 'social media' bevestigde ze wat ze toen al zei.daniel1975 schreef: ↑09 aug 2025 14:48 En wielerflits en hln zijn rechtstreekse afgeleides van de social media. Ze maken er alleen zelf een artikel van (incl hele stukken copy-adjust-paste).
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Had deze Tour de France Femmes niet enkele ritten meer moeten hebben, eventueel met een rustdag tussen?
Voor al dat gehakketak, al dan niet met argumenten kunnen jullie misschien verder in "het grote off-topic" topic.
Voor al dat gehakketak, al dan niet met argumenten kunnen jullie misschien verder in "het grote off-topic" topic.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
Dubbeldekker
- Forum-lid
Dat vond ik ook ja!
Een tijdrit en eventueel nog een klimtijdrit er in, wat meer aankomsten bergop en iets meer uitgesmeerd over twee weken minimaal zou het allemaal wat meer in balans hebben gebracht.
Maarja dan moet er inderdaad een rustdag tussen en dus ook weer extra hotelkosten voor het toch al zo armetierige ASO… te duur dus voor een stel minderwaardige fietsters.
Adversity is the Catalyst of Change