Volgens Giant gaf dat nu nog teveel extra gewicht om dat bij de TCR-serie door te voeren. De vork zal wel opnieuw ontworpen moeten worden en gecertificeerd maar waren ze daar te laat mee voor de 2017-serie.Jaap Telder schreef:Mooie fiets!TL@ schreef:Mijn TCR staat bij de fietsenwinkel:
Nog effe wachten tot de carbonwielen gespaakt zijn (normaal nog deze week) en ik kan hem afhalen.
Dan kan het aanpassen beginnen: ander zadel, DI2, ander stuur, ander stuurpen,...
Mijn twee disc racefietsen (Stevens) hebben de remkabel binnen door de voorvork. Snap eigenlijk niet dat Giant dat niet doet, is toch vrij simpel te verwezenlijken.
Giant
- Matthijs1973
- Forum-lid
Bedankt voor de complimenten.
Ik vind zelf zwart ook vreselijk saai en dat is deze niet
Ik heb nog een zwarte Orbea, die gaat weg wanneer deze volledig is opgebouwd.
@Drkjv: Een L gaat te groot zijn voor je, mijne is een L en ik ben 1.87 groot, BBL is 91 (normaal wordt voor mij de stuurpen volledig geslamed
)
Vandaag mijn Streem II (Ritchey, carbon) binnen gekregen, ik denk dat ik nu alles heb om hem volledig op te bouwen.
Ik vind zelf zwart ook vreselijk saai en dat is deze niet
Ik heb nog een zwarte Orbea, die gaat weg wanneer deze volledig is opgebouwd.
InderdaadXell schreef:
De winkel met de "apostrophe" aan de foute kant van de letter t?
@Drkjv: Een L gaat te groot zijn voor je, mijne is een L en ik ben 1.87 groot, BBL is 91 (normaal wordt voor mij de stuurpen volledig geslamed
Vandaag mijn Streem II (Ritchey, carbon) binnen gekregen, ik denk dat ik nu alles heb om hem volledig op te bouwen.

Ik ben zelf 1.87 met een BBL tegen de 90 cm aan. Ik heb eerst op de M/L gezeten, maar daar zat ik iets te gedrongen op. De L pastte mij net wat beter. Maar met 1.80 wordt de L denk ik wel erg gestrekt qua zit.Ernie C. schreef:
Op zich klopt die redenatie maar de reach van zowel M/L als de L is wel zo groot dat echt rechtop zitten er niet bij is voor iemand van 1.80m, tenzij je een heel korte stuurpen gaat monteren.
De L is echt te groot. Moet het per se een TCR zijn dan de M/L met 3cm spacers. Dan kom je hoger en korter te zitten. Werkt dit niet voldoende dan moet je Defy of andere comfortracer hebben.
En ik heb een zwarte/donkergrijze fiets, word ik nu vervloekt?
- Japierossi
- Forum-lid
Hier nog eentje...mijn (reeds verkochte) TCR advanced was ook een L, zelf 1,87m. Paste mij prima, maar eerder te groot dan te klein.
Met 1,80 zou ik zeker richting een M/L gaan.
Met 1,80 zou ik zeker richting een M/L gaan.
Natuurlijk niet, je hebt nu eenmaal saaie en minder saaie mensennoepzor schreef: ...
En ik heb een zwarte/donkergrijze fiets, word ik nu vervloekt?
Iedereen moet vooral rijden wat ie zelf mooi vindt (en voor mij is dat iets wat pijn doet aan de ogen

...ah zo, nu snap ik het...daarom rijden al die "zwartrijders" met een "flashy" zonnebril op...!!TL@ schreef:Natuurlijk niet, je hebt nu eenmaal saaie en minder saaie mensennoepzor schreef: ...
En ik heb een zwarte/donkergrijze fiets, word ik nu vervloekt?![]()
![]()
Iedereen moet vooral rijden wat ie zelf mooi vindt (en voor mij is dat iets wat pijn doet aan de ogen)
- jelmerjager
- Forum-lid
Waarbij de minder saaie mensen zich prima een low-profile fiets kunnen veroorloven?TL@ schreef:
Natuurlijk niet, je hebt nu eenmaal saaie en minder saaie mensen![]()
![]()
Wordt vervolgd, ik heb een TCR Advanced 2 disc 2017 in bestelling staan... Ja, een zwarte!
ik begrijp de mensen die zwarte fietsen saai vinden
maar zelf kies ik ook een zwarte fiets gewoon omdat deze tijdsloos is, mezelf kennende zou ik snel uitgekeken zijn op een flashy kleur + op zwarte fiets past ongeveer alles van outfits, probeer maar eens combinaties te maken als rode fiets met groene tenue dan ben je eerder een clown in mijn opinie
maar zelf kies ik ook een zwarte fiets gewoon omdat deze tijdsloos is, mezelf kennende zou ik snel uitgekeken zijn op een flashy kleur + op zwarte fiets past ongeveer alles van outfits, probeer maar eens combinaties te maken als rode fiets met groene tenue dan ben je eerder een clown in mijn opinie
Nog even aanhaken over de kleuren. Ik heb sinds een maand of 2 een Giant Defy alu Disk 1 met 105.
In de prachtige helder blauwe kleur.(iceblue) en weet je dat ik in die korte tijd al veel reaktie's krijg op mijn (winter)fiets.Mooie fiets ...zeggen ze dan. Gisteren ook weer raak. Het "gekke" is dat ik ook een carbon C'dale Synapse heb....die heeft betere wielen en Ultegra ...maar in de kleur zwart/wit. Daar heb ik in al die jaren een stuk minder reaktie's op gekregen... in verhouding.Duidelijk dat kleuren mensen aanspreken of ze een fiets mooi vinden of niet.Ik zelf kijk veel meer naar de montage, wielen en kwaliteit van het frame. Maar dat zullen alle kenners wel doen.
En de Defy Alu is voor mij,een perfecte winterfiets.28 mm banden erop en een frame SKS spatborden set(werkt perfect).Ik heb deze Giant Defy in dezekleur speciaal gekozen... omdat ik niet 2 zwart/wit fietsen wil.De Defy door zijn kwaliteitsframe(en tt, ht,reach en stack) en de prijs.Veel fiets(oa prima schijfremmen) voor maar 1000 euro(afgeprijsd van 1300).2,5x zo goed koop als mijn Synapse met goede wielen.En toch veel meer reaktie's
Maar mijn Synapse fiets wel even een stukkie beter hoor.Dat kan natuurlijk ook niet anders...(een stuk lichter en een beter frame van carbon en comfortabeler en betere wielen)....maar voor een toerfietser heb je heel veel fiets en kwaliteit voor een niet te gekke prijs en levenslang garantie.Kortom een hele goede investering is een Defy(Deefaai).Ik zeg gewoon Deffie.
Ik heb al alu mtb platte pedalen als upgrade.Ik fiets veel door landweggetjes, smalle fietspaden en wil gemakkelijk zo even afstappen. De bestickering heb ik inmiddels helemaal van de wielen af en het stuur staat recht nu. Eerder al voor de foto werd genomen heb ik er zwarte stuurlint opgezet en een zwart sq lab 611/14 zadel.Origineel zijn die beide wit.Zo is de fiets wel mooi strakker.Stuurpen van 17 graden.Tevens de 11/32 vervangen door de 12/25.En Conti 4seasons 28mm banden en een sks frame spatborden set die je gewoon op het frame kunt plaatsen.De kleur is echt veel mooier en helderder dan op de foto.XL=ongeveer 60 cm.

In de prachtige helder blauwe kleur.(iceblue) en weet je dat ik in die korte tijd al veel reaktie's krijg op mijn (winter)fiets.Mooie fiets ...zeggen ze dan. Gisteren ook weer raak. Het "gekke" is dat ik ook een carbon C'dale Synapse heb....die heeft betere wielen en Ultegra ...maar in de kleur zwart/wit. Daar heb ik in al die jaren een stuk minder reaktie's op gekregen... in verhouding.Duidelijk dat kleuren mensen aanspreken of ze een fiets mooi vinden of niet.Ik zelf kijk veel meer naar de montage, wielen en kwaliteit van het frame. Maar dat zullen alle kenners wel doen.
En de Defy Alu is voor mij,een perfecte winterfiets.28 mm banden erop en een frame SKS spatborden set(werkt perfect).Ik heb deze Giant Defy in dezekleur speciaal gekozen... omdat ik niet 2 zwart/wit fietsen wil.De Defy door zijn kwaliteitsframe(en tt, ht,reach en stack) en de prijs.Veel fiets(oa prima schijfremmen) voor maar 1000 euro(afgeprijsd van 1300).2,5x zo goed koop als mijn Synapse met goede wielen.En toch veel meer reaktie's
Maar mijn Synapse fiets wel even een stukkie beter hoor.Dat kan natuurlijk ook niet anders...(een stuk lichter en een beter frame van carbon en comfortabeler en betere wielen)....maar voor een toerfietser heb je heel veel fiets en kwaliteit voor een niet te gekke prijs en levenslang garantie.Kortom een hele goede investering is een Defy(Deefaai).Ik zeg gewoon Deffie.
Ik heb al alu mtb platte pedalen als upgrade.Ik fiets veel door landweggetjes, smalle fietspaden en wil gemakkelijk zo even afstappen. De bestickering heb ik inmiddels helemaal van de wielen af en het stuur staat recht nu. Eerder al voor de foto werd genomen heb ik er zwarte stuurlint opgezet en een zwart sq lab 611/14 zadel.Origineel zijn die beide wit.Zo is de fiets wel mooi strakker.Stuurpen van 17 graden.Tevens de 11/32 vervangen door de 12/25.En Conti 4seasons 28mm banden en een sks frame spatborden set die je gewoon op het frame kunt plaatsen.De kleur is echt veel mooier en helderder dan op de foto.XL=ongeveer 60 cm.