Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

skater-nh
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 mar 2010 09:38

skater-nh 05 jan 2011 00:01

even een vraag kon het nergens terug vinden op het forum,

wil mijn fietscomputer tussen me aerobars plaatsen en nu zal er vast wel zoiets te koop zijn??

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 05 jan 2011 00:41

http://blaetterkatalog.rose.de/nl/katal ... index.html

Op blz. 398 van de "Bladercatalogus" van Roseversand staat er eentje van Profile Design.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3124
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 05 jan 2011 01:03

skater-nh schreef:Na de uitverkoop van Shimano afgelopen maand toch nog even goedkoop spullen kunnen score.
Het fietske helemaal opgebouwd

[img=http://img823.imageshack.us/img823/5056/sl372174.jpg]

Voor het 1e te bewonderen tijdens de tijdrijderscup 10 april


Cool om niet te zeggen ubercool. Spuitwerk ook in china laten doen of ben je zelf creatief geweest ?

skater-nh
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 mar 2010 09:38

skater-nh 05 jan 2011 11:27

nee het spuitwerk in Nederland laten doen,

benzelf ook erug tevreden over het resultaat

thanks

lucifur
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 feb 2010 11:56

lucifur 31 jan 2011 01:11

Met aerodynamica win je meer dan met een gewichtsbesparing van 500 gram.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 31 jan 2011 17:04

Lucifur schreef:Met aerodynamica win je meer dan met een gewichtsbesparing van 500 gram.


huh... je vergelijkt een grootheid met een aantal....

Ik denk eigenlijk dat het duurder is om aerodynamische wielen te kopen dan lichte wielen die dezelfde snelheidsverhoging opleveren.
Echter is aerodymanisch wel mooier dan licht.
Moeilijke keuze.

Iig heb ik iets zwaardere aerodynamische wielen gekozen (mede omdat ze ook steviger zijn.)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 jan 2011 18:14

Van lichtere wielen ga je helemaal niet harder (zolang je niet bergop rijdt en niet heel veel hoeft te remmen), van aerodynamischere wielen ga je wel harder rijden (ook een Hollands klimmetje omhoog).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lucifur
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 10 feb 2010 11:56

lucifur 31 jan 2011 18:50

Ik vergelijk een grootheid met een grootheid die begrenst is met een aantal.
Ik denk dat je meer profijt hebt van aerodynamica en minder van gewichtsbesparing behalve als je echt echt echt gewicht gaat besparen, hence the 500 gram.

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 31 jan 2011 20:23

Aero.

Zie dit topic voor een zeer gedetailleerde uitleg.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 01 feb 2011 09:23

D@yw@lker schreef:Maar als je (veel) zwaardere wielen koopt moet je ook meer moeite doen om dat hele gewicht in beweging te krijgen. Dus duurt het langer voordat je op snelheid bent???

Of zou dat bij gebruik in kwarttriathlons niets uitmaken?

Als voorbeeld, de Sram S80 van 2090 gram of Easton EC90 aero van 1370 gram.
Dat scheelt dan toch heel wat in gewicht.


Maar dan praat je ook over verschillende wielen.
Draadwielen tov tube wielen.
80mm tov 58mm
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

mispoes
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 12 mei 2009 15:12

mispoes 17 feb 2011 20:45

Hey,

Ik ben een poging aan 't doen om m'n Kharma om te bouwen tot tt-bolide maar tis nog zoeken naar de juiste zit:
Afbeelding
Zadel kan niet verder naar voren, maar misschien moetie een tikje omhoog? E/o stuur lager?
Misschien hebben de tijdrit-experts onder jullie nog tips?
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 feb 2011 20:49

Zadel mag ook niet verder naar voren, gezien je lengte zit je waarschijnlijk al binnen de 5 cm achter je bracket met de punt van het zadel. Dan geldt er nog een uitzondering dat het wel mag als je knie achter de pedaalas blijft op 't moment dat de crank op 3 uur staat.

Stuur zou nog centimeters naar beneden moeten voor een mooie positie. Afstand zadel-stuur lijkt wel prima te zijn. Dus vooral nu dat stuur een heel stuk laten zakken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie