Tijdritfietsen
- robbebopper
- Forum-lid HC
http://blaetterkatalog.rose.de/nl/katal ... index.html
Op blz. 398 van de "Bladercatalogus" van Roseversand staat er eentje van Profile Design.
Op blz. 398 van de "Bladercatalogus" van Roseversand staat er eentje van Profile Design.
skater-nh schreef:Na de uitverkoop van Shimano afgelopen maand toch nog even goedkoop spullen kunnen score.
Het fietske helemaal opgebouwd
[img=http://img823.imageshack.us/img823/5056/sl372174.jpg]
Voor het 1e te bewonderen tijdens de tijdrijderscup 10 april
Cool om niet te zeggen ubercool. Spuitwerk ook in china laten doen of ben je zelf creatief geweest ?
Lucifur schreef:Met aerodynamica win je meer dan met een gewichtsbesparing van 500 gram.
huh... je vergelijkt een grootheid met een aantal....
Ik denk eigenlijk dat het duurder is om aerodynamische wielen te kopen dan lichte wielen die dezelfde snelheidsverhoging opleveren.
Echter is aerodymanisch wel mooier dan licht.
Moeilijke keuze.
Iig heb ik iets zwaardere aerodynamische wielen gekozen (mede omdat ze ook steviger zijn.)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
D@yw@lker schreef:Maar als je (veel) zwaardere wielen koopt moet je ook meer moeite doen om dat hele gewicht in beweging te krijgen. Dus duurt het langer voordat je op snelheid bent???
Of zou dat bij gebruik in kwarttriathlons niets uitmaken?
Als voorbeeld, de Sram S80 van 2090 gram of Easton EC90 aero van 1370 gram.
Dat scheelt dan toch heel wat in gewicht.
Maar dan praat je ook over verschillende wielen.
Draadwielen tov tube wielen.
80mm tov 58mm
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Hey,
Ik ben een poging aan 't doen om m'n Kharma om te bouwen tot tt-bolide maar tis nog zoeken naar de juiste zit:

Zadel kan niet verder naar voren, maar misschien moetie een tikje omhoog? E/o stuur lager?
Misschien hebben de tijdrit-experts onder jullie nog tips?
Ik ben een poging aan 't doen om m'n Kharma om te bouwen tot tt-bolide maar tis nog zoeken naar de juiste zit:

Zadel kan niet verder naar voren, maar misschien moetie een tikje omhoog? E/o stuur lager?
Misschien hebben de tijdrit-experts onder jullie nog tips?
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Zadel mag ook niet verder naar voren, gezien je lengte zit je waarschijnlijk al binnen de 5 cm achter je bracket met de punt van het zadel. Dan geldt er nog een uitzondering dat het wel mag als je knie achter de pedaalas blijft op 't moment dat de crank op 3 uur staat.
Stuur zou nog centimeters naar beneden moeten voor een mooie positie. Afstand zadel-stuur lijkt wel prima te zijn. Dus vooral nu dat stuur een heel stuk laten zakken.
Stuur zou nog centimeters naar beneden moeten voor een mooie positie. Afstand zadel-stuur lijkt wel prima te zijn. Dus vooral nu dat stuur een heel stuk laten zakken.