Ik snap hier echt helemaal niks van.Nou meet de totale breedte van de band een pirelli 25mm is 62mm, een 26mm tubeless pirelli ook.
Tubeless
Een vouw- of draadband kan je plat neerleggen en heeft dan een totale breedte....is toch niet zo heeel moeilijk.
De geschriften van wasbeer zijn nogal eens warrig, dat weer wel...
De geschriften van wasbeer zijn nogal eens warrig, dat weer wel...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
De 25mm pirelli valt op 21 intern als 29.6? Damn, dan ga ik een probleem hebben. Is dat hetzelfde voor hookless en hooked velgen?

Dat ziet er heel anders uit hier, de 26mm op een 21c valt als een 27mm en dat zou perfect zijn voor mij.

Dat ziet er heel anders uit hier, de 26mm op een 21c valt als een 27mm en dat zou perfect zijn voor mij.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Dat weet ik niet. Ik heb alleen een hookless velg.
Zal er vanaf hangen waar de breedte van de velg wordt gemeten bij een hooked velg.
Wel interessant, misschien klopt mijn aanname niet dan een totale breedte van de band de netto breedte op de velg vrijwel gelijk moet zijn. Het kan ook de hoogte in natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd als mensen het straks in de praktijk hebben. De TLR versies heb ik nog niet van Pirelli.
Die koop ik als ik naar het buitenland kan.
Zal er vanaf hangen waar de breedte van de velg wordt gemeten bij een hooked velg.
Wel interessant, misschien klopt mijn aanname niet dan een totale breedte van de band de netto breedte op de velg vrijwel gelijk moet zijn. Het kan ook de hoogte in natuurlijk.
Ik ben wel benieuwd als mensen het straks in de praktijk hebben. De TLR versies heb ik nog niet van Pirelli.
Die koop ik als ik naar het buitenland kan.
Ik geloof dat een TLR band minder rekt/opblaast dan een ouderwetse clincher. Een clincher Pirelli groeit aardig. Een TRL Pirelli is wat bescheidener hier in.
Als ik het plaatje van Rolandos bekijk in de vorige pagina en de tabellen die hij hier plaatst, zou zijn aanname correct moeten zijn dat een 26mm Pirelli (TLR) op een 21mm velg uit gaat vallen richting 27, misschien 27,5 (afgaande op zijn eerder plaatje)
Vergeet niet de parameter bandendruk. Ik zie in de tabel hierboven dat de gemeten breedte geldt op 6 bar voor een 26mm tubeless band. Dat is teveel. Wat de druk is geweest bij het plaatje in de vorige pagina, geen idee.
Wat je wel terug ziet in de tabellen van Rolandos, en dat is mijn ervaring ook, per mm toename in interne breedte, groeit de band met +/- 0,5mm.
Als ik het plaatje van Rolandos bekijk in de vorige pagina en de tabellen die hij hier plaatst, zou zijn aanname correct moeten zijn dat een 26mm Pirelli (TLR) op een 21mm velg uit gaat vallen richting 27, misschien 27,5 (afgaande op zijn eerder plaatje)
Vergeet niet de parameter bandendruk. Ik zie in de tabel hierboven dat de gemeten breedte geldt op 6 bar voor een 26mm tubeless band. Dat is teveel. Wat de druk is geweest bij het plaatje in de vorige pagina, geen idee.
Wat je wel terug ziet in de tabellen van Rolandos, en dat is mijn ervaring ook, per mm toename in interne breedte, groeit de band met +/- 0,5mm.
Vorige plaatje was 80 PSI op 19C , is de video van GPLama : https://www.youtube.com/watch?v=URLle6IF7MI&t=640s
Hmm wellicht heb ik dan wel ruimte voor 2x 28mm of 26mm voor en 28mm achter. Ben benieuwd of iemand ook praktijk ervaringen heeft op bredere velgen! 20 of 21C
Hmm wellicht heb ik dan wel ruimte voor 2x 28mm of 26mm voor en 28mm achter. Ben benieuwd of iemand ook praktijk ervaringen heeft op bredere velgen! 20 of 21C
Als ik ee tubeless band van de velg afhaal, een paar weken opberg en vervolgens om een ander wiel wil leggen, moet ik dan de oude latex resten verwijderen of maakt dat niet uit voor bijvoorbeeld de sealing bij de velg?
Ik blijf overigen een lekkend ventiel hebben, alsof ik deze nóg strakker moet aandraaien. Smeren jullie hier nog vet of latex tussen het ventiel en de velg om het luchtdicht te maken en houden?
Ik blijf overigen een lekkend ventiel hebben, alsof ik deze nóg strakker moet aandraaien. Smeren jullie hier nog vet of latex tussen het ventiel en de velg om het luchtdicht te maken en houden?
Edit : Ik lees net dit stukkie : https://intheknowcycling.com/zipp-303-s/
Dus een 25mm nieuwe Schwalbe Pro One 25mm valt dan als 26.9mm bij 4,2 bar.
In my case, I first mounted 25C Zipp Tangente RT25 tubeless tires, ones I’ve found nearly or more comfortable than most, and did my first several rides with the tires inflated to 55psi. This is 7-10psi lower than the pressure suggested by Zipp’s new tire pressure guide for my weight.
I also rode the wheels at the guide’s suggested pressures with both the 25C Tangente and the latest model 25C Schwalbe Pro One tubeless tires. All combinations of these tires and pressures provided average comfort.
The 303 S’ 27.5mm outside width marginally exceeds that of the 25C Schwalbe Pro One (26.9 @60psi), is about the same as the 25C Zipp Tangente (27.4mm), and is considerably narrower than the 28C Zipp Tangente (30.5mm) and likely to be of any 28C labeled tubeless tire.
Dus een 25mm nieuwe Schwalbe Pro One 25mm valt dan als 26.9mm bij 4,2 bar.
In my case, I first mounted 25C Zipp Tangente RT25 tubeless tires, ones I’ve found nearly or more comfortable than most, and did my first several rides with the tires inflated to 55psi. This is 7-10psi lower than the pressure suggested by Zipp’s new tire pressure guide for my weight.
I also rode the wheels at the guide’s suggested pressures with both the 25C Tangente and the latest model 25C Schwalbe Pro One tubeless tires. All combinations of these tires and pressures provided average comfort.
The 303 S’ 27.5mm outside width marginally exceeds that of the 25C Schwalbe Pro One (26.9 @60psi), is about the same as the 25C Zipp Tangente (27.4mm), and is considerably narrower than the 28C Zipp Tangente (30.5mm) and likely to be of any 28C labeled tubeless tire.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Tussen de haken, de Oosterbuur noemt het "Maulweite"wasbeer2006 schreef: ↑17 feb 2021 12:02
CUT
Herhaal dit niet onnodig
Idealiter maak je de band goed schoon. Maar als je daar geen zin in hebt, gewoon proberen. Je merkt gauw of je goed of fout zat.Mitchel schreef: ↑17 feb 2021 15:59 Als ik ee tubeless band van de velg afhaal, een paar weken opberg en vervolgens om een ander wiel wil leggen, moet ik dan de oude latex resten verwijderen of maakt dat niet uit voor bijvoorbeeld de sealing bij de velg?
En vet rondom het ventiel aan de binnenkant van de velg wil inderdaad wel helpen met dit probleem. Je weet zeker dat het ventiel het probleem is en niet jouw velglint?
Deze oude resten zijn eigenlijk de restanten van de afdichting met de velg en hebben geen nut bij het monteren op een andere velg, ergo kunnen zelfs afdichtingsproblemen geven. Als die oude resten droog zijn kan je deze het best verwijderen met een staalborstel.Mitchel schreef: ↑17 feb 2021 15:59 Als ik ee tubeless band van de velg afhaal, een paar weken opberg en vervolgens om een ander wiel wil leggen, moet ik dan de oude latex resten verwijderen of maakt dat niet uit voor bijvoorbeeld de sealing bij de velg?
Je afdichtingsrubber van je ventiel insmeren met wat vet heeft m.i. niet zo veel zin omdat de druk in de band het vet er gewoon tussen uit drukt. Beter is te zorgen voor een goede voorbereiding van het ventielgat in de velg door de scherpe rand met schuurpapier een beetje weg te schuren. Vervolgens zorgen dat het velglint goed over het ventielgat is vast geplakt en met een scherpe punt een gaatje in het midden van het ventielgat te prikken.
Letop dat het velglint niet scheurt want dan kan je lekkage krijgen. Zorg dat het rubber van het ventiel goed schoon is en niet (te veel) beschadigd is. Het ventiel goed vast aandraaien moet voldoende zijn. Zelf druk ik met de duim het rubber goed in het ventielgat en draai tegelijk het moertje met de hand aan. Mocht bij oppompen het ventiel nog steeds lekken dan kan je proberen het moertje nog wat harder aan te draaien. Wat ook weleens helpt is het verdraaien van het ventiel.
Verder als de band is opgepompt en is voorzien van sealant het wiel verticaal en horizontaal laten draaien. Met het ventiel naar beneden het wiel goed heen en weer schudden om te zorgen dat de sealant het rubber van het ventiel bereikt en eventuele lekkage bij het ventiel kan afdichten.
Btw. De nieuwe Schwalbe tubelessventielen hebben aan de binnenzijde een inbusopening voor het kunnen demonteren van het ventiel wat handig is als je langs de weg het moertje niet los krijgt, moet je het moertje wel vast kunnen houden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless