Giro 2024
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik volg het vanaf 1980 (Joop Zoetemelk wint de Tour)
Ik was toen 12 en daarna heb ik alleen Bernard Hinault als echte kannibaal meegemaakt. Al die overige winnaars waren ofwel eendagsvliegen of saaie dopingzondaars.
De aanvalslust van Pogačar is inderdaad uniek in de periode die ik hier aanduid. Merckx was wellicht nog een tandje straffer maar Pogi heeft nog wat tijd te gaan om dat te evenaren.
Bij Hinault was het altijd meer uit woede dat hij aanviel maar ook dat vond ik een geweldige renner, destijds toch wel mij idool
Ik was toen 12 en daarna heb ik alleen Bernard Hinault als echte kannibaal meegemaakt. Al die overige winnaars waren ofwel eendagsvliegen of saaie dopingzondaars.
De aanvalslust van Pogačar is inderdaad uniek in de periode die ik hier aanduid. Merckx was wellicht nog een tandje straffer maar Pogi heeft nog wat tijd te gaan om dat te evenaren.
Bij Hinault was het altijd meer uit woede dat hij aanviel maar ook dat vond ik een geweldige renner, destijds toch wel mij idool
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
.. Al die overige winnaars waren ofwel eendagsvliegen of saaie dopingzondaar….
Met uitzondering van de legendarische strijd tussen Fignon en Lemond in de tijdrit van Parijs!!!
Met uitzondering van de legendarische strijd tussen Fignon en Lemond in de tijdrit van Parijs!!!
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ow en Pantani die in hetzelfde jaar de Giro en de Tour won.
Maar zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan
Maar zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan
Over doping gesproken
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja helaas wel. Van die voorgaande weet ik het niet maar daar zal vermoedelijk ook wel eens een fout stofje in gegaan zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Contador was ook zeker geen saaie dopingszondaar, koerste zeer aantrekkelijk.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Merckx en Zoetemelk zijn toch ook betrapt. En zo nog veel meer. Of hebben later bekend. Maar daarom kan er natuurlijk nog wel leuk en aantrekkelijk gekoerst zijn. Een Valverde kon ook attractief koersen, maar ook bestraft voor doping.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
indurain 2 keer de dubbel en in aansluitende jaren. Geen eendagsvlieg en nooit op doping betrapt.
Ik volg wielrennen vanaf 1980 en pogi is voor mij de allerbeste wielrenner die ik ooit gezien heb. Merkx die ik nooit heb zienfietsen zal best een exceptionele wielrenner zijn geweest maar wat toch altijd onderbelicht blijft is het feit dat hij een pakhaas was
Ik volg wielrennen vanaf 1980 en pogi is voor mij de allerbeste wielrenner die ik ooit gezien heb. Merkx die ik nooit heb zienfietsen zal best een exceptionele wielrenner zijn geweest maar wat toch altijd onderbelicht blijft is het feit dat hij een pakhaas was
Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
Pakhaas nog wel?
In die tijd stond een beetje rommelen met doping ongeveer gelijk met niet in rechte lijn sprinten, een te lange plakbidon of een wikkel vsn een reepje buiten de litter zone weggooien.
Gaan we in de toekomst dan ook weer schande spreken van de huidige generatie omdat het dan nog strenger is?
In die tijd stond een beetje rommelen met doping ongeveer gelijk met niet in rechte lijn sprinten, een te lange plakbidon of een wikkel vsn een reepje buiten de litter zone weggooien.
Gaan we in de toekomst dan ook weer schande spreken van de huidige generatie omdat het dan nog strenger is?
Campagnolo Ultra Dork
Ik zie Pogi de Tour ook vrij makkelijk winnen, pech en ander malheur buiten beschouwing. Je zou bijna zeggen: Pogi, rij de Vuelta ook en probeer als eerste alle rondes in 1 jaar te winnen. Die kans krijg je, met zoveel directe tegenstanders die eruit liggen, wellicht nooit meer.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
- Enzzo
- Forum-lid HC
Nog wat foto’s van afgelopen Giro, ik was een beetje aan het opruimen in de foto app maar wil deze nog wel met jullie delen:
De italianen met hun gebaartjes

De dikke, de dunne en de ? Maar allemaal fans

Opruimen na de finish gaat super rap!

De “noodzakelijke” hoogwaardigheidsbekleders met ietwat naar het tijdperk Mussolini neigende laarzen ….

De skybox voor il bambini

De beveiliging

En uiteraard de mannen waar het om gaat!

Nog wat vipbox publiek

En daarna uitwaaien aan zee…

En de volgende dag was iedereen moe maar ze lieten zich graag vervoeren naar de volgende locatie

De italianen met hun gebaartjes

De dikke, de dunne en de ? Maar allemaal fans

Opruimen na de finish gaat super rap!

De “noodzakelijke” hoogwaardigheidsbekleders met ietwat naar het tijdperk Mussolini neigende laarzen ….

De skybox voor il bambini

De beveiliging

En uiteraard de mannen waar het om gaat!

Nog wat vipbox publiek

En daarna uitwaaien aan zee…

En de volgende dag was iedereen moe maar ze lieten zich graag vervoeren naar de volgende locatie