Net als Giant voor carbon tcr met tiagra meer dan 2k dacht ik.
Je hoopt toch voor dat geld minimaal 105 te krijgen.
Miss leef ik nog beetje in het verleden qua bedragen
Fiets Magazine nr. 6-2025 (incl. de Grand Depart special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Huh, bij mijn weten is 105 een hogere groep dan tiagra.
Zo denk ik ook. Helaas zijn de tijden snel veranderd.bakboord1 schreef: ↑07 jan 2022 22:54Huh, bij mijn weten is 105 een hogere groep dan tiagra.
Als er twee fietsen hetzelfde kosten dan zie je daar toch liever 105 op zitten dan tiagra.
Qua bang for buck is tiagra misschien beter maar op een fiets van meer twee mile wil je toch geen tiagra meer zien lijkt me. Nog niet zo lang geleden was voor dat geld ultegra de norm en kreeg je daar ook een Carbon frame bij.
Deels mee eens maar voorlopig zijn Tiagra en GRX 400 de enige 10 speed groepen met die schakelratio. Het is maar afwachten of daar nog wat bijkomt in de vorm van een nieuwe Tiagra of Sora.thestudent schreef: ↑08 jan 2022 09:06
Altijd maar dat Tiagra is ruk verhaal hier, terwijl mensen nooit nog maar een testritje op Tiagra hebben gemaakt.
Ik zeg niet dat tiagra ruk is. Maar dat je voor 2000 euro 105 mag verwachten. En dat dit upgradable is met ultegra en dura ace onderdelen is mooi meegenomen. Upgraden is leuk. Blijft een #spullensportthestudent schreef: ↑08 jan 2022 09:06 Jullie vergelijken dan ook appels met peren tussen verschillende merken. Tuurlijk kan je bij merk x 105 krijgen waar je bij het andere merk Tiagra krijgt. Dat is nou eenmaal hoe merken zich in de markt positioneren.
Een Emonda ALR tiagra is 1949 en met 105 is dat 2399. Dus met 105 is je fiets 450 euro duurder! En dat zijn dan adviesprijzen dus het kan vast nog ietsje vriendelijker op het totaal.
Die 450 euro kan je dan mooi uitgeven aan een iets betere wielset en banden en een fijn zadel. Dingen die je fietsplezier veel verder vergroten.
Je moet dan ook goed kijken wat je verder nog krijgt op de fiets. En die twee fietsen zijn nagenoeg identiek, een fiets vol met bontrager meuk met zelfs erg matige banden op beide modellen. Er wordt altijd maar blindgestaard op alleen de groepset. Terwijl je van een groepset geen meter harder of langzamer gaat rijden. Het gewichtsverschil tussen beide modellen is 300 gram ofzo. Maar 10 speed is in ieder geval een stuk vriendelijker in de lucht te houden dan 11 of 12. En ik heb nog nooit te weinig verzetten gehad op een 10sp fiets.
Altijd maar dat Tiagra is ruk verhaal hier, terwijl mensen nooit nog maar een testritje op Tiagra hebben gemaakt.
Meer dat ik in het verleden leef denk ik. Vroeger kon het wel zeg maar.thestudent schreef: ↑08 jan 2022 11:25 Ik weet niet waarom je dat in deze huidige prijzengekte zou moeten verwachten.