Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 19 dec 2011 21:51

Merkte op het viaduct in de Quarles polder dat het wat glad was. 500 m verder lag ik er bijna naast. Tussen het Sloe en Oost-souburg was 1 ijsbaan. Er lagen 7 auto's in de greppel.....er was niet gestrooid op het fietspad. Het kraakte gewoon.
Uiteindelijk toch veilig op het werk aangekomen met een gebroken ketting.

marc
people are strange when you\'re a stranger

bibske
Forum-lid

bibske 20 dec 2011 14:20

Vandaag met de auto ivm een afspraak die toch net wat te ver was om te fietsen. Daardoor kon ik wel tijdens mijn lunchpauze even gaan kijken naar een kandidaat voor mijn nieuwe woon-werk fiets. Ook leuk!

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 dec 2011 14:21

bibske schreef:Vandaag met de auto ivm een afspraak die toch net wat te ver was om te fietsen. Daardoor kon ik wel tijdens mijn lunchpauze even gaan kijken naar een kandidaat voor mijn nieuwe woon-werk fiets. Ook leuk!
En.... is ie het geworden?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

soffatti
Forum-lid

soffatti 21 dec 2011 17:29

Vandaag was het goed te doen op de fiets :). Jammer dat ik vanochtend om 8.00uur (redelijk donker nog) een automobilist er op moest attenderen dat de autoverlichting toch echt uit stonden plus de zwarte kleur van de auto niet echt mee werkte bij de zichtbaarheid.

bibske
Forum-lid

bibske 22 dec 2011 10:04

depoldertoerist schreef:En.... is ie het geworden?
Nou, ik ben niet zo snel in beslissen, de laatste 4,5 jaar ben ik een groot deel van de tijd bezig geweest met het kopen van een nieuwe fiets :oops:
Racefiets: 1,5 jaar
MTB: 9 maanden
Nieuwe woon-werk fiets: al minstens 1,5 jaar mee bezig...

Ik moet zowiezo nog tot februari wachten want dan mag ik weer met belastingvoordeel een nieuwe kopen. De komende weken dus maar eens gaan testrijden, als het goed is komen er een aantal voor andere klanten binnen en dan mag ik even langskomen. Ik heb nog een aantal kandidaten maar deze (een VSF T-300/500/600) heeft wel de beste papieren op dit moment.

bibske
Forum-lid

bibske 28 dec 2011 09:32

Zo, lekker rustig op de weg 's ochtends. Vooral de scholieren mis ik niet, ik heb de laatste weken een paar keer gehad dat ik tegenliggers schampte... Tja, ik weiger in de berm te gaan fietsen omdat de dames/heren perse 3 breed willen rijden.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 jan 2012 22:55

Vanochtend was het droog en leek het een mooie dag te worden. bijna op kantoor voelde ik toch wat spetterjtejs en vanavond terug naar huis was ik doorweekt van de miezer.
Voor komende week is er kans op vorst. hoop wel dat het dan droog is, want ik heb geen zin in dat gladde gedoe.

Hier een paar plaatjes van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog een wegversperring :D

Afbeelding

bibske
Forum-lid

bibske 12 jan 2012 14:35

Ai, vorst hou ik ook niet van, ik ga er altijd bij liggen...
Ik kreeg net telefoon van de fietsenmaker dat ik morgen kan komen testrijden, hij heeft een vergelijkbare fiets binnengekregen. Spannend hoor! Ik twijfel eigenlijk nog tussen een Nexus premium en een Alfine 8 danwel 11.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 jan 2012 13:49

De nexus heeft een opgegeven levensduur van zo'n 50.000 km mits ie iedere twee jaar uit elkaar gaat begrijp ik, In mijn geval zou die dan maar 1 keer uit elkaar hoeven :-) De Alfine moet iedere 5.000 km geolied worden. Geen idee of dat iets is wat je zelf kunt doen. Is een Nexus premium wat bereik betreft vergelijkbaar met een Alfine 11? ik zou de 8 laten voor wat ie is. Daar las ik wat terughoudende recensies over.

maar.... hoe was de fiets?

bibske
Forum-lid

bibske 13 jan 2012 18:04

Net getest en de Alfine 11 fiets lekker de Nexus 8 (premium) vond ik te zompig. De fiets zelf was wel prima, staal (mooi slank) en lekker stabiel zonder te zwaar of log aan te voelen. Ik heb ook met bagage getest en ondanks dat het uiteraard zwaarder fietste hield het ding zich keurig! Het enige minpunt is de houding, veeeeeeeeeel te rechtop. Gelukkig is de versie met Alfine 11 een stuk sportiever met een rechter stuur en A-head in plaats van zo'n stuur dat een meter boven het balhoofd komt, daar moest ik dus even doorheen kijken. Ik had een tijd geleden ook met een Stevens Super Flight gereden, die leek mij ietsje vlotter maar dat kan ook wel een gevoel zijn omdat ik daar niet zo rechtop zat. Nadeel van die Stevens vind ik de kleur, verder is die ook 100 Euro goedkoper dan de VSF maar op de VSF zitten dan weer Magura's!
Met 50.000 zou ik wel langer dan 2 jaar bezig zijn maar met 1 smeerbeurt per jaar voor de Alfine kom ik dan weer niet toe :) Kwa bereik heeft de Alfine wel wat meer, maar in de praktijk gebruik ik de uitersten toch niet vaak. Dat olieën is net zoals met Rohloff, nippeltje en daarin moet de olie dus dat moet zelf wel lukken. Wel blijf ik tegen de prijs van een Alfine aanhikke, die is pakweg 400Euro duurder dan een Nexus, vooral omdat ik niet meer dan 3 versnellingen nodig heb: eentje voor 98% van de tijd, eentje hoger voor harde wind mee, eentje lager voor harde wind tegen. Heb dus maar meteen gevraagd om een mooi prijsje te maken voor een Surly CrossCheck SS op te bouwen...

soffatti
Forum-lid

soffatti 18 jan 2012 11:15

Vanochtend weer op mijn ss naar het werk gefietst. Benen waren nog niet hersteld van fietstraining gisteravond.

bibske
Forum-lid

bibske 20 jan 2012 14:45

Vanochtend een gebroken spaak, voor het eerst. Ik had het niet door dat mijn rem aanliep en dacht dat het door de wind kwam, zelfs niet toen ik zag dat er een flinke slag in mijn wiel zat. pas aangekomen op het werk realiseerde ik me dat die rem wel heel hard aanliep, en ik maar denken dat ik zo traag was vanwege mijn slechte conditie. In ieder geval ben ik nu wel gemotiveerd om snel een nieuwe fiets te bestellen, ik twijfel nog steeds maar ik denk dat ik prettiger ga fietsen op de VSF dan op de Surly. Het is gewoon niet handig om met een rokje op een racy fiets te stappen.

Plaats reactie