Corniel schreef:Volgens mij gaan er toch echt een aantal voorbij aan het gegeven dat er meer dan 70 renners ongeveer tegelijk bij gingen liggen.
Dit is volgens mij het belangrijkste punt. Meer dan een derde van het peloton valt, dan kan je toch wel zeggen dat het gevaarlijk was. In die situatie is het feit dat iemand niet valt bovendien puur mazzel.
Op kasseien of in bochten kan je nog zeggen dat recht blijven een kwaliteit is, maar gisteren was het enkel geluk.
Ik hoor al jaren mensen zeggen dat de renners eens wat meer voor zichzelf op moeten komen, omdat de gevaren waar ze aan bloot gesteld worden toch wel enorm zijn en elk jaar groter worden.
We zouden blij moeten zijn dat dat nu eindelijk eens gebeurd. Mensen die zeggen dat renners die het te gevaarlijk vinden maar niet mee moeten doen, praten wel heel makkelijk van de zijkant.
Er is een op papier leuke etappe verloren gegaan, maar eigenlijk was die etappe toch al niet zo leuk. De belangrijkste beklimming waren ze immers al over en mannen als Petacchi zaten gewoon nog in de groep. De klassementsrenners waren niet van plan iets te gaan doen en dat is nu ook niet gebeurd.
Zonder val was de uitkomst, wat het klassement betreft, precies hetzelfde geweest als nu.
Vaak hoor je niet wielerliefhebbers zeggen dat ze alleen de valpartijen leuk vinden, ik als liefhebber zie het liefst nooit valpartijen en zeker geen valpartijen die het klassement beïnvloeden.