Heb al dingen aan de racefiets verandert qua zadelpositie en zo. Maar het helpt totaal niet. Vooral mijn rug is het grootste probleem ben ook 2 cm kleiner geworden. Misschien dat het daarom niet meer past allemaal.
Vandaag gefietst in 2019
- Sweety2008
- Forum-lid
Vandaag 67 km zonder motivatie en plezier gefietst. De laatste tijd heb ik het plezier in fietsen verloren omdat ik altijd wat heb. Rug, knie enz. en dan vooral de linker kant. Doe iedere dag oefeningen maar het helpt niks.

Heb al dingen aan de racefiets verandert qua zadelpositie en zo. Maar het helpt totaal niet. Vooral mijn rug is het grootste probleem ben ook 2 cm kleiner geworden. Misschien dat het daarom niet meer past allemaal.
Ghost Nivolet 6LC
Zaterdag een rondje de Meije met Vélo Heuvelrug goed voor 159 km
Zondag rondje Zaltbommel gedaan goed voor 98 km
Maandag dagje Maastricht met de vrouw zonder fiets. En vandaag nog een rondje Vreeland gedaan goed voor 120 km Totaal over 3 dagen 377 km .
( voor DDX is dat 1 dag
)
Gespot maandag in Maastricht
Zondag rondje Zaltbommel gedaan goed voor 98 km
Maandag dagje Maastricht met de vrouw zonder fiets. En vandaag nog een rondje Vreeland gedaan goed voor 120 km Totaal over 3 dagen 377 km .
( voor DDX is dat 1 dag
Gespot maandag in Maastricht
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
- Sweety2008
- Forum-lid
geen idee. Ik weet ook niet wat er aan je lichaam hapert. Ik vraag me alleen af als je zo weinig plezier uit fietsen haalt, waarom doe je het dan nog?
Live fast; die young. mijn blog
-
i-mac
Gisteren met nog 5 collega's afgezakt naar Valkenburg om er mijn versie van de Amstel Gold Race te fietsen. Ik maakte een rit op basis van lus 2 en 3, en maakte her en der nog wat kleine aanpassingen. Een rit goed voor 152km en ±2200 hoogtemeters.
Na een rit zonder files, wat in de regio van de Antwerpse Kennedytunnel bijna een mirakel is omstreeks 8u30 in de morgen, gestart te Vroenhof. Na amper 5km kwam al de eerste helling, zijn de de Brakkeberg. Kwestie snel warm te krijgen.
Nadien ging het naar de Bemelerberg, om vervolgens richting Honthem, Eckelrade, Gronsveld en Eijsden naar Sint Geertruid te fietsen. Te Mheer werd eventjes gestopt om te genieten van een koffie.
Volgende helling was de Loorberg. Heerlijke klim is dat. Ook de Schweinberg is een klim waar ik van hou. Niet te stijl, en redelijk gelijkmatig. Onderweg nog de Gulperberg meegenomen, langs de steile kant. Dan de via de reu de Beusdael en de Camerig naar de Epenerbaan. Te Vaals ging het dan naar het 3-landenpunt, waar het tijd was om de inwendige mens te versterken. Intussen scheen de zon volop, en was het best lastig om terug de fiets te bestijgen.
Viaz een korte afdaling en dito klim in België, reden we langs de Schuttersweg naar Vijlen. Net voor dat dorp vervolgden we onze weg naar de Camerig. Een afdaling die ons goed deed. Niet veel verder doken we het bos in (Groeneweg), opnieuw richting Vijlen. Vervolgens naar Mechelen en Whalwiller naar Eys. Daar kon onze finale starten. De teller stond daar al op 120km.
De Eyserbosweg deed mij al pijn, en dan moest het zwaarste nog komen. Dat beloofde weinig goeds. Maar goed, afzien hoort ook bij het wielrennen, dus ....
Volgende helling was te Simpelveld. Veel stelt het niet voor, maar als het vat begint leeg te lopen, is elke meter klimmen lastig. Net voorbij Ubachsberg daalden we de Vrakelberg af, om wat verder de Kruishoeveweg op te klimmen. Ik kreeg toen al de vraag van een collega of dit de beruchte Keutenberg was. Helaas ...
Maar die kwam veel sneller dat gewild. Man, wat is me dit een zware beklimming
Maar eenmaal voorbij het zwaarste stuk, krijgt een mens opnieuw wat vertrouwen, en knal je verder vooruit. Op naar de laatste helling, de Cauberg. Daar kon iedereen nog eens voluit gaan. Nadien volgde de afdaling van de Geulhemmerweg waar de auto niet veel verder stond te wachten. Na het verfrissen en het inladen van onze fietsen, gingen we, zoals het Belgen beaamt, een frietje eten in Berg en Terblijt.
Voor de meeste van mijn collega's was dit een eerste kennismaking met deze héél mooie streek. En we keren zeker terug. Ik zorg er dan voor dat ik nog een paar kilo's kwijt raak. Met ouder worden (straks 55) gaat dit wat moeilijker dan ik zou willen.
Mijn GPS hield het voor bekeken net na de Keutenberg. We fietsen toch een goeie 155km, en hadden zeker de voorziene 2200 hoogtemeters.
https://www.strava.com/activities/2313097548
Na een rit zonder files, wat in de regio van de Antwerpse Kennedytunnel bijna een mirakel is omstreeks 8u30 in de morgen, gestart te Vroenhof. Na amper 5km kwam al de eerste helling, zijn de de Brakkeberg. Kwestie snel warm te krijgen.
Nadien ging het naar de Bemelerberg, om vervolgens richting Honthem, Eckelrade, Gronsveld en Eijsden naar Sint Geertruid te fietsen. Te Mheer werd eventjes gestopt om te genieten van een koffie.
Volgende helling was de Loorberg. Heerlijke klim is dat. Ook de Schweinberg is een klim waar ik van hou. Niet te stijl, en redelijk gelijkmatig. Onderweg nog de Gulperberg meegenomen, langs de steile kant. Dan de via de reu de Beusdael en de Camerig naar de Epenerbaan. Te Vaals ging het dan naar het 3-landenpunt, waar het tijd was om de inwendige mens te versterken. Intussen scheen de zon volop, en was het best lastig om terug de fiets te bestijgen.
Viaz een korte afdaling en dito klim in België, reden we langs de Schuttersweg naar Vijlen. Net voor dat dorp vervolgden we onze weg naar de Camerig. Een afdaling die ons goed deed. Niet veel verder doken we het bos in (Groeneweg), opnieuw richting Vijlen. Vervolgens naar Mechelen en Whalwiller naar Eys. Daar kon onze finale starten. De teller stond daar al op 120km.
De Eyserbosweg deed mij al pijn, en dan moest het zwaarste nog komen. Dat beloofde weinig goeds. Maar goed, afzien hoort ook bij het wielrennen, dus ....
Volgende helling was te Simpelveld. Veel stelt het niet voor, maar als het vat begint leeg te lopen, is elke meter klimmen lastig. Net voorbij Ubachsberg daalden we de Vrakelberg af, om wat verder de Kruishoeveweg op te klimmen. Ik kreeg toen al de vraag van een collega of dit de beruchte Keutenberg was. Helaas ...
Maar die kwam veel sneller dat gewild. Man, wat is me dit een zware beklimming
Voor de meeste van mijn collega's was dit een eerste kennismaking met deze héél mooie streek. En we keren zeker terug. Ik zorg er dan voor dat ik nog een paar kilo's kwijt raak. Met ouder worden (straks 55) gaat dit wat moeilijker dan ik zou willen.
Mijn GPS hield het voor bekeken net na de Keutenberg. We fietsen toch een goeie 155km, en hadden zeker de voorziene 2200 hoogtemeters.
https://www.strava.com/activities/2313097548
Laatst gewijzigd door i-mac op 24 apr 2019 20:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- Sweety2008
- Forum-lid
https://i.postimg.cc/rs0XgGfz/20190422-133059.jpg
Met deze fiets vandaag meer dan 60 km gefietst zonder pijn.
Ghost Nivolet 6LC
-
uninvitedguest
- Forum-lid
Goed bezig, en 60 km op een dergelijke fiets staat misschien wel gelijk aan 90 op een racert.Sweety2008 schreef: ↑24 apr 2019 18:53 https://i.postimg.cc/rs0XgGfz/20190422-133059.jpg
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- Sweety2008
- Forum-lid
Wel langzaam aan gefietst ik geloof het gemiddelde kwam op 15 km/huninvitedguest schreef: ↑24 apr 2019 19:54Goed bezig, en 60 km op een dergelijke fiets staat misschien wel gelijk aan 90 op een racert.Sweety2008 schreef: ↑24 apr 2019 18:53 https://i.postimg.cc/rs0XgGfz/20190422-133059.jpg
Ghost Nivolet 6LC
Als je 2 cm kleiner bent geworden lijkt het mij beter als je dat eens met een arts bespreekt, want het kán duiden op een bottenprobleemSweety2008 schreef: ↑23 apr 2019 18:48 Vandaag 67 km zonder motivatie en plezier gefietst. De laatste tijd heb ik het plezier in fietsen verloren omdat ik altijd wat heb. Rug, knie enz. en dan vooral de linker kant. Doe iedere dag oefeningen maar het helpt niks.
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik denk dat ik osteoporose heb, mijn moeder had dit vroeger ook en met bijna 58 jaar is dit niet ondenkbaar.
Ghost Nivolet 6LC