Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 08 Maart 2006
Mensen, bedenk wel: DIT ZIJN PROTOTYPES!! Als er al een eindproduct komt zal dat er zeker anders uit zien!
Ok Ok, wat een verschrikkelijk lelijke prototypes dan....
fietsnieuws 2006
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 08 Maart 2006
Voor prototypes ziet dit er heel mooi uit trouwens!
Dixit de Belg Roy Sentjens op www.roysentjens.be: "Vorige week heb ik het nieuwe schakelsysteem van Shimano getest. Het is een elektronisch systeem, en ik moest samen met enkele Japanners gaan fietsen om te kijken hoe het werkt en wat er eventueel zou kunnen veranderd worden. Ik vond het zeer goed werkte, zeer snel en zeer correct, het zag er zelfs mooi uit. Wat me ook nog heel erg meeviel, is dat het slechts 100gram zwaarder is dan de normale dura ace. Ook zijn er geen kabels meer die voor het stuur lopen, het ziet er heel mooi uit."
Maar 100 gram zwaarder? Dat zou wel erg mooi zijn zeg! Die accu weegt waarschijnlijk al meer dan dat. Dat zoiu dus betekenen dat de rest alleen maar lichter is geworden. Zou alles nu van titanium zijn gemaakt?
Voor prototypes ziet dit er heel mooi uit trouwens!
Dixit de Belg Roy Sentjens op www.roysentjens.be: "Vorige week heb ik het nieuwe schakelsysteem van Shimano getest. Het is een elektronisch systeem, en ik moest samen met enkele Japanners gaan fietsen om te kijken hoe het werkt en wat er eventueel zou kunnen veranderd worden. Ik vond het zeer goed werkte, zeer snel en zeer correct, het zag er zelfs mooi uit. Wat me ook nog heel erg meeviel, is dat het slechts 100gram zwaarder is dan de normale dura ace. Ook zijn er geen kabels meer die voor het stuur lopen, het ziet er heel mooi uit."
Maar 100 gram zwaarder? Dat zou wel erg mooi zijn zeg! Die accu weegt waarschijnlijk al meer dan dat. Dat zoiu dus betekenen dat de rest alleen maar lichter is geworden. Zou alles nu van titanium zijn gemaakt?
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 08 Maart 2006
Ik vind klassieke frame's mooier. Ik vind een frame als bijvoorbeeld de total eclipse van carbonsports er eigenlijk niet mooi uitzien.
Licht er helemaal aan hoe je hem laat afwerken.
Ik vind klassieke frame's mooier. Ik vind een frame als bijvoorbeeld de total eclipse van carbonsports er eigenlijk niet mooi uitzien.
Licht er helemaal aan hoe je hem laat afwerken.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 08 Maart 2006
Ik vond het zeer goed werkte, zeer snel en zeer correct, het zag er zelfs mooi uit. Wat me ook nog heel erg meeviel, is dat het slechts 100gram zwaarder is dan de normale dura ace. Ook zijn er geen kabels meer die voor het stuur lopen, het ziet er heel mooi uit."
Zou Sentjes al een bedankje uit Treviso ontvangen hebben?
-----
Even serieus: Als er nu electronisch geschakeld kan worden, waarom zit er dan nog een hendel achter de remhendel. Een of meerdere knopjes zou m.i. handiger zijn, of mis ik iets?
Ik vond het zeer goed werkte, zeer snel en zeer correct, het zag er zelfs mooi uit. Wat me ook nog heel erg meeviel, is dat het slechts 100gram zwaarder is dan de normale dura ace. Ook zijn er geen kabels meer die voor het stuur lopen, het ziet er heel mooi uit."
Zou Sentjes al een bedankje uit Treviso ontvangen hebben?
-----
Even serieus: Als er nu electronisch geschakeld kan worden, waarom zit er dan nog een hendel achter de remhendel. Een of meerdere knopjes zou m.i. handiger zijn, of mis ik iets?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Jee-eS op 09 Maart 2006
Maar 100 gram zwaarder? Dat zou wel erg mooi zijn zeg! Die accu weegt waarschijnlijk al meer dan dat. Dat zoiu dus betekenen dat de rest alleen maar lichter is geworden. Zou alles nu van titanium zijn gemaakt?
Waarom denkt iedereen eigenlijk dat batterijen veel wegen??!! Die tijd is al jaren voorbij. Gsm's hebben nu ook lithium batterijen, een iPod Nano is super licht, etc etc. Het hoéft dus niet zwaar te zijn.
Maar 100 gram zwaarder? Dat zou wel erg mooi zijn zeg! Die accu weegt waarschijnlijk al meer dan dat. Dat zoiu dus betekenen dat de rest alleen maar lichter is geworden. Zou alles nu van titanium zijn gemaakt?
Waarom denkt iedereen eigenlijk dat batterijen veel wegen??!! Die tijd is al jaren voorbij. Gsm's hebben nu ook lithium batterijen, een iPod Nano is super licht, etc etc. Het hoéft dus niet zwaar te zijn.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
In het mavic systeem zit in de derailleur een cr2032 batterij en wat weegt dat? hooguit een 2 gram! Dus de accu´s zal het probleem niet zijn. Ik denk wel dat de prijs een stuk hoger komt te liggen dan de "normale" DA groep.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Quoten: Origineel geplaatst door pinarellofan op 08 Maart 2006
Quote: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 08 Maart 2006
Ik ben voor vooruitgang, hoelang doen we al mechanisch schakelen, werd tijd voor iets (op) nieuws. Ik hoop ook dat de UCI nog eens terug komt op het vasthouden van klassiekeframe. Met carbon kan zoveel meer en mooier.
Ik vind klassieke frame's mooier. Ik vind een frame als bijvoorbeeld de total eclipse van carbonsports er eigenlijk niet mooi uitzien.
Ik heb een giant mcr (banaan) gehad ik vind dat de mooiste fiets die ik heb gehad alleen was die te zwaar.
Quote: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 08 Maart 2006
Ik ben voor vooruitgang, hoelang doen we al mechanisch schakelen, werd tijd voor iets (op) nieuws. Ik hoop ook dat de UCI nog eens terug komt op het vasthouden van klassiekeframe. Met carbon kan zoveel meer en mooier.
Ik vind klassieke frame's mooier. Ik vind een frame als bijvoorbeeld de total eclipse van carbonsports er eigenlijk niet mooi uitzien.
Ik heb een giant mcr (banaan) gehad ik vind dat de mooiste fiets die ik heb gehad alleen was die te zwaar.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Een electronisch systeem heeft ook onderdelen die minder zwaar zijn dan de onderdelen van een conventioneel systeem.
Zo kan ik mij herrinneren dat de campa electronic shifters (uiteraard een prototype) lichter waren dan de conventionele record shifters doordat het mechanishe binnenwerk niet nodig meer was.
Zo kan ik mij herrinneren dat de campa electronic shifters (uiteraard een prototype) lichter waren dan de conventionele record shifters doordat het mechanishe binnenwerk niet nodig meer was.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 09 Maart 2006
In het mavic systeem zit in de derailleur een cr2032 batterij en wat weegt dat? hooguit een 2 gram! Dus de accu´s zal het probleem niet zijn. Ik denk wel dat de prijs een stuk hoger komt te liggen dan de "normale" DA groep.
Iemand zei me "elektronica is goedkopere dan mechanica", en dat zou wel kunnen... maar misschien dan enkel voor de Shimano mensen, nl een even dure groep en meer winst maken.
Ik denk trouwens ook dat de shifters wel eens lichter zouden kunnen zijn... goed, het mag ook wel. Ik kreeg gisteren de gewichten binnen van getunede Campa shifters, en dan besef je nogmaals dat Shimano mega zware shifters heeft staan.
In het mavic systeem zit in de derailleur een cr2032 batterij en wat weegt dat? hooguit een 2 gram! Dus de accu´s zal het probleem niet zijn. Ik denk wel dat de prijs een stuk hoger komt te liggen dan de "normale" DA groep.
Iemand zei me "elektronica is goedkopere dan mechanica", en dat zou wel kunnen... maar misschien dan enkel voor de Shimano mensen, nl een even dure groep en meer winst maken.
Ik denk trouwens ook dat de shifters wel eens lichter zouden kunnen zijn... goed, het mag ook wel. Ik kreeg gisteren de gewichten binnen van getunede Campa shifters, en dan besef je nogmaals dat Shimano mega zware shifters heeft staan.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
goedkoper zal het niet snel worden, wat kost die van mavic eigenlijk ? Electronica kan wel wat goedkoper dan mechanisch, vooral op het niveau van shifters. Een eenvoudige druk-schakelaar is dan genoeg en dat scheelt ook in gewicht. Of het dan ook goedkoper wordt is een andere vraag, een auto met tiptronic is ook niet echt goedkoper dan de goede oude pook
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
De mavic koste rond 550 euro, bij mavic zaten er geen remhoeven, cranks, ketting, tandwielblok en voorderailleur bij die moest je er nog bij kopen van shimano of campa. Ik heb deze maand bij mijn FM 250 euro betaald voor een splinternieuwe mavic groep. Back to the future zulllen we maar zeggen. Als ie 10 speed was had ik hem op mijn Pina gezet maar nu is ie verdoemd tot mijn "winter" fiets.
Wat betreft het gewicht zullen de shifters idd lichter kunnen omdat het hele mechanisme eruit kan.
Wat betreft het gewicht zullen de shifters idd lichter kunnen omdat het hele mechanisme eruit kan.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 09 Maart 2006
Even serieus: Als er nu electronisch geschakeld kan worden, waarom zit er dan nog een hendel achter de remhendel. Een of meerdere knopjes zou m.i. handiger zijn, of mis ik iets?
Ja idd. net zoiets als de bediening van de shimano flightdeck!? Ik denk met het oog op het beklimmen of sprinten en de daarmee gepaard gaande zgn. krachten zoals rukken aan het stuur en shifters ze toch voor de conventionele hendel hebben gekozen. Anders zou ik het ook zo gauw niet kunnen invullen.
Even serieus: Als er nu electronisch geschakeld kan worden, waarom zit er dan nog een hendel achter de remhendel. Een of meerdere knopjes zou m.i. handiger zijn, of mis ik iets?
Ja idd. net zoiets als de bediening van de shimano flightdeck!? Ik denk met het oog op het beklimmen of sprinten en de daarmee gepaard gaande zgn. krachten zoals rukken aan het stuur en shifters ze toch voor de conventionele hendel hebben gekozen. Anders zou ik het ook zo gauw niet kunnen invullen.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."