Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2007?

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 14 mar 2007 23:39

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 14 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door ApoJapo op 14 Maart 2007Vandaag voor het eerst in het Westland gefietst. Was ook meteen de laatste keer. Mooi is het er niet. Veel te veel stoplichten. De fietspaden zijn nou niet geweldig en je moet wel tig keer oversteken. Het enige voordeel was voor mij dat er geen heuvels zijn. De duinen zijn veel mooier maar een rustige D1 is daar veel lastigerDan heb je het verkeerde deel van het westland te pakken gehad , ik fiets er al jaren en kom echt niet heel veel stoplichten tegen. Een paar maar daar omkom je gewoon niet aan. Zit je echter in het verkeerde gedeelte van het westland tja dan kom je er wel een paar tegen.

Wou net zeggen het zelfde als Big Rosa, me route die ik rij heeft in iedergeval nauwelijks stoeplichten ééntje bij de Heenweg en voor de rest kruispunt van 's gravezande richting hoek van holland.
Laat me raden je heb één lange rechteweg gefietst (van Naaldwijk richting Wateringen of andersom)

apojapo
Forum-lid

apojapo 15 mar 2007 00:48

Dat stuk bij Kwintheul met die bloemenveiling? daar was ik niet geweest. Weet niet precies waar ik allemaal ben geweest. Ergens bij Maasdijk, S'zande en Poeldijk. Moeilijk om ff lekker een route te rijden. Je moet steeds opnieuw kijken waar je weer heen gaat. Ook die doodlopende weggetjes zijn leuk Maar het zijn niet alleen stoplichten, ook veel rotonde's waar je geen voorrang hebt, en 1tje waar ik wel voorrang had werd ik bijna aangereden door een meisje van 18 die de verkeersregels nog niet helemaal kende (of ze kon haar rem niet vinden) Maar goed, als je de weg goed kent scheelt het wel. Maar wist niet dat het zoo vol stond met kassen. Dacht dat het wat meer zoals bij Schipluiden was.

neos
Forum-lid

neos 15 mar 2007 19:56

Ik dacht hm een mooi verhaal van Herera Dus toen mijn vrouwtje vanmiddag op bezoek ging bij een vriendin in Lent dacht ik kom laat ik die kant van de Waal eens gaan bekijken.
Het hele stuk tot aan Elten en Emmerich gereden alleen had ik me op de afstand verkeken want ik dacht ach 1,5 uur moet kunnen na de intervallen van gisteren  maar je raad het al het was 2,5 uur dus hongerklop ( had maar 1 banaan bij me ) verder weet ik dat de nachtdienst van vanavond dus wel eens tegen kan vallen.toch nog 66km vandaag
cornelli racing cycles Uden

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 15 mar 2007 21:01

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 15 Maart 2007

Het hele stuk tot aan Elten en Emmerich gereden alleen had ik me op de afstand verkeken want ik dacht ach 1,5 uur moet kunnen na de intervallen van gisteren  maar je raad het al het was 2,5 uur dus hongerklop ( had maar 1 banaan bij me ) daag

Neos, Kleine tip, als je nog eens die kant op gaat en je tank is bijna leeg, zorg dan dat je over de Eltenseweg rijd (van Lobith naar Elten, of andersom) Daar zit nl in the middle of nowhere een klein grenswinkeltje langs de weg waar je vanalles (zelfs gekoeld) kunt krijgen om de motor weer aan t draaien te krijgen. Je dure racebolide kun je daar zo voor het raam stallen..kraait geen haan naar.   Ik gebruik dit meestal als ravitailleringspost tijdens mijn tochten die kant op.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 15 mar 2007 22:14

Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 11 Maart 2007

Idd., 60 kilometer in mijn omgeving. Prachtig weer, toch weinig renners tegengekomen, tja, het is zondag.... Rustige duurtraining gedaan, hartslaggem. 162, iets meer dan twee uur over gedaan. Niet slecht. Ritje van vandaag brengt mijn totale weekafstand op 210 kilometer. Morgen: rustdag

Hier in het westen was het erg druk. Als ik voor elke fietser een euro zou krijgen, hoef ik de komende dagen niet te werken

Mmm., dan is het in het westen duidelijk anderes dan hier. Gisteren 65 kilometer gefietst, wederom weinig fietsers tegengekomen. En aan de zondag en het mooie weer lag het niet.

swind
Forum-lid

swind 15 mar 2007 22:38

Vandaag de Mergelland route gereden. Het was super lekker weer voor maart en niet zo heel druk.
Als ie gaar is kom ik terug

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 15 mar 2007 23:54

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 15 Maart 2007

Vandaag de Mergelland route gereden. Het was super lekker weer voor maart en niet zo heel druk.

@swind, zijn de bordjes van de Mergelland route goed te volgen of zitten er knelpunten in? (ontbrekende bordjes enz.)
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

neos
Forum-lid

neos 16 mar 2007 16:34

vandaag maar eens de pap uit mijn verzuurde bovenbenen gereden  .Dit omdat de nachtdienst wel een beetje mee was geval. En net op tijd voor de bui thuis.
30km op een klein verzet
cornelli racing cycles Uden

swind
Forum-lid

swind 16 mar 2007 16:52

@peterj: De routebordjes van de mergellandroute zijn goed te volgen. Alleen lopen de autoroute en de fietsroute soms doorelkaar heen. Je komt komt dan geen fietsbordje meer tegen, maar je moet dan de route van de autobordjes volgen.
De fietsbordje zijn klein en groen met wit en de bordjes van de autoroute zijn groter en bruin met wit.
Er zitten een paar leuke hellingen in zoals o.a. de Keutenberg, Eijserbosweg, Camerig en de Cauberg.

Als ie gaar is kom ik terug

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 16 mar 2007 20:10

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 16 Maart 2007

@peterj: De routebordjes van de mergellandroute zijn goed te volgen. Alleen lopen de autoroute en de fietsroute soms doorelkaar heen. Je komt komt dan geen fietsbordje meer tegen, maar je moet dan de route van de autobordjes volgen.
De fietsbordje zijn klein en groen met wit en de bordjes van de autoroute zijn groter en bruin met wit.
Er zitten een paar leuke hellingen in zoals o.a. de Keutenberg, Eijserbosweg, Camerig en de Cauberg.

@swind bedankt voor je info, ik zal binnenkort de route eens een keer gaan rijden http://mergellandroute.wielrennenmaastricht.nl/
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

whocares
Forum-lid

whocares 17 mar 2007 07:51

Linksonder staat een link mbt Mergellandroute , op de pagina daarvan staat een kaartje , hij is een beetje interactief klik maar eens op de info tekens ( behalve 1 , want die doet niks ).

Als je hem voor het eerst rijdt , let vooral op de bordjes ( groene versie ) , en rij niet te snel want zodat je ze goed kunt zien.

Enkele punten die je moet onthouden zijn :

Eijs , komende van Partij-Wittem. In een flauwe bocht naar rechts moet je linksaf , de Ijserbosweg op ( lastige klim , maar schakel niet meteen naar je kleinste versnelling ), hier mogen de auto's niet omhoog en die volgen de doorgaande weg.

Fromberg : Komende vanaf de Rijksweg draai je rechts de Fromberg op ( +/- 10 % ) , na het lastige 1ste stuk rij je rechtsdoor ( afdaling ) ipv rechtsaf ( auto versie )

Langs het hek van het vliegveld rijdend , kom je op een doorgande weg uit , rechtsaf draaien en dan meteen linksaf de snelweg over ( autoroute gaat niet linksaf )

Veel plezier met een leuke uitdagende route ( +/- 128 km lang )

It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 18 mar 2007 09:57

Gisteren (zaterdag) de Zuid-Veluwetocht vanuit Ochten gereden, 100 km.Leuk tochtje over de veluwe met Otterlo als verste punt, heen wind in de rug, na Otterlo dus tegen. Met een groepje van 6 man kop over kop terug gereden door het vlakke land rondom Barneveld (stevige wind). Met gemiddeld 31,5 km/uur weer terug in Ochten met iets meer dan 99 km op de teller.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie