Tijdritfietsen
-
martijnblaas
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
Okee bericht bijgewerkt, ik denk dat de storck het meest aero is. Alles weggewerkt. En de stuur,stuurpen,balhoofdstel combinatie is goed uitgedacht
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia
ik vind die storck wel echt heel vet... die blue ziet er ook best goed uit
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
MartijnBlaas schreef:Okee bericht bijgewerkt, ik denk dat de storck het meest aero is. Alles weggewerkt. En de stuur,stuurpen,balhoofdstel combinatie is goed uitgedacht
Mwa de achtervork van de Storck is ontzettend breed, omdat ze anders die rem er niet in kwijt konden. Bij de voorrem heeft de Storck hetzelfde nadeel als de Giant, de remkabel hangt in de wind. De constructie van voorvork-stuurpen-stuur is wel erg mooi.
Amclassic-fan schreef:Mwa de achtervork van de Storck is ontzettend breed, omdat ze anders die rem er niet in kwijt konden. Bij de voorrem heeft de Storck hetzelfde nadeel als de Giant, de remkabel hangt in de wind. De constructie van voorvork-stuurpen-stuur is wel erg mooi.
Ik denk dat we eigenlijk zonder "onafhankelijke" testresultaten moeilijk uitspraken kunnen doen. Weegt het nadeel dat jij aangeeft (die remkabel bij Storck is idd nogal opvallend) door ten opzichte van het voordeel dat de rem geïntegreerd is, daar waar hij bij andere tijdritfietsen (P4, Blue, Scott) gewoon vooraan staat? Trek beweert dan weer dat een bredere voorvork de luchtcirculatie rond het voorwiel positief beïnvloedt en dat die bredere vork dus aerodynamischer is dan smallere... En hoeveel wind pakt zo'n kabeltje eigenlijk? Ik weet het niet, dus vergelijken van plus en min is nogal moeilijk.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Iemand hier ervaring met de Scott Plasma2?
Heb deze op het oog en het valt me op dat de bovenbuis vrij kort is.
535mm bij een framemaat van 54cm.
Heb nu een Kuiperframe (Stevens Chrono) en deze is 552mm.
Echter de bovenbuis wordt weleens verschillend gemeten.
Bijv. met verschillende zithoeken.
In hoeverre kan ik deze geometrien vergelijken?
Heb wel het idee dat de 552mm aan de lange kant is voor mij.
Nu een TT stuur met geintegreerd stuurpen van 100mm.
Armsteunen staan zover mogelijk naar achteren.
Heb deze op het oog en het valt me op dat de bovenbuis vrij kort is.
535mm bij een framemaat van 54cm.
Heb nu een Kuiperframe (Stevens Chrono) en deze is 552mm.
Echter de bovenbuis wordt weleens verschillend gemeten.
Bijv. met verschillende zithoeken.
In hoeverre kan ik deze geometrien vergelijken?
Heb wel het idee dat de 552mm aan de lange kant is voor mij.
Nu een TT stuur met geintegreerd stuurpen van 100mm.
Armsteunen staan zover mogelijk naar achteren.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Ik wil graag bij voorbaat mijn excuses maken aan mijn directe "concurrenten" voor onderstaande afbeelding 

Deze vrijwel ongebruikte Rigida Vamp 4/disc wielset heb ik afgelopen week gewonnen via marktplaats.
Het zijn full carbon clinchers en zijn in de Corima fabrieken vervaardigd
Voorwiel weegt 775 gram en de disc 1120 gram

Deze vrijwel ongebruikte Rigida Vamp 4/disc wielset heb ik afgelopen week gewonnen via marktplaats.
Het zijn full carbon clinchers en zijn in de Corima fabrieken vervaardigd
Voorwiel weegt 775 gram en de disc 1120 gram
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Ja hee, da's niet eerlijk. Scheids!?
frenkie schreef:Ik wil graag bij voorbaat mijn excuses maken (..)
Wow, da's even een mooie update!
Robbebopper schreef:Ja hee, da's niet eerlijk. Scheids!?
Hoezo, laat jij je diskwiel thuis dan?
Dat kan je wel zeggen ja. Veel plezier ermee en tot (volgende week) zondag.litespeed schreef:Strakke bak, man!
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Voor 54/39. Achter 12-23. 50 voor lijkt me echt te klein. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je tijdens een tijdrit flinke wind mee hebt. Dan is een 54 voor en een 12 achter echt wel fijn. Tijdens het NK op Texel reed ik de terugweg constant rond de 48 km/h. (En geloof me, er waren er daar genoeg die veel harder fietsen) Dat ga je met een 50 niet redden.
Robbebopper schreef:Voor 54/39. Achter 12-23. 50 voor lijkt me echt te klein. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je tijdens een tijdrit flinke wind mee hebt. Dan is een 54 voor en een 12 achter echt wel fijn. Tijdens het NK op Texel reed ik de terugweg constant rond de 48 km/h. (En geloof me, er waren er daar genoeg die veel harder fietsen) Dat ga je met een 50 niet redden.
Beste Robbehopper,
50*11 geeft een groter verzet dan 54*12 (een tandje achter telt ongeveer 5 keer zo zwaar door als een tandje voor).
Groet LD001
