Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

martijnblaas
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08

martijnblaas 13 sep 2010 00:00

Okee bericht bijgewerkt, ik denk dat de storck het meest aero is. Alles weggewerkt. En de stuur,stuurpen,balhoofdstel combinatie is goed uitgedacht
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 13 sep 2010 00:07

ik vind die storck wel echt heel vet... die blue ziet er ook best goed uit

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 sep 2010 14:19

MartijnBlaas schreef:Okee bericht bijgewerkt, ik denk dat de storck het meest aero is. Alles weggewerkt. En de stuur,stuurpen,balhoofdstel combinatie is goed uitgedacht


Mwa de achtervork van de Storck is ontzettend breed, omdat ze anders die rem er niet in kwijt konden. Bij de voorrem heeft de Storck hetzelfde nadeel als de Giant, de remkabel hangt in de wind. De constructie van voorvork-stuurpen-stuur is wel erg mooi.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 13 sep 2010 15:14

Amclassic-fan schreef:Mwa de achtervork van de Storck is ontzettend breed, omdat ze anders die rem er niet in kwijt konden. Bij de voorrem heeft de Storck hetzelfde nadeel als de Giant, de remkabel hangt in de wind. De constructie van voorvork-stuurpen-stuur is wel erg mooi.



Ik denk dat we eigenlijk zonder "onafhankelijke" testresultaten moeilijk uitspraken kunnen doen. Weegt het nadeel dat jij aangeeft (die remkabel bij Storck is idd nogal opvallend) door ten opzichte van het voordeel dat de rem geïntegreerd is, daar waar hij bij andere tijdritfietsen (P4, Blue, Scott) gewoon vooraan staat? Trek beweert dan weer dat een bredere voorvork de luchtcirculatie rond het voorwiel positief beïnvloedt en dat die bredere vork dus aerodynamischer is dan smallere... En hoeveel wind pakt zo'n kabeltje eigenlijk? Ik weet het niet, dus vergelijken van plus en min is nogal moeilijk.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 15 sep 2010 18:09

Iemand hier ervaring met de Scott Plasma2?
Heb deze op het oog en het valt me op dat de bovenbuis vrij kort is.
535mm bij een framemaat van 54cm.
Heb nu een Kuiperframe (Stevens Chrono) en deze is 552mm.

Echter de bovenbuis wordt weleens verschillend gemeten.
Bijv. met verschillende zithoeken.
In hoeverre kan ik deze geometrien vergelijken?

Heb wel het idee dat de 552mm aan de lange kant is voor mij.
Nu een TT stuur met geintegreerd stuurpen van 100mm.
Armsteunen staan zover mogelijk naar achteren.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

frenkie
Forum-lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 23 mei 2008 13:09

frenkie 16 sep 2010 11:25

Ik wil graag bij voorbaat mijn excuses maken aan mijn directe "concurrenten" voor onderstaande afbeelding :D

Afbeelding

Deze vrijwel ongebruikte Rigida Vamp 4/disc wielset heb ik afgelopen week gewonnen via marktplaats.

Het zijn full carbon clinchers en zijn in de Corima fabrieken vervaardigd
Voorwiel weegt 775 gram en de disc 1120 gram
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 sep 2010 11:41

Ja hee, da's niet eerlijk. Scheids!?

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 16 sep 2010 11:49

Strakke bak, man!
frenkie schreef:Ik wil graag bij voorbaat mijn excuses maken aan mijn directe "concurrenten" voor onderstaande afbeelding :D

Geaccepteerd... :D

Als je tenminste die vier minuten goedmaakt op 26 september... ;)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 16 sep 2010 12:54

frenkie schreef:Ik wil graag bij voorbaat mijn excuses maken (..)

Afbeelding


Wow, da's even een mooie update!
Robbebopper schreef:Ja hee, da's niet eerlijk. Scheids!?

Hoezo, laat jij je diskwiel thuis dan? ;)
litespeed schreef:Strakke bak, man!
Dat kan je wel zeggen ja. Veel plezier ermee en tot (volgende week) zondag.

skater-nh
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 mar 2010 09:38

skater-nh 18 sep 2010 15:58

even een vraag, wat voor verzet rijden jullie?
Ga van de winter een tijdritfiets opbouwen en twijfel er tussen een 50 x 11 cassette of een 53 x12 cassette. Of zijn er ook mensen die met een 56 voor rijden..

ben benieuwd.....

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 18 sep 2010 17:58

Voor 54/39. Achter 12-23. 50 voor lijkt me echt te klein. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je tijdens een tijdrit flinke wind mee hebt. Dan is een 54 voor en een 12 achter echt wel fijn. Tijdens het NK op Texel reed ik de terugweg constant rond de 48 km/h. (En geloof me, er waren er daar genoeg die veel harder fietsen) Dat ga je met een 50 niet redden.

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 18 sep 2010 18:03

Robbebopper schreef:Voor 54/39. Achter 12-23. 50 voor lijkt me echt te klein. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je tijdens een tijdrit flinke wind mee hebt. Dan is een 54 voor en een 12 achter echt wel fijn. Tijdens het NK op Texel reed ik de terugweg constant rond de 48 km/h. (En geloof me, er waren er daar genoeg die veel harder fietsen) Dat ga je met een 50 niet redden.


Beste Robbehopper,
50*11 geeft een groter verzet dan 54*12 (een tandje achter telt ongeveer 5 keer zo zwaar door als een tandje voor).
Groet LD001

Plaats reactie