Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 25 aug 2010 00:33

zit de voorvork eigenlijk al in het frame of moet je die zelf plaatsen
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

swoosh
Forum-lid

swoosh 25 aug 2010 00:38

thomwittendorp schreef:zit de voorvork eigenlijk al in het frame of moet je die zelf plaatsen

Die zit al gemonteerd.
Peter / Canyon schreef:IVM. de wettelijke aansprakelijkheid mogen wij geen fietsen of framesets leveren waarvan de stuurpen nog niet gemonteerd of de vorkbuis nog niet afgezaagd is. Wij mogen/kunnen er niet vanuit gaan dat iedere consument dit zelf kan. Gaat het fout dan zijn wij aansprakelijk.

Gr. Peter
Afbeelding

swoosh
Forum-lid

swoosh 25 aug 2010 00:43

Rezne schreef:Kijk eens aan. Dat is een serieuze fiets Het frame wordt toch altijd geleverd met zadelpen?

Met een paar dagen staat hiero ook een Canyon frame. Ik zou nog graag een zwart Ultimate CF frame hebben, maar o wat vind ik die oranje stukken op het frame lelijk. Echt zo'n kleur waar je niks mee kan .... Fingers crossed for 2011

Tja oranje, wie verzint het zou je zeggen. Bij Canyon weten ze echt niet wat stijl en design kan doen voor een fiets. De Canyons zouden met een doordacht spuitschema veel beter uit de verf komen. . . . .:rolleye:

Je kunt natuurlijk de oranje delen zelf zwart spuiten.
Afbeelding

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 25 aug 2010 01:01

Ooit van huisstijlkleuren gehoord??

Oranje is hun huisstijlkleur en vandaar oranje. Was het paars geweest, dan had je paars terug gezien op het frame.
Niets is wat het lijkt..

swoosh
Forum-lid

swoosh 25 aug 2010 01:12

maurice schreef:Ooit van huisstijlkleuren gehoord??

Oranje is hun huisstijlkleur en vandaar oranje. Was het paars geweest, dan had je paars terug gezien op het frame.

Ja lol net alsof ze ieder jaar oranje zijn geweest. Het is gewoon een kleur gekozen voor 2010. En alleen voor een bepaald frame. Volgens mijns inziens en vele anderen gewoon lelijk als de nacht. Vind ik overigens voor het gehele spuitschema en gekozen kleuren in het gamma van Canyon. Gewoon niet om aan te zien. Het vervelende is dat als je zelf het frame gaat spuiten je garantie vervalt.
Afbeelding

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 25 aug 2010 01:20

Peter / Canyon schreef:IVM. de wettelijke aansprakelijkheid mogen wij geen fietsen of framesets leveren waarvan de stuurpen nog niet gemonteerd of de vorkbuis nog niet afgezaagd is. Wij mogen/kunnen er niet vanuit gaan dat iedere consument dit zelf kan. Gaat het fout dan zijn wij aansprakelijk.

Gr. Peter
Interessante quote! Doet mij weer terugdenken aan de breekgevoelige Ultegra-ketting, waarover Fiets in alle naïviteit haar lezers adviseerde om na iedere rit de ketting te inspecteren. Toen gaf ik al aan dat ik het belachelijk vind dat je dat bij ondeskundigen op het bordje legt en nu lees ik dat dat juridisch ook zo is beschreven.

rezne
Forum-lid

rezne 25 aug 2010 01:36

Swoosh schreef:
Rezne schreef:Kijk eens aan. Dat is een serieuze fiets Het frame wordt toch altijd geleverd met zadelpen?

Met een paar dagen staat hiero ook een Canyon frame. Ik zou nog graag een zwart Ultimate CF frame hebben, maar o wat vind ik die oranje stukken op het frame lelijk. Echt zo'n kleur waar je niks mee kan .... Fingers crossed for 2011

Tja oranje, wie verzint het zou je zeggen. Bij Canyon weten ze echt niet wat stijl en design kan doen voor een fiets. De Canyons zouden met een doordacht spuitschema veel beter uit de verf komen. . . . .:rolleye:

Je kunt natuurlijk de oranje delen zelf zwart spuiten.

Ik vind de sobere eenvoudige design echt super. Een rood frame, een blauw frame, een wit frame, een zwart frame. Juist die drukke italiaanse (voor het gemak) designs vind ik vreselijk, maar dat oranje vind ik gewoon niks ;)
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 aug 2010 01:52

litespeed schreef:

Gr. Peter
Interessante quote! Doet mij weer terugdenken aan de breekgevoelige Ultegra-ketting, waarover Fiets in alle naïviteit haar lezers adviseerde om na iedere rit de ketting te inspecteren. Toen gaf ik al aan dat ik het belachelijk vind dat je dat bij ondeskundigen op het bordje legt en nu lees ik dat dat juridisch ook zo is beschreven.
Ik vraag het me toch af. Het zal vast en zeker niet zo beschreven zijn, maar naar aanleiding van een uitspraak van een rechter zijn. Einde lijkt me zoek als de fabrikant aansprakelijk is voor wat de consument met de fiets doet. Kan Canyon beter een stuurpen zonder boutjes leveren die ze gewoon vast lijmen, wel zo veilig ;) (wordt al gedaan, bijv door Raphael en Norah)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

swoosh
Forum-lid

swoosh 25 aug 2010 01:53

Rezne schreef:Ik vind de sobere eenvoudige design echt super. Een rood frame, een blauw frame, een wit frame, een zwart frame. Juist die drukke italiaanse (voor het gemak) designs vind ik vreselijk, maar dat oranje vind ik gewoon niks

Tuurlijk mag je voor een sober uiterlijk gaan maar er is meer dan dat. Je hebt me niet echt begrepen. De kleurtinten rood en blauw die Canyon gebruikt zijn kinderfietskleuren. Het parelmoerwit is een vage kleur. De letters Canyon komen goedkoop over. (de naam trouwens alleen al). Het reclamezuil-spuitschema Canyon.com vind ik trouwens behoorlijk druk en ook al niet mooi te noemen. In dat specifieke wit is de fiets verder dan weer niet verkrijgbaar!?!

Je kunt ook op een subtiele manier met een juist spuitschema bepaalde lijnen accentueren of insinueren. Dan gaat zo'n fiets meer spreken.
Afbeelding

rezne
Forum-lid

rezne 25 aug 2010 01:58

True. Maar er zit duidelijk een stijgende lijn in. Kijk eens naar de eerste fietsen van Canyon en waar ze nu mee komen. Elk jaar wordt het beter. Hetzelfde is te zeggen van bijv. Red Bull.

Ik ben benieuwd naar de 2011 line-up van Canyon.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

baca
Forum-lid

baca 27 aug 2010 12:47

Swoosh schreef:
Rezne schreef:Ik vind de sobere eenvoudige design echt super. Een rood frame, een blauw frame, een wit frame, een zwart frame. Juist die drukke italiaanse (voor het gemak) designs vind ik vreselijk, maar dat oranje vind ik gewoon niks

Tuurlijk mag je voor een sober uiterlijk gaan maar er is meer dan dat. Je hebt me niet echt begrepen. De kleurtinten rood en blauw die Canyon gebruikt zijn kinderfietskleuren. Het parelmoerwit is een vage kleur. De letters Canyon komen goedkoop over. (de naam trouwens alleen al). Het reclamezuil-spuitschema Canyon.com vind ik trouwens behoorlijk druk en ook al niet mooi te noemen. In dat specifieke wit is de fiets verder dan weer niet verkrijgbaar!?!

Je kunt ook op een subtiele manier met een juist spuitschema bepaalde lijnen accentueren of insinueren. Dan gaat zo'n fiets meer spreken.

Ik krijg met mijn matzwarte fiets anders alleen maar positieve reacties (ook op de oranje stukken). Tijdens de laatste bikemotion heb ik alleen maar dezelfde spuitschema's en kleuren gezien, geen enkele merk dat opviel. Dat is o.a. waarom ik voor canyon gekozen heb, de afwijkende kleurenschema's, wat ik pas echt lelijk vind zijn de pinarallo kermisfietsen. Zo zie je maar ieder z'n ding. Ben het overigens wel met je eens over dat rood en blauw.
VN Chinook - Canyon Ultimate CF - Specialized Langster

tijmpies
Forum-lid

tijmpies 27 aug 2010 15:43

ik ben het met baca eens.
die pina's zijn tegenwoordig zo over de top met hun spuitschema's! Je kan tegenwoordig je pina ook al met goud laten werken...

daarentegen vind ik juist de iets sobere spuitschema's van canyon juist mooi. Dat is toch prachtig dat witte frame met louter en alleen zwarte letters. Al die drukke italiaanse spuitschema's raak je ook op uit gekeken.

Plaats reactie