Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 30 mei 2020 16:05

Quote van Squeezer,

En om helemaal ontopic te blijven ... op dit moment ben ik erg relax .. ik kan werken, ik kan mijn hobby beoefenen, winkelen, zelfs enkele mensen kan ik al weer eens sociaal contact mee hebben mits gezond verstand .... zelfs mijn haar kon er eindelijk weer af na vier maand :lol: :mrgreen: en ondanks dat ik overal wel netjes de maatregelen volg en het logische verstand qua handje wassen, afstand houden en maskertje aan als ik ga winkelen, uit respect naar mijn collega's toe die in de winkel staan maar los daarvan ben ik toch wel gestopt met nog een fuck te geven om wat anderen denken of doen wat iedereen interpreteert toch de maatregelen op hun eigen manier ..
[/quote]

Dat gaat je een stuk gemakkelijker in het leven zetten Squeezer, probeer dat vol te houden! :like:
Wat andere mensen daarvan vinden, moet je worst wezen...

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 31 mei 2020 11:51

Over "wijsheid" gesproken, ik kwam vandaag deze tegen op mijn twitter-pagina: Wisdom of space

Zo helder en zo lang geleden, maar deze herinner ik me ook nog: "Going on, means going far. Going far, means returning."

Dan heb ik nog een aangenaam interview met Bas van Bavel, waarin vermogensongelijkheid en markteconomie in relatie tot de Corona-crisis en zijdelings zijn boek “De onzichtbare hand” aanbod komen.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

Al was 't allemaal maar om de geest te scherpen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mei 2020 13:15

Ik ben al afgehaakt toen ik het kapsel van die man zag.
Campagnolo Ultra Dork

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mei 2020 14:26

daniel1975 schreef: 30 mei 2020 11:39 Is dat de broer van Gert die in het Samson-pak zat?
Je hebt Gert Verhulst, samen met Hans Bourlon en Danny Verbiest de mede bedenker van Samson.
Danny Verbiest, "speelde" jarenlang de stem van Samson
Je hebt Dimitri Verhulst, de schrijver
I know myself like no one else
Nothing to defend

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 31 mei 2020 15:46

Schrijft leuke boeken inderdaad.
Jeroen Brouwers ook!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2020 18:35

Morgen maar weer met de hele club samen trainen en naar de sportschool denk ik. Noem het een demonstratie en het mag.....
Ongelofelijk wat er nu in Amsterdam aan de gang is.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

anderson99
Forum-lid

anderson99 01 jun 2020 18:51

Het is in buitenlucht.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 01 jun 2020 19:03

Totale gekte

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2020 19:04

Als dit mag, mag een halfvol voetbalstadion ook, mogen wielerwedstrijden ook; allemaal in de buitenlucht....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 01 jun 2020 19:42

Ik was als Amsterdammer tot nu toe best tevreden met Femke Halsema als burgermeester maar hier maakt ze volgens mij wel een hele grote fout.
Veel mensen dicht op elkaar toestaan die zingen en schreeuwen. Dat is vragen om problemen en schept een verkeerde precedent.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 01 jun 2020 19:48

Lekker makkelijk Daniël. Je moet wel even de aanleiding en de situatie meenemen in je beschouwing hè.
Vooropgesteld: het is helemaal fout en spoort totaal niet met de regels waar wij ons allemaal te houden hebben!
Dan is het ook nog zo dat ik verre van fan ben van de “kick out piet” en “queer” club (hblt rechten) die dit georganiseerd hebben!
MAAR: het ligt natuurlijk wel wat gevoeliger dan massaal een dagje naar het strand of een natuurgebied op een zonnige vrije dag! Waarom? Ingrijpen door de politie zou in deze situatie een nog akeliger gevolg kunnen hebben. Het gaat namelijk juist dáárover en er waren natuurlijk een hoop verhitte, zich, al dan niet terecht, gediscrimineerd voelende mensen in die menigte. Een potentiële situatie voor escalatie dus!

En de aanleiding voor dit alles is ook wel echt een groot issue! Echt walgelijk wat er daar in de US is gebeurd en niet voor het eerst he!

Maar in mijn optiek heeft de gemeente Amsterdam hier ernstig gefaald en Halsema zou al helmaal beter moeten weten. Dit was namelijk echt een potentiële brandhaard die ze door vooraf goed te reguleren en vooral doseren hadden kunnen voorkomen.

En dan nogmaals een waarom: Waarom ? omdat de essentie van deze actie aandacht verdient. En omdat de ontsporing hiervan voer is voor populisten om mee te gaan schermen (waarmee ik uiteraard niet jou persoonlijk bedoel want dat ben je bij mijn beste weten juist niet)

Lastig verhaal...
ondertussen kijk ik naar M, slecht programma op npo 1., en daar ontspoort de discussie ook gigantisch! Maar dat heeft vooral te maken met het feit dat “zij” geen regie kan houden. Ah Ik zie een parallel met de situatie in A’dam vandaag...
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

anderson99
Forum-lid

anderson99 01 jun 2020 19:49

daniel1975 schreef: 01 jun 2020 19:04 Als dit mag, mag een halfvol voetbalstadion ook, mogen wielerwedstrijden ook; allemaal in de buitenlucht....
Nou een voetbal stadion is wel een andere verhaal daar zuipen ze zich kapot en lopen ze elkaar dood te knuffelen en te zoenen na een doelpunt.

Gesloten