Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

senior
Forum-lid
Berichten: 2233
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 26 feb 2023 16:57

raven14 schreef: 26 feb 2023 14:06 -3°C vandaag onderweg maar wel zonnig... eerst had ik bevroren handen, toen die opwarmden kregen de voeten het lastig en op 't einde had het hele lijf het wel gehad (of zat dat in het hoofd? :D)

IMG_7885.jpeg
Als je dat voelt zijn ze niet bevroren. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je van bevriezen niets voelt. Ontdooien daarentegen voel je maar al te goed en daar ga je nog jaren "plezier" van hebben.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5183
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 feb 2023 17:25

Veel zon dit weekend, prima weer dus voor februari.
Ja minder wind had gemogen, maar stuk beter dan grauwe weer van afgelopen tijd.

Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12835
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 feb 2023 19:07

Neil schreef: 26 feb 2023 15:49 Wat een wind vandaag. Echt niet normaal. Gelukkig waren we met een groepje. Maar wat een enorme bak zout hebben ze vannacht gestrooid. En waarom? Hier in Oost Brabant waren de wegen gisterenmiddag al droog en er is vannacht niks gevallen.
Waarschijnlijk voelen de gemeenten zich verplicht om die gasten die strooien nog even 400% van hun uurloon te geven omdat ze deze winter nauwelijks iets te doen hebben gehad…
Schandalig.
Dat eerste viel toch ook wel mee, het was hard, maar ook niet heel bijzonder.

Dat twede niet inderdaad, alleen langs de waterweg strooien ze niet, das wel lekker.

Heeft te maken met aansprakelijkheid, als er toch vocht is en het vriest aan, zijn de gemeentes weer verantwoordelijk. Dat zijn ze niet voor je spaakbreuk van de zomer als het zout lekker is ingewerkt :lol:

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2195
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 26 feb 2023 19:45

Neil schreef: 26 feb 2023 15:49 Maar wat een enorme bak zout hebben ze vannacht gestrooid. En waarom? Hier in Oost Brabant waren de wegen gisterenmiddag al droog en er is vannacht niks gevallen.
In Maastricht e.o. hetzelfde beeld. Niet of nauwelijks vorst voorspeld, en er is me toch een millimeters dikke zoutlaag op de wegen gestrooid..... nergens voor nodig, het heeft nauwelijks gevroren vannacht. Ik hád het plan deze week de racer weer te gebruiken, nou, nog ff niet. Eind maart weer proberen.
Dogma F

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5183
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 26 feb 2023 19:54

Die hoeveelheid zout trekt ook weer vocht uit de grond/lucht dus best irritant dat ze dan zoveel strooien.

Neil
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 31 mar 2022 16:08

Neil 26 feb 2023 20:57

wasbeer2006 schreef: 26 feb 2023 19:07
Neil schreef: 26 feb 2023 15:49 Wat een wind vandaag. Echt niet normaal. Gelukkig waren we met een groepje. Maar wat een enorme bak zout hebben ze vannacht gestrooid. En waarom? Hier in Oost Brabant waren de wegen gisterenmiddag al droog en er is vannacht niks gevallen.
Waarschijnlijk voelen de gemeenten zich verplicht om die gasten die strooien nog even 400% van hun uurloon te geven omdat ze deze winter nauwelijks iets te doen hebben gehad…
Schandalig.
Dat eerste viel toch ook wel mee, het was hard, maar ook niet heel bijzonder.
Nou ja, windkracht 4 tot 5 uit het noordoosten. Ik vond het maar vies vandaag :lol:
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6133
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 feb 2023 21:52

colnagofreak schreef: 25 feb 2023 15:16 Vandaag de Zuid-Veluwe tocht gereden vanuit Dodewaard, wat mij betreft prima fietsweer voor eind februari.
En zo dachten er meer over, veel deelnemers aanwezig.
Had 'm ook gereden. Spijt dat de spatborden thuis lagen. Onderweg geen noemenswaardige neerslag gehad, wel genoeg natte en smeriger wegen. Maar ik was alleen, en met dit soort weer haak ik niet aan bij groepjes. Dan zit je toch maar met je bakkes in de spray.

Voorspelling was idd droog. En ik had zo'n en blauwe lucht van delft tot 10km voor dodewaard (met de auto). Goed 9u gestart, 3.5u later terug. Fiets in de auto. En nog geen 15km op de terugweg weer in de stralende zon.... Terwijl het hele rondje fietsen in het grijs was, met natte wegen. Maarrrrr, leuk rondje en lekker gefietst.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3587
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 feb 2023 08:16

Gisterochtend vroeg op pad (7.45), beetje spijt van. Toen ik dik 2 uur later thuis kwam, kwam de zon er echt lekker door. Maar wel de rest van de dag aan mezelf. Ook lekker. Maar de temperatuur is niet vreemd voor de tijd van het jaar, maar lekker? Nou nee, mijn voeten (ondanks overschoenen) waren echt koud. En vanmorgen naar werk in gewone kloffie, was ook gewoon koud.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12835
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 feb 2023 09:25

Ja het is ook net ff hoe je erin zit.....
Ik kleed me nu liever te warm dan te koud. lekker zo,n soort cap onder je helm over de oren, buff,
En op de weg in deze omstandigheden altijd iets dat de wind tegenhoud op je borst.

Aan de kust gisteren ook wat geluk, meteen strak blauw en de eerste twee uur was de wind matig (voor kust begrippen).
Graag een stuk warmer, maar echt vervelend vind ik dit weer ook niet.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 994
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 27 feb 2023 09:28

Het weer is prima inderdaad, alleen 25-30 graden te koud voor mijn smaak. (zeker met die gore oostenwind) Voor de tijd van het jaar ben ik tevreden met zon en droog! (zeker nu ik een week vakantie heb)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16381
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 feb 2023 09:44

wasbeer2006 schreef: 27 feb 2023 09:25 Ja het is ook net ff hoe je erin zit.....
Ik kleed me nu liever te warm dan te koud. lekker zo,n soort cap onder je helm over de oren, buff,
En op de weg in deze omstandigheden altijd iets dat de wind tegenhoud op je borst.

Aan de kust gisteren ook wat geluk, meteen strak blauw en de eerste twee uur was de wind matig (voor kust begrippen).
Graag een stuk warmer, maar echt vervelend vind ik dit weer ook niet.
Inderdaad net iets te warm kleden en dan je tempo aanpassen dat je het niet te warm krijgt. Tegenwind is dan wel een spelbreker om nog een beetje tot een ordentelijk gemiddelde te komen.
Daarom ook liever het bos in en de onverharde paden op met zulke dagen. Maar dan niet op zondag want dan is het mij te druk. Zeker zo de eerste mooie zondag van het jaar. Het Leudal leek meer op de Kalverstraat op een koopzondag een jaar of 10 terug.
Campagnolo Ultra Dork

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4432
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 27 feb 2023 10:38

Ik ben met dit weer ook een fan van mijn Merino balaclava, mijn hele lijf voelt daardoor een stuk warmer. (Is ook wetenschappelijk bewezen, luister maar naar de slimmer presteren podcast)
Maar ik had dit weekend ook weer de zondag middag en wat een lekker weer voor eind februari. Ik vond de wind alleen vervelend op het stuk tussen Den Helder en Den Oever, daar stond hij pal op kop. Verder geen last van de wind gehad.
Met dit weer gaat het heel goed met de voorbereiding op de AGR.

Plaats reactie