Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 14 dec 2011 18:20

In mijn klas (basisschool) heb ik hele grote radiators hangen. Mijn leerlingen kijken al lang niet meer op van een hele uitstalling van fietskleding die in de klas te drogen hangt. Vanmiddag waren mijn kleren op tijd weer droog, en kon ik lekker weer terug door de regen naar huis. Ik heb al met al zo'n drie minuten profijt gehad van mijn droge kleding.

marcelb
Forum-lid

marcelb 14 dec 2011 19:27

Ik denk dat je gewoon wat eerder naar huis moet gaan Robert. Vanmorgen was het wind tegen en veel regen, maar vanmiddag rond 16.30 uur was het droog en leek het verdacht veel op fietsen met trapondersteuning. Vanmorgen was ik in ZEIKnat bij aankomst op mijn werk. Mijn collega's hadden al twijfels omtrent mijn geestelijke vermogens, maar durfden die twijfels voor het eerst uit te spreken in het bijzijn van ondergetekende.

Groet,

Marcel B
Real men wear blûk!!! Marcel

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 15 dec 2011 20:51

Fiets is weer hersteld.. dus gauw weer op de fiets, echt een crime met de auto.
Vanmorgen was het lekker droog (6.15) vanwege de wind niet over de dijk (Huissen- Wageningen) maar via Arnhem- Oosterbeek- Heelsum dus een beetje beschut door de bossen naar Wageningen. Eenmaal op het werk begon het rond 8.00u flink te regenen, Vanmiddag kon de surfpak aan, na 28km watertrappen was de warme douche erna toch wel erg lekker!! :)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 15 dec 2011 20:59

De terugweg werd ik verrast door een korte maar hevige bui Marcel. Overigens vandaag weer net verkeerd getimed op de terugweg. Weer een bui toen ik op het punt stond naar huis te fietsen.

marcelb
Forum-lid

marcelb 16 dec 2011 18:48

Vandaag heb ik uitstekend getimed. Vanmorgen met trapondersteuning naar het werk (zij het in de zeikende regen). Vanmiddag was de wind gedraaid en kon ik wederom met trapondersteuning terug naar huis (met lichte regen).
Real men wear blûk!!! Marcel

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 16 dec 2011 23:48

Over de regen.
Na een paar uurtjes is de ergste nattigheid uit je kleren wel verdwenen en dat kan je van het overgewicht van je collega's niet zeggen! :-)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 dec 2011 10:35

Volgens mij heb ik het nog nooit eerder gedaan, maar ik ben na 10 km omgekeerd om met de auto naar mijn werk te gaan. Het fietspad langs de a12 was vanaf zevenhuizen 1 grote spiegel. ik was zo stom of slim geweest om af te stappen, met als gevolg dat als ik weer op wilde stappen de fiets onder mij weg schoot. Toen ik terugliep kwam er zo'n strooiwagentje aan. op het effect van zijn pekelwater kon ik niet wachtend.

roos1
Forum-lid

roos1 19 dec 2011 14:09

Het was idd op sommige plekken niet te doen. Ik ben zelf nog langs de rottemeren gereden. En dat was ook geen pretje.
Heb het gelukkig overleefd ;)
Gr Roos

bibske
Forum-lid

bibske 19 dec 2011 16:10

Ik ben heeeeeeeeeel voorzichtig naar het werk gefietst. Mijn 2 tassen zaten ook nog eens afgeladen vol met laptop, sportspullen en een hele berg eten. Die extra kilo's op de achterkant maakten het er niet makkelijker op!

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 dec 2011 17:39

roos1 schreef:Het was idd op sommige plekken niet te doen. Ik ben zelf nog langs de rottemeren gereden. En dat was ook geen pretje.
Heb het gelukkig overleefd ;)
Langs de Rottemeren kan soms ook heel verraderlijk zijn weet ik uit de tijd dat ik dagelijks naar Rotterdam fietste.

Kwam je vanochtend uit Rotterdam of ging je die kant op?

Ik heb trouwens ook een beetje het idee dat mijn banden het probleem erger maakte, maar dat kan een illusie zijn. misschien probeer ik het morgen weer, maar pak ik de MTB.

roos1
Forum-lid

roos1 19 dec 2011 18:06

Ik kwam vanuit pijnacker / zoetermeer. En eerlijk gezegd ik ging pas om 9 uur van huis. Dus de zon had al een kans gehad om een gedeelte van de hagel weg te krijgen.
Zelf rij ik op een crosshybride. Banddikte 37 / 622. Met voorzichtig rijden ging het prima. Maar echt hard durfde ik niet te gaan.
Gr Roos

soffatti
Forum-lid

soffatti 19 dec 2011 18:51

depoldertoerist schreef:Volgens mij heb ik het nog nooit eerder gedaan, maar ik ben na 10 km omgekeerd om met de auto naar mijn werk te gaan. Het fietspad langs de a12 was vanaf zevenhuizen 1 grote spiegel. ik was zo stom of slim geweest om af te stappen, met als gevolg dat als ik weer op wilde stappen de fiets onder mij weg schoot. Toen ik terugliep kwam er zo'n strooiwagentje aan. op het effect van zijn pekelwater kon ik niet wachtend.
Het asfalt glinsterde me ook iets te veel vanochtend voor vertrek dus vandaag maar met de auto naar het werk. :?

Plaats reactie