Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Weleens wat gekocht bij Ekoi?

Geoff.S-86
Forum-lid

Geoff.S-86 12 jul 2025 14:54

Update:

Net mijn bestelling ontvangen van ze. Ook maar even meteen alles gepast en zit een beetje te twijfelen over het shirt. Het zit strak zoals het moet (wat ik heb gelezen), maar moet wel een beetje worstelen om me arm der in te krijgen. Bij me biceps een beetje optrekken, stukje bij stukje pakken om het goed te krijgen. Zou dat dan te strak zijn? Maar als ik voorover buk, zoals op de fiets zou doen, valt het losjes bij me borst en gaat het plooien 🤔. Ben al een maatje groter gegaan en ben ook aan het afvallen ( 1,80 cm en 70,6 kg). Het model op de site is ietsjes korter in lengte, maar dan wel weer ietsjes zwaarder dan ik. Maat M gekocht, kwam met de meeste lichaams maten overeen met een S behalve gewicht dan.
https://www.ekoi.com/nl/jerseys-velo-sh ... oraal.html

De bib die ik heb besteld zit wel goed geloof ik. Wel even wennen bij m'n kruis met de gel zeem, want dat voel ik wel tijdens het lopen hahaha. In vergelijking met een goedkope set die ik van Rogelli met een foam zeem geloof ik. Moet het wel een beetje omhoog helpen rondom mijn dijen omdat het strak zit en mijn kruis goed te krijgen. Of zou dan toch een maatje groter moeten gaan.
https://www.ekoi.com/nl/fietsbroek-met- ... pruim.html

Ondershirt die ik heb besteld zit ook prima. Meer voor de zekerheid mee besteld en voor die prijs kon ik het niet laten. Schijnt wel door onder het witte shirt + de bretels van de bib hahaha.

Helaas met de Lumen zonnebril niet zo goed. Pasvorm ziet er prima uit, zit nog wel een pink vinger dikte tussen mijn voorhoofd en de lens. Weet niet of ik dat zo fijn vinden. Maar de neusbrug of vleugels zijn te smal helaas, zodra ik naar beneden kijk begint de bril al af te schuiven van m'n neus. Vind het ook niet heel stevige constructie. Het wiebelt en kraakt een beetje. Komt ook omdat alles los gehaald kan worden.

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 14 jul 2025 21:50

Geoff.S-86 schreef: 05 jul 2025 12:43 Dat is goed om te weten! Was cat3 genoeg voor de zomerse zonnige dagen, wanneer je tegen de zon in reed met photochromic?
Zag net ook dat het mogelijk is om losse lenzen te bestellen voor 28 euro normaal of 44 euro photochromic. Als reserve of vernieuwing.

Ik zal meer een mooie weer ( geen regenachtige dagen ) rijder zijn, als beginner en meer voor conditie. Ben ook even aan het kijken welke kleur lenzen de beste all rounder zijn.
Beetje verlate reactie.
De donker zijn volgens mij cat3. Deze gebruik ik voor volle zon.
De photocromic was volgens de bon cat1-3? Die kan je eigenlijk altijd gebruiken. Zelfs in het bijna donker.
Blijft ook altijd best wel persoonlijk.
Je ziet ook mensen in de volle zon met heldere lenzen rijden.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Geoff.S-86
Forum-lid

Geoff.S-86 15 jul 2025 08:37

ric schreef: 14 jul 2025 21:50
Geoff.S-86 schreef: 05 jul 2025 12:43 Dat is goed om te weten! Was cat3 genoeg voor de zomerse zonnige dagen, wanneer je tegen de zon in reed met photochromic?
Zag net ook dat het mogelijk is om losse lenzen te bestellen voor 28 euro normaal of 44 euro photochromic. Als reserve of vernieuwing.

Ik zal meer een mooie weer ( geen regenachtige dagen ) rijder zijn, als beginner en meer voor conditie. Ben ook even aan het kijken welke kleur lenzen de beste all rounder zijn.
Beetje verlate reactie.
De donker zijn volgens mij cat3. Deze gebruik ik voor volle zon.
De photocromic was volgens de bon cat1-3? Die kan je eigenlijk altijd gebruiken. Zelfs in het bijna donker.
Blijft ook altijd best wel persoonlijk.
Je ziet ook mensen in de volle zon met heldere lenzen rijden.
Beter laat dan nooit toch ;).

Had wel gelezen bepaalde kleuren zijn beter dan andere. Maar zeker goed om te weten over beide types.
Klopt dat is het uiteindelijk ook en kwa smaak natuurlijk. Helaas moet ik de Lumen van Ekoi terug sturen, te smalle neusbrug voor mij. Ben nu naar andere merken aan het kijken.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 jul 2025 09:27

Wat bedoel je met te smalle neusbrug? Dat stukje waar de glazen aan bevestigd zijn of de zwarte "vleugeltjes" Die kun je namelijk verstellen

Geoff.S-86
Forum-lid

Geoff.S-86 15 jul 2025 10:33

Jans schreef: 15 jul 2025 09:27 Wat bedoel je met te smalle neusbrug? Dat stukje waar de glazen aan bevestigd zijn of de zwarte "vleugeltjes" Die kun je namelijk verstellen
Inderdaad de vleugeltjes, die zijn praktisch even breed als de neus opening. Ow dat weet ik niet, heb contact opgenomen met de klantenservice. Kreeg te horen dat het dan niet geschikt is voor mij en kon terug sturen 🤷‍♂️. Het is nu ongeveer 10 mm breed en mijn Ray Ban Aviator zijn de vleugeltjes 14 mm.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 jul 2025 13:04

Dan stuur je hem terug, maar wel een beetje jammer als ze gewoon te verstellen zijn. Ik neem aan dan je geen opticien in de buurt hebt waar je vaker komt. Anders zou je het bij hen kunnen vragen.
(Ik neem aan dat je de Belgische "klantenservice" gebeld hebt? Als dat een mevrouw is waar ik ook in het verleden mee gebeld heb, bij mij kwam er geen zinnig antwoord uit, maar uiteindelijk lijkt het bedrijf wel wat met mijn opmerkingen gedaan te hebben).

Geoff.S-86
Forum-lid

Geoff.S-86 15 jul 2025 16:34

Het is wat het is helaas, als hun dat zelf aangeven het beter is om het retour te sturen. Nee die heb ik helaas niet. Had mijn Aviator 16 jaar geleden, als snelle vervanging gekocht toen ik in Spanje op vakantie was.
Weet niet of het Belgische is om eerlijk te zijn. Had dit gevonden op de website: netherlands@ekoi.com. In de email's staat er Benelux klantenservice bij en kreeg constant de zelfde meneer + snelle reacties terug. Wat super is vergeleken met veel andere bedrijven tegenwoordig.

Dat is dan alleen maar mooi om achter te komen toch!

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 15 jul 2025 17:37

Totdat je een verkeerd advies kreeg, maar goed, ik neem aan dat ze niet helemaal gek zijn.

Geoff.S-86
Forum-lid

Geoff.S-86 15 jul 2025 18:30

Had van tevoren nog gevraagd of het overeen kwam met m'n Aviator en werd toen ookal gezegd dat retour sturen gratis is tijdens de sale. Enige advies was om zo dicht mogelijk bij de maat te blijven die ik nu heb.

En over gek gesproken, ze gebruiken hetzelfde model voor verschillende kledingstukken. Maar dan staat er een andere lengte + gewicht bij. Navraag over gedaan en werd er gezegd : zijn verschillende modellen ( lees exact dezelfde tatoeage en uiterlijk ). Maar de maattabellen kloppen wel nu, vergeleken met oudere berichten hier in het draadje. Dus moet nu wat omruilen voor andere maat ook.

Emil053
Forum-lid

Emil053 24 jul 2025 22:35

Onlangs tijdens de grote "sale" toch maar op de bestelknop gedrukt en een Crystal helm en een Magnetic fietsbril gekocht. Bij de bril zitten drie glazen die door een magneetsysteem echt in seconden te wisselen zijn. Eerste paar ritten zijn er nu mee gemaakt en ze bevallen me erg goed moet ik zeggen :like:

metor
Forum-lid

metor 25 jul 2025 09:55

Geoff.S-86 schreef: 12 jul 2025 14:54 Update:

Net mijn bestelling ontvangen van ze. Ook maar even meteen alles gepast en zit een beetje te twijfelen over het shirt. Het zit strak zoals het moet (wat ik heb gelezen), maar moet wel een beetje worstelen om me arm der in te krijgen. Bij me biceps een beetje optrekken, stukje bij stukje pakken om het goed te krijgen. Zou dat dan te strak zijn? Maar als ik voorover buk, zoals op de fiets zou doen, valt het losjes bij me borst en gaat het plooien 🤔. Ben al een maatje groter gegaan en ben ook aan het afvallen ( 1,80 cm en 70,6 kg). Het model op de site is ietsjes korter in lengte, maar dan wel weer ietsjes zwaarder dan ik. Maat M gekocht, kwam met de meeste lichaams maten overeen met een S behalve gewicht dan.
https://www.ekoi.com/nl/jerseys-velo-sh ... oraal.html
Met die lengte en dat gewicht draag ik van alle merken een XS...
En als het in fiets positie los bij je borst zit en gaat plooien is het te groot...

Geoff.S-86
Forum-lid

Geoff.S-86 31 jul 2025 16:32

Had al zo'n vermoeden idd. Heb ondertussen een maatje S al binnen gekregen en gebruikt. Zit veel beter iedergeval. Alleen jammer dat ik niet het zelfde model kon krijgen in die maat en had een andere maar besteld.

Zit nu nog te twijfelen nog een setje te bestellen en ik mijn 20 euro kortingcode kan gebruiken. Ga niet onder de 15 graden fietsen en als het constant regent. Alleen jammer ze alleen been stukken verkopen en geen arm stukken.

Plaats reactie