Alles over vakanties op én met de fiets

L'Eroica 2012 (& 2013)

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 11 okt 2012 18:35

Het tweede filmpje is briljant, Hans!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 11 okt 2012 22:14

Een eerste selectie plaatjes vanaf de start tot de eerste bevoorrading in Radi:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar was het al 7 uur geweest dus tijd voor een eerste glaasje chianti. :)

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 11 okt 2012 22:25

Daarna onderweg richting Montalcino...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor een nieuw glaasje chianti!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 11 okt 2012 22:38

Na Montalcino gaat het parcours richting Lucignano d'Asso en Pieve a Salti. Daar wacht traditioneel de ribolita soep!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ribolita dus, en een glaasje chianti uiteraard.

pinarello
Forum-lid

pinarello 11 okt 2012 22:40

Prachtige plaatje Ingmar!!!

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 11 okt 2012 22:51

Die groene golfbaan daar geeft toch een raar contrast. Lekker zo deze napret!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 11 okt 2012 22:51

En ik heb er nog meer. Hoewel het stuk tussen Pieve a Salti en Asciano wat minder heeft opgeleverd en heel mooi zijn ze ook niet. Dus gelijk maar door naar de bevoorrading bij Asciano aan de voet van Monte Sante Marie. Voor zo'n stevige klus kun je maar beter eerst wat drinken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Monte Sante Marie heb je het zwaarste stuk van het parcours absoluut achter de rug. Blijft een vreselijk lastig stuk waarvan ik me eigenlijk afvraag of er in de buurt niet een stukje grind ligt dat iets beter te fietsen is. Desnoods rij je dan een paar kilometer extra. Niet alleen de beklimmingen zijn ontzettend steil, de afdalingen zijn net zo erg. Die combi vind ik gevaarlijk want mensen werken zich eerst te pletter om boven te komen en gaan vervolgens absoluut niet scherp die afdaling in. Maar goed, het brengt dus wel een paar prachtige plaatjes. Dat dan weer wel.

farelli
Forum-lid

farelli 11 okt 2012 22:56

Mooie sfeerbeelden.
Was de chianti bij Buonconvento op toen je daar voorbij kwam ... ?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 11 okt 2012 23:01

En de laatste serie van deze rit. Met een kleine nabrander van Monte Sante Marie en dan via de laatste bevoorrading op naar de finish in Gaiole.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dat was L'Eroica nummer 4!

@Farelli: Nee hoor, gelukkig niet. Ik ben er in geslaagd om bij iedere bevoorrading chianti te drinken. Dat was één van m'n voornaamste doelstellingen. :D

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 okt 2012 23:02

Mooi Ingmar. Ik kom net van een vergadering dus mijn foto's laten nog even op zich wachten!

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 12 okt 2012 08:21

Even een ander sfeerplaatje, snELS op weg naar Vertine:

Afbeelding

Cervino
Forum-lid

Cervino 12 okt 2012 09:45

bottecchia schreef:Ik ben er in geslaagd om bij iedere bevoorrading chianti te drinken. Dat was één van m'n voornaamste doelstellingen. :D
Mooi dat je rondgang langs de wijntafels geslaagd is. Je hebt toch wel je retro-bidon afgetankt met Chianti wijn of is dat het plan voor 2013?
Mooie foto's ook die je rustig kunt bekijken. Fraaie close-ups met emotie doet het goed en persoonlijk vind ik die gruwelijke afgronden ook super
vastgelegd.

Hieronder een plaatje van mijzelf. Genomen door fotoeventie.com.
Dit is op Strade Bianche sector 13 tussen Pianella en Vagliagli: een minder steil klimmetje van bijna 11 km lang met af en toe een plak asfalt. Hier kon je lekker door zonder geschakel.
Na een paar km heb je rechts 2 van die rode engelse telefooncellen met witte paspoppen erin. Achter het muurtje een waterkraan.
In Vagliagli heb je eveneens een waterkraan ( tip van GastheerG) en je kunt er 20m ervandaan nog chocolade repen kopen.
In Vagliagli was er ook de stempelpost. Dit zouden ze moeten handhaven. Het is nml. heel verleidelijk om vanaf Pianella gelijk naar Gaiole te fietsen.
Bij de Finish stond voor mij iemand zonder de stempel van Vagliagli en heb hem ook niet zien fietsen in mijn direkte omgeving. En dan krijgt ie toch de tas. Tja...
Na Vagliagli rij je het dorp uit over asfalt... en dan is het toch wel even schrikken: Het dorp lijkt ineens afgekapt te worden van de bewoonde wereld.
Je komt op een zeer steil stuk gravel terecht met een bocht naar links en aansluitend steil, over gravel, naar beneden...zo de " rimboe" in.
Hier zag ik in de diepte een auto omhoog kruipen. Gelukkig stopte deze om mij voorbij te laten gaan. Een klein stuurfoutje en je knalt er zo op.
Dan gaat het glooiend verder over rauwe gravel met hier en daar flinke rotspuisten erin waar je je velgen nog aan gort kunt rijden.
Een stuk verder kwam er een politiewagen met zwaailicht hobbel de bobbel aandenderen. Eenmaal voorbij moest ik van de fiets. Ik zag niks meer.
Hooguit 2 meter..ik stond even stil in een enorme stofwolk. Weer even later een ambulance met zwaailicht. En weer afstappen. Ja heee :x
Wat er aan de hand was weet ik niet maar het zou best kunnen dat er iets gebeurd was op dat steile stuk gravel downhill net na Vagliagli.
In Rada zag ik nog bekende die vanaf het terras zwaaiden. Dan steil naar beneden naar de rotonde en weer lekker klimmend omhoog over asfalt. Intussen had ik al wat renners overlapt die helemaal kapot zaten. Eentje had geen fut meer om te klimmen en stapte af: Don't worry, time enough, I walked this morning.. riep ik hem toe.
Dan het laaste stukje gravel naar Vertine waar ze de week tevoren nog een nieuwe laag aangebracht hadden.
En dan duik je over heerlijk steil asfalt naar beneden naar de finish in Gaiole. Wel even oppassen want er liggen daar verzonken roestkleurige waterroosters
over de volle breedte van de weg. Daar kun je je vintage bike nog even in de kreuk rijden.
Voor mij was het zaak om voor het donker binnen te zijn. Ik kan gewoonweg niet fietsen op gravel in het duister.
17.45 uur binnen. A happy end.

Afbeelding
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie