Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 03 apr 2007 00:15

Quoten: Origineel geplaatst door Arno H. op 30 Maart 2007

Quoten: Origineel geplaatst door Dogestyle op 29 Maart 2007

Quote: Origineel geplaatst door lancev7 op 29 Maart 2007

voor de oude holleweg zijn nog geen tijden, maar dat is zeker wel interessant om eens mee te starten. qua markeringspunten denk ik aan het bochtje in het begin, overgang van klinker naar asfalt. en bovenop bij de oprit van het restaurant.. is dat wat?

Als beginput zou ik kiezen het rooster op het moment dat je van de 'grote weg' afdraait richting kalorama (30 km zone bord), dan zit je volgens mij nog op de nieuwe holle, rijd je langs kalorma en na kalorama ga je rechts de oude holle op. Dan wordt de klim wat langer met een iets vlakkere aanloop en als laatste dat helse einde. Lijkt me interessanter dan alleen de oude holle, want hoe moet je dan je race indelen?? Als je niet uitkijkt ben je al helemaal opgeblazen als je aan de oude moet beginnen...Eindpunt heb ik nog niet echt bestudeerd... suggesties?Heb me volgens mij inderdaad de top 3 ingereden op de holdeurn...Cascarsi          : 4 min 19 sec (uit stilstand)Dogestyle        : 4 min 26 sec (uit stilstand)Swind              : 4 min 31 sec (uit stilstand)Cor                  : 4 min 34 sec (uit stilstand)Rene               : 4 min 34 sec (vanuit stapvoets)Sjarlie              : 4 min 37 secArno H             : 4 min 40 secDvW               : 4 min 55 sec                                                           Ottie               : 4 min 55 sec (rijdend gestart)                                                  Herera             : 4 min 59 secwho cares        : 5 min 11 sec (vanuit stapvoets)

Voor de oude holle weg houd ik de bold tekst al jaren aan.
De afstand is 540m met een stijgings percentage van gem 10.4 en een max van 13.
Mijn tijd dit jaar (een keer gereden) is 2 min 23 sec. en mijn record staat op 2 min en 11 sec!
Succes
Arno

Vanavond nog een extra rondje gereden en ook maar eens de nieuwe en oude holleweg op.
Komend vanaf de rijkstraatweg in Beek draaide ik hier de Nieuwe Holleweg op. Meteen (na zo'n 5 meter) zit hier een rooster in deze klinkerweg, (hier heb ik de stopwatch ingedrukt) vervolgens gaat deze weg na zo'n 40 meter naar rechts en dan weer naar links omhoog langs een restaurant/cafe. na een paar 100 meter van de klinkerweg af, rechts omhoog asfaltweg (Oude Holleweg) nu 500 meter flink aanpoten om boven te komen. Ik heb de stopwatch weer ingedruk bovenaan bij het eerste grote bord links van de weg, van Golden Tulip hotel 'Val monte'  Afstand ruim 800 meter (weet niet exact) Misschien is dit wat?  
Oja mijn tijd... 3.14. niet al te best maar had ook slechte benen vandaag.
zie illustratie
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 03 apr 2007 10:51

Mooi kaartje Herrera! Lijkt me prima... Als je alleen de Oude holle weg neemt wordt het echt secondenwerk, nu kunnen er echte verschillen gereden worden... Ga em binnenkort ook eens vol gas oprijden, de tijd zal ik posten
Groet

whocares
Forum-lid

whocares 03 apr 2007 18:31

Ik rij altijd , als ik daar ben , anders . I.p.v. rechtsaf , ga ik dan altijd linksaf , omdat daar 2 a 3 steile stukjes liggen , daarna bergaf op de Nieuwe Holleweg en dan linksaf de Oude Holleweg op.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 03 apr 2007 21:49

Quoten: Origineel geplaatst door who cares op 03 April 2007

Ik rij altijd , als ik daar ben , anders . I.p.v. rechtsaf , ga ik dan altijd linksaf , omdat daar 2 a 3 steile stukjes liggen , daarna bergaf op de Nieuwe Holleweg en dan linksaf de Oude Holleweg op.

Ja dat kan ook, dan rij je de 'Van Der Veurweg' op die overgaat in de 'Bosweg'. Er leiden immers vele wege naar Rome.. 
De hierboven omschreven routebeschrijving (zie illustratie) is de enige waarbij je constant moet klimmen, en ik meende dat het hier ook om ging.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 03 apr 2007 22:01

Quoten: Origineel geplaatst door Dogestyle op 03 April 2007

Mooi kaartje Herrera! Lijkt me prima... Als je alleen de Oude holle weg neemt wordt het echt secondenwerk, nu kunnen er echte verschillen gereden worden... Ga em binnenkort ook eens vol gas oprijden, de tijd zal ik posten
Groet

Ja das goed Doggystyle.. ben benieuwd welke tijd je eruit perst.. ik ga deze zeker nog s opnieuw klokken, tenslotte was het voor mij een oriëntatierit
Tip: Ga vooral in het begin goed hard omhoog.. dan weet je zeker dat je jezelf opblaast na de linkerknik op de Oude Holleweg!

cor01
Forum-lid

cor01 03 apr 2007 23:35

Quote: >Tip: Ga vooral in het begin goed hard omhoog.. dan weet je zeker dat je jezelf opblaast na de linkerknik op de Oude Holleweg!</SPAN>

Yep..! Vooral de eerste 100 meter na deze knik hakken er dan lekker in...

Ben van plan om deze maand ook weer een paar keer richting Berg en Dal te fietsen...!
"Afstappen is geen optie"

paulito
Forum-lid

paulito 04 apr 2007 01:13

Zodra ik weer die kant op ga zal ik mezelf ook eens testen. Moet ik eerst herstellen van de Tivoliklim (wil ik ook mijn tijd verbeteren)en dan nog een tijd neerzetten bij de Oude Holle weg. Ben benieuwd.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 04 apr 2007 23:55

Vanavond weer ekkes op de fiets gesprongen, en omdat de benen beter aanvoelde dan maandagavond nog een keer de klim gedaan Nieuwe-Oude Holleweg. De eerder vermelde begin en eindpunt (dit voor diegene die deze klim willen klokken) lijkt een goede optie.
Op de hoek Rijkstraatweg-Nieuwe Holleweg stond ik stil en begon hier aan mijn klim. Na 10 meter de stopwatch ingedrukt (rooster in, en bord rechts van de weg, 30km zone) en rustig met de klim begonnen. Na 40 meter in de bocht naar rechts passeerde mij een loei van bak, Masserati of zoiets, met daarin een (gefortuneerde) bejaarde familie. Bij de volgende bocht naar links werd het wat lastig. De opgepoetste en uit de kluiten gewassen brommobiel met 4 uitlaten had het lef mijn klimtempo te verstoren door net voor deze bocht het gaspedaal los te laten, waardoor ik genoodzaakt was al vloekend deze bolide met 2 opgepoetste 70+ers op de achterbank, rechts te passeren. Tot grote schrik van de chauffeur die meteen naar links uitweek en mij vervolgens de gehele klim bleef achtervolgen. Op zich was daar natuurlijk niks mis mee, zij zorgden  er immers voor dat de rest van het stijgend blik daar weer achter bleef hangen en ik dus ook geen last had van uitlaatgassen voor me.  Halverwege de Oude Holleweg net na de linkerknik sommeerde enkele bestuurders achter de volgauto doormiddel van luid claxon geschal mij de weg vrij te maken. Ik had nu echter meer het idee als een ware prof in een touretappe te rijden en de koploper te zijn (Tête de la Course) van het achtervolgend peleton die ik inmiddels flink op achterstand had gezet.... tja... ein bisschen fantasie muss mann wohl haben, nicht?  Eenmaal boven bij het niet te missen bord links van de weg 'Golden Tulip' drukte ik mijn stopwatch weer in en liet me inhalen door de zichtbaar genietende en met de duim omhoog stekende bejaarden met hun V12 onder de motorkap. De inmiddels gestresste achtervolgers die achter mijn volgwagen zaten waren dan ook zichtbaar minder gecharmeerd van mijn vertoonde klim kunsten en reden al claxonnerend met wegwerpgebaar deze etappewinnaar voorbij! 
Gelukkig had zoals eerder gezegd wat beter klimbenen vandaag... mijn tijd was nu dan ook 3.02 na 850 meter  12 sec. sneller dan maandag. Dankzij de actie van de bejaardenclub in bocht 2 is mij hierbij een kans op doorbraak van de 3 minuten grens ontnomen.

whocares
Forum-lid

whocares 05 apr 2007 07:17

Quote: Origineel geplaatst door Herera op 04 April 2007
Dankzij de actie van de bejaardenclub in bocht 2 is mij hierbij een kans op doorbraak van de 3 minuten grens ontnomen.

Iets wat je nooit zal weten , want mischien was je tijd slechter geweest.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 05 apr 2007 11:58

Mooi stukje wielerproza Herera, over de perikelen op de Oude Holle weg. Zeer herkenbaar ook die klote auto's die in je nek aan het hijgen zijn tijdens de beklimming... wat mij betreft mogen ze de oude holle weg verboden voor auto's maken en deze zwaarste beklimming van Nederland (als we zuid limburg voor het gemak als Belgie beschouwen) puur voor de wielrenner reserveren!

Groet

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 05 apr 2007 23:59

Vandaag zelf ook maar eens de klimtijdrit oude holle weg 'nieuwe stijl' gedaan (stilstand vanaf rooster bij rijksweg tot bord tulip hotel). Eerst 15 km rustig door de Ooypolder warm gereden om vervolgens vol te exploderen op de klim, vanaf de bocht in de oude holle weg naar links op karakter want oei oei oei wat deed het pijn, bij het bord tulip zag ik zwarte sneeuw en proefde een bloedsmaak in de mond; de eindtijd mocht er echter wel zijn:
2 minuten en 36 seconden...
de gehele zevenheuvelen weg nodig gehad om te herstellen, daarna nog wat klimmetjes gedaan, maar het beste was er duidelijk vanaf... 

oyah
Forum-lid

oyah 06 apr 2007 11:40

Gisteren weer eens over de dijk vanuit de Betuwe naar de Hollewegen gereden en aansluitend 2x de hierboven beschreven klimrit uitgevoerd. Mijn beste tijd, met notabene een vliegende start, kwam op 3:18. Kan ik scherper stellen... moet...
Fiets... ook eens 11 speed!

Plaats reactie