Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint de Giro d'Italia?

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 28 mei 2010 14:37

Foosho schreef:Erg leuke ronde van Italie (imo veel leuker dan de TdF vd laatste jaren)..

Ja, dat vind ik ook.

Hopelijk is dit jaar de Tour beter, omdat we nu een strijd krijgen tussen Contador en Radioshack.

Voor de Giro verwacht ik vandaag zeker een aanval op Arroyo. Of Evans ook Basso gaat aanvallen is de vraag. Hem kennende zal hij toch meer op bonificatieseconden gokken. Dus dat zou een aanvalletje kunnen betekenen in het slot.

Maar goed, die Arroyo schrijf ik niet af...

dirkjan
Forum-lid

dirkjan 28 mei 2010 14:39

vandaag zullen er een hoop sprinters stoppen. (als ze al niet gestopt zijn) hebben echt niks meer te winnen. er zijn wel erg veel uitvallers, en dat komt niet alleen door val partijen. (bijna helemaal niet eigenlijk)

dj
Forum-lid

dj 28 mei 2010 18:01

Greipel en Dean hebben het idd voor gezien gehouden

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 28 mei 2010 18:10

Poe ik denk toch dat Evans gaat winnen. Alhoewel veel afhangt van vanmiddag.

De Gavia beklimmen ze van de makkelijk kant (lees best lopende). Daarnaast is de afdaling die ze gaan rijden technisch lastig, je moet daar in een ritme komen en durven, bochten die scherp doordraaien en korte haarspelden. Ik schat Evens daar hoger in. De tonale is slechts 560 HM over exact 10km en loopt vrijwel gelijk. Na zo'n lange afdaling (ik deed er 20m30s over) kan je daar redelijk hersteld zijn.

Maar mooi zal het worden!!

Offtopic:
De ronde van Italie is mooier omdat er geen uitgesproken kopman is. In de tour wel, dus als de tour volgens "plan" loopt word ie zeker saaier dan de giro.

Als contador blijft rijden is ie niet te verslaan. Dus saxo bank verzin iets leuks wegrijden op de casseien met andy sleck ofzo en zo twee minuten pakken

bmiller
Forum-lid

bmiller 28 mei 2010 18:21

Vino, Sastre kunnen we gaan noteren als de niet winnaars van de Giro 2010. Liggen achter op de passo del mortirolo op Basso, Scarponi, Nibali en Evans.

Mollema zit ongeveer bij Vino en Sastre.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 28 mei 2010 18:56

Arroyo heeft de afdaling beter voorbereid, of is alvast een betere daler dan Evans. Die zit met een ei in de broek!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

jorisb
Forum-lid

jorisb 28 mei 2010 19:03

Vino kan in ieder geval wel goed dalen, hij lijkt zelfs in te lopen op Nibali

Zou zijn moeder dat goed vinden? :D

Update: Arroyo gaat als een baksteen, enorm hard naar beneden...met dat natte wegdek, hij is gek ;)

dj
Forum-lid

dj 28 mei 2010 19:19

tjongejonge wat is die Arroyo taai!! Geweldige etappe weer!

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 28 mei 2010 19:30

Arroyo heeft gevochten als een leeuw maar ik ben voor hem bang dat hij in de laatste kilometers een hele langzame dood gaat sterven. Het verschil loopt weer op en het wegdek doet dat ook. Da's niet fijn als je bergaf volle bak hebt gereden op de grote plaat.

Wel weer een geweldige rit hoor. Ik geloof niet dat ik me tijdens deze Giro ook maar één dag niet heb vermaakt.

dj
Forum-lid

dj 28 mei 2010 19:49

jammer...ik had Arroyo graag nog een dagje in het roze gegund - die Dogma is ook ineens best te pruimen in die kleur.
Ook jammer dat Nibali niet even Scarponi eraf kon sprinten - maar ik neem aan dat dat meer met bonificatie voor Basso dan gebrek aan macht te maken heeft gehad.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 28 mei 2010 20:21

Petje af voor Arroyo, hij heeft het geprobeerd.
Ook petje af voor Liquigas en Basso.

Heb op het puntje van mijn stoel naar die afdaling gekeken. Fantastisch gevecht.

Ik moet zeggen dat ik niet verwacht had dat Basso nu al 1ste zou staan. Als hij geen slechte dag heeft morgen, dan is het vooral een kwestie van verdedigen. Eerlijk gezegd denk ik dat dit de beslissende slag is geweest. Zeker gezien het feit dat de concurrenten niet in staat lijken Basso er af te gaan rijden in een bergetappe.

Ik denk dat Basso de winnaar wordt. 2 en 3 wordt nog spannend.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 28 mei 2010 20:58

Wat een fraaie etappe alweer! Genieten met een hoofdletter G!
Arroyo heeft mijn respect verdient hoor maar ik moet zeggen dat ook Evans heeft geknokt als een bezetene.

Wat mij wel opviel: Basso daalde echt als een dweil en Evans zag er af en toe ook niet fantastisch uit.... Nibali reedt echt met een blok aan zijn been, ik wed dat als hij voor eigen kans mocht rijden hij d rest er finaal had afgereden in die afdaling.

Morgen op de Gavia zal hij weer in dienst moeten rijden voor Basso en dat kost hem, denk ik, zijn overwinning in deze Giro. Jammer dat zo'n talentvol renner zo moet knechten want hij doet niet onder voor Basso.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie