Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst 2025

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 20 jun 2025 18:54

Se7en schreef: 18 jun 2025 18:56 Maandag aangekomen in Barcelonnette. Vandaag de eerste kilometers gemaakt. Even warmgedraaid op een rondje 75km / 1200hm. Heerlijk!
Heerlijke plek. Alleen jammer dat de boel daar momenteel vrij afgesloten voor onderhoud is!
Is de route naar Italië via de D900, col de larche nu wel open?
Adversity is the Catalyst of Change

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 20 jun 2025 20:12

Vanmorgen vroeg het bed uit, want het zou weer een warme dag worden. het plan was een rondje met een paar colletjes te fietsen vanaf de camping in St Maurice Sur Moselle.

lange tijd geleden dat ik echt geklommen had. vorig jaar in Denemarken wel de nodige hoogte meters gemaakt maar dat is toch anders.

vanwege de verwachte hitte de grootste klim dan maar als eerstewel nog mwt koude benen want de camping lag al aan de voet van deze col, de Ballon d'Alsace 9km met 7%gemiddeld. Ik besloot rustig omhoog te peddelen en dat ging prima kommetjes haal ik toch niet, en ik heb hier nog nooit gefietst dus mezelf verbeteren kan ook niet. Aan het begin van de klim haalde ik al wat ruim slingerende andere fietsers in. Die waren ook vroeg op pad. Zelf ging ik dus ook niet zo snel en was zo een makkelijke prooi voor bloeddorstige insecten.

De klim liep mooi gelijdelijk, bovenaan nam ik zoals het een toerist betaamt een foto, ook nog even van een andere toerist op zijn verzoek, ik at een reep en daalde weer af. Het was voor het eerst dat ik een dergelijke klim en afdaling op de Avaghon Racert deed, maar wat een genot, zeker met afdalen.. wat is dat ding stabiel en kennelijk kan je in de 14e versnelling tot ongeveer 60km/u nog meetrappen. Dat vind ik ook wel prettig eigenlijk.. wat nog volgde in dit rondje was een brandende zon, de Coll de la chevestraye en Col de la Croix maar dat vond ik meer gewoon wat langere klimmetjes..

met 32+ graden kwam ik weer bij de vouwwagen.. heerlijk gefietst vandaag!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 21 jun 2025 15:06

Vandaag een (gravel) toertocht in het Hageland gereden. Een mooie omgeving waar ik elk jaar wel een keer naar afzak.
Een leuke, mooie, veelzijdige tocht ook. Door bossen, fruitboomgaarden, velden met mais en andere lokale gewassen.
Afbeelding
Om meerdere redenen wel een kortere route gepakt dan origineel gepland, maar evengoed genoten.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 21 jun 2025 15:45

Vandaag de Rando Le Marmotte dag 1 : easy peasy gefietst. Wel erg warm in de Alpen - zeker na 11.00 uur in de ochtend. Leuke dag gehad - leuke mensen, morgen weer verder. Gelijk met koude stramme benen aan de Galibier ( welk bier ? Nou Gali bier 🍺)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door rene op 21 jun 2025 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 21 jun 2025 15:51

Goeie helm! 🤣

pino
Forum-lid HC

pino 21 jun 2025 17:25

Vandaag een poging gedaan de Angliru te beklimmen. Combinatie van conditie en materiaal (verzet) was onvoldoende. Wel een mooie klim in een prachtige omgeving.

https://strava.app.link/6Ef3580PnUb
Niet zijken maar reiden !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2025 19:27

Dubbeldekker schreef: 20 jun 2025 18:54
Se7en schreef: 18 jun 2025 18:56 Maandag aangekomen in Barcelonnette. Vandaag de eerste kilometers gemaakt. Even warmgedraaid op een rondje 75km / 1200hm. Heerlijk!
Heerlijke plek. Alleen jammer dat de boel daar momenteel vrij afgesloten voor onderhoud is!
Wat is er dicht dan?

@rene: ziet er goed uit!!
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 21 jun 2025 20:16

daniel1975 schreef: 21 jun 2025 19:27
Dubbeldekker schreef: 20 jun 2025 18:54
Wat is er dicht dan?

viewtopic.php?t=102134

Se7en
Forum-lid

Gebruikersavatar Se7en 21 jun 2025 20:50

De D900 is open. Volgens camping gasten hier kan je ‘gewoon’ naar Italië.
De werkzaamheden bij Les Frequieres en Les Thuiles zijn sinds vandaag ook voorbij. Althans, de omleiding over het grindpad en de chicane met verkeerslichten waren vanochtend weg. De Allos is nog wel dicht, maar dus niet in het weekend. Prima te doen hier.
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H40 | 2025

DDX
Forum-lid HC

DDX 22 jun 2025 08:31

Langste/heetste dag ritje, vantevoren 40% gewend aan de warmte volgens de garmin, na afloop nogsteeds 40%
Blijft leuk dat garmin alleen uitgaat van de start temperatuur.
Ritje gemaakt die ik met Martijn zou fietsen, maar dan zonder Martijn maar gelukkig wel met Erwin en deels met Ruurd.
Volledig langs de grens van Noord Holland.
Vantevoren nog 'idee' om misschien Texel mee te pakken, maar dat werd hem niet door de stops, dan had ik laatste stuk in het donker door de duinen moeten fietsen.
En dat mag niet dus goed excuus om Texel dan maar over te slaan. (was ook best lastig met boot die maar 1 keer in uur gaat om dan op juiste moment in Den Helder aan te komen)
In de middag was het goed warm, flink oververhit, in Medemblik ff tijdje met voeten in het water gehangen. Konden niet echt plekje vinden waar je makkelijk helemaal het water in kon helaas, zonder meteen op overbevolkt strand uit te komen.
Maag had weinig zin om voedsel naar binnen te krijgen, dus op karakter laatste stuk naar huis.

Mooi dagje en nu weer even energie aanvullen, weegschaal gaf vanmorgen 4kg lichter aan, mooie manier om af te vallen 😄

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.strava.com/activities/14873644310

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 22 jun 2025 17:13

Tsja wat moet ik zeggen van vandaag : na een slechte slaap met koude stramme benen de Galibier op. En dat ging verrassend goed. Bij Plan Lachet gewacht op de bazin en tot 4km onder de top samen gefietst.

Daarna op de top gewacht - samen afgedaald en in Le Bourg een drankstop. Gelukkig want om 12.30 in volle zon de Alpe op was geen feestje. Om 15.00 was het nog een beetje warmer, dus respect voor de mensen die toen nog omhoog moesten.

Al met al was / ben ik zeer dankbaar dat ik dit heb kunnen doen met mijn vrouw. Nog geen 2 jaar terug stond de vlag er een stuk anders bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

pino
Forum-lid HC

pino 22 jun 2025 17:17

Lekker, dat moet voldoening geven!
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie