Het grote Tour 2010 Topic!
-
watikjebrom
- Forum-lid
Morgen zal Chavanel op een speciale fiets rijden: een Merckx die aan een zijde geel is en aan de andere zijde groen, met een groen en een geel wiel (net gehoord op Belgische tourprogramma). Ben benieuwd hoe dat er uit ziet
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
delirium schreef:Gezever! Fabian maakt de hele koers belachelijk uit ploegbelang!
Het enige dat er aan de hand was, was dat de broers achterlagen op Armstrong en Contador. Als cancellara het eerlijk wou spelen, moest hij zich net als Voigt laten uitzakken om een tijdritje te rijden. dat is de tour en dat is koers. Ik hoor al maanden niet anders als dat er in de eerste week al grote verschillen kunnen gemaakt worden. Nu dat gebeurt, mag het opeens niet meer.
wat als Contador morgen op zijn bakkes gaat? Gaan de Schlecks dan ook wachten?
En dan nog, toen alles terug samenkwam konden ze toch wél terug koersen? waarom mochten die sprinters niet voor het spektakel zorgen waar ze voor betaald worden?
Slap gedoe, bah, heb al geen goesting meer in morgen...........
Amen! Exact mijn gedachten.
Morgen liggen de Schleckjes er ook wel weer bij met hun "legendarische" stuurmanskunsten. Benieuwd of de koers weer plat gaat. Deze dag had niet mogen gebeuren.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Gaan we nu niet een beetje voorbij aan dat het allemaal wel verantwoord en acceptabel moet blijven? Ik vind dat er niets mis is met wat solidariteit. Als Cancellara nu gas had gegeven en de etappe gewonnen/trui behouden denk ik niet dat hij daar een goed gevoel over zou hebben gehad. Ik vind het ook niet vreemd dat hij probeert de rest mee te krijgen, gezien het aantal renners dat daar op zijn plaat lag. Immers het halve peloton lag erbij. Als het echt alleen maar om Frank en Andy was gegaan denk ik ook niet dat Cancellara dit voor elkaar had gekregen.
Of er misschien toch nog gesprint had moeten worden, daar kun je over discussieren. Wel is het erg sneu voor Chavanel, aangezien het zijn zege wel zijn glans ontneemt.
Ben wel benieuwd hoe ze morgen die kasseien gaan trekken, met de gekneusde en gebroken ellebogen in het verband.
Of er misschien toch nog gesprint had moeten worden, daar kun je over discussieren. Wel is het erg sneu voor Chavanel, aangezien het zijn zege wel zijn glans ontneemt.
Ben wel benieuwd hoe ze morgen die kasseien gaan trekken, met de gekneusde en gebroken ellebogen in het verband.
MrT schreef:eelcoz schreef:Kempenaar schreef:De reactie was dat 'respect voor de gevallenen' verhaal......
Kulverhaal van Fabian dus. Het is inmiddels wel duidelijk dat het ging om de Schleckjes. Waarom er niet werd gesprint is me nog steeds een raadsel, gelukkig was er 1 iemand niet bang voor de grote boze Fabian. Respect voor deze Fransman.
Ja wat een BS
Ik val in herhaling, maar kan er niet over uit.
Nog even en we gaan hand in hand heel Frankrijk door fietsen, wat een ellende dit.
FC verwijt ik het niet eens zo veel, hij probeert het. Hoewel ik wel vind dat hij het verkeerd aanvoelde.
Ik zit voor die buis om strijd te zien, niet voor gejammer van goedbetaalde jongens
Dit vind ik nou bullshit. Méér dan 70 man hard gevallen. Heb je gelezen en gezien wat er zoal aan mankeert?! En dan doorrijden omdat er vandaag zonodig gekoerst moet worden?
Ik zit voor de televisie om strijd te zien, 3 weken lang tussen grote renners die kans maken op de tour-overwinning. Niet op een saaie rondrit die op dag 3 door toeval, pech en wat niet al op de afdaling van de Stockeu bepaald is. Ook niet als een man die ik graag hoog in het klassemment zie (Gesink) er voordeel bij kan hebben.
Natuurlijk wacht FC omdat zijn team daar voordeel van heeft. Maar hij gaf ook aan een grotere verantwoordelijkheid te hebben, voor de koers. En het feit dat hij ook de Raborenners weet te overtuigen laat wat mij betreft zijn dat hij zich vandaag ook een 'patron' getoond heeft. Bravo, Fabian!
Cancellara - Saxo Bank wou stoppen, Geesink - Rabobank wou doorrijden, dus bij beide telde maar één ding, nl de ploegbelangen. Einde discussie!
Als Rabobank dorrijden bedoelen, bedoelen ze dan doorrijden zoals vorig jaar in Omloop Het volk of doorrijden zoals in NK van dit jaar.:rolleye::D
Als Rabobank dorrijden bedoelen, bedoelen ze dan doorrijden zoals vorig jaar in Omloop Het volk of doorrijden zoals in NK van dit jaar.:rolleye::D
Ik vind het zo gek dat iedereen zegt 'hij gaat vast niet wachten als er morgen iemand valt'. Dat was toch helemaal niet wat er aan de hand was? Het halve peloton lag op het asfalt, het was een slagveld. Dat vind ik wel wat anders dan dat er 'iemand valt'.
Daarnaast, als alleen zijn ploeggenoten waren gevallen had hij ook moeten wachten. Alleen dan wacht de rest van het peloton niet en moeten ze zich weer naar voren zien te fietsen. Soit. Jammer dan. Ik zie niet in waar iedereen zo verontwaardigd over is. Over een beetje fatsoen?
Daarnaast, als alleen zijn ploeggenoten waren gevallen had hij ook moeten wachten. Alleen dan wacht de rest van het peloton niet en moeten ze zich weer naar voren zien te fietsen. Soit. Jammer dan. Ik zie niet in waar iedereen zo verontwaardigd over is. Over een beetje fatsoen?
Watikjebrom schreef:Morgen zal Chavanel op een speciale fiets rijden: een Merckx die aan een zijde geel is en aan de andere zijde groen, met een groen en een geel wiel (net gehoord op Belgische tourprogramma). Ben benieuwd hoe dat er uit ziet
Kijk maar naar mijn fiets. Heb je alvast een impressie.
-
ericpeters
- Forum-lid HC
Ik snap heel goed dat Fabian/Saxo niet wilde rijden, ik snap echter totaal niet dat Hushovd en Rabo zich niet samenpakten en wel reden.
Ik snap trouwens ook niet dat ze de Stokeu aan de steile kant afrijden, er liggen toch meer dan genoeg veiligere alternatieven rond Stavelot, zelfs als je de Stockeu zo wil beklimmen als vandaag.
Ik snap trouwens ook niet dat ze de Stokeu aan de steile kant afrijden, er liggen toch meer dan genoeg veiligere alternatieven rond Stavelot, zelfs als je de Stockeu zo wil beklimmen als vandaag.