Wielerseizoen 2016
-
i-mac
De reacties n.a.v. overlijden van Antoine Demoitié zijn losgebarsten. Jammer genoeg moet er eerst een dodelijk slachtoffer vallen ... Toch hieronder even het juiste verhaal van het spijtige ongeval.
Uit het Belgische Het Nieuwsblad :
Tom Van Damme: "Er zijn te veel motoren in de koers"
Tom Van Damme, voorzitter van de Belgische Wielerbond, reageerde vanmiddag uitgebreid in De wereld Vandaag op Radio 1. "Dit nieuws komt voor iedereen als een shock, het is verschrikkelijk. Onze gedachten gaan in de eerste plaats uit naar de familie en de ploeg. Ik begrijp de oproep van de renners tot meer veiligheid zeer goed. Langs de andere kant was deze koerscommissaris op de motor er om de renners te beschermen. Ik wil benadrukken dat het een tragisch ongeval is. De bestuurder van de motor had al bijna 30 jaar ervaring en was één van de meest betrouwbare voorzichtige bestuurders van het peloton. Hij had geen uitwijkmogelijkheid, is naar links gegaan en is mee onderuit gegaan in de valpartij. We mogen niet alles op één hoop smijten. "
Er is dus geen vergelijking mogelijk met wat bijvoorbeeld Stig Broeckx vorige maand overkwam in Kuurne-Brussel-Kuurne. De Lotto-Soudalrenner werd omvergereden door een voorbijstekende en onvoorzichtige motorrijder. Peter Sagan deelde hetzelfde lot in de Vuelta 2015. Zulke ongevallen kunnen volgens Van Damme wel vermeden worden. "Ik denk dat er te veel motoren rijden en dat we daar met de UCI al volop mee bezig. Dit kan niet meer, dat is duidelijk. Er moeten minder motoren komen in de koers. We gaan bijvoorbeeld naar een systeem met poulewerking voor de fotografen op de motor moeten gaan. Het kan niet dat er twaalf meerijden in wedstrijden op zulke smalle baantjes. Daar moet absoluut iets aan gedaan worden."
Volgens Van Damme zijn de motorrijders goed geïnformeerd over hun taken en plichten. "We hebben eind februari al een erg constructieve vergadering gehad met alle motorrijders waar alle regels nog eens zeer duidelijk werden uitgelegd. Iedereen wist wat zijn taken of plichten zijn. We moeten erop staan dat die richtlijnen duidelijk uitgevoerd worden. Dat gebeurt nu al wel meestal. De meeste actoren werken met vaste en betrouwbare piloten. We moeten nu motor per motor nagaan wie echt nodig is en of hij op de juiste plaats zit. Dat is een proces dat trouwens al aan de gang is. Maar het is belangrijk dat we maatregelen nemen, dat moet bij wijze van spreken morgenavond al aangepast kunnen worden."
Uit het Belgische Het Nieuwsblad :
Tom Van Damme: "Er zijn te veel motoren in de koers"
Tom Van Damme, voorzitter van de Belgische Wielerbond, reageerde vanmiddag uitgebreid in De wereld Vandaag op Radio 1. "Dit nieuws komt voor iedereen als een shock, het is verschrikkelijk. Onze gedachten gaan in de eerste plaats uit naar de familie en de ploeg. Ik begrijp de oproep van de renners tot meer veiligheid zeer goed. Langs de andere kant was deze koerscommissaris op de motor er om de renners te beschermen. Ik wil benadrukken dat het een tragisch ongeval is. De bestuurder van de motor had al bijna 30 jaar ervaring en was één van de meest betrouwbare voorzichtige bestuurders van het peloton. Hij had geen uitwijkmogelijkheid, is naar links gegaan en is mee onderuit gegaan in de valpartij. We mogen niet alles op één hoop smijten. "
Er is dus geen vergelijking mogelijk met wat bijvoorbeeld Stig Broeckx vorige maand overkwam in Kuurne-Brussel-Kuurne. De Lotto-Soudalrenner werd omvergereden door een voorbijstekende en onvoorzichtige motorrijder. Peter Sagan deelde hetzelfde lot in de Vuelta 2015. Zulke ongevallen kunnen volgens Van Damme wel vermeden worden. "Ik denk dat er te veel motoren rijden en dat we daar met de UCI al volop mee bezig. Dit kan niet meer, dat is duidelijk. Er moeten minder motoren komen in de koers. We gaan bijvoorbeeld naar een systeem met poulewerking voor de fotografen op de motor moeten gaan. Het kan niet dat er twaalf meerijden in wedstrijden op zulke smalle baantjes. Daar moet absoluut iets aan gedaan worden."
Volgens Van Damme zijn de motorrijders goed geïnformeerd over hun taken en plichten. "We hebben eind februari al een erg constructieve vergadering gehad met alle motorrijders waar alle regels nog eens zeer duidelijk werden uitgelegd. Iedereen wist wat zijn taken of plichten zijn. We moeten erop staan dat die richtlijnen duidelijk uitgevoerd worden. Dat gebeurt nu al wel meestal. De meeste actoren werken met vaste en betrouwbare piloten. We moeten nu motor per motor nagaan wie echt nodig is en of hij op de juiste plaats zit. Dat is een proces dat trouwens al aan de gang is. Maar het is belangrijk dat we maatregelen nemen, dat moet bij wijze van spreken morgenavond al aangepast kunnen worden."
-
i-mac
Wordt er buiten Giant-Alpecin al broeken en truitjes verkocht met deze materie?senior schreef:Goede opmerking aan het eind over Dyneema (wordt overigens ook gebruikt voor snijbescherming in het schaatsen) in de broeken van Giant-Alpecin. Als je dan de broeken van Sky zietknutmo schreef:https://t.co/XCc9uu1VuG
Als ik er op google kom ik bij Bioracer uit. Een directe link naar een specifieke bibshort heb ik zo snel nog niet gevonden.
Canyon Endurace CF SL 8.0 Aero
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
Canyon Grizl CF SL 8.0 suspension
Canyon Exceed
Canyon Grand Canyon
+1 zeer droevig.NicoNB schreef:R.I.P. Antoine Demoitié
R.I.P. Daan Myngheer
Droevig weekend.
Ook al ken ik ze persoonlijk natuurlijk niet, het raakt me. Maar het zal iedere wielerfan pijn doen denk ik. R.I.P.
is het fietsen aan het her-ontdekken
- LongTallErne
- Forum-lid
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27
Zag er amateuristisch uit. Deed me denken aan Stannard vorig jaar tussen drie Ettixx renners...
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel 
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 43578
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lol, en we zien dat Ettixx inmiddels veel geleerd heeft 
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Dat ze niet zouden winnen zat er natuurlijk dik in dus dat valt ze niet echt te verwijten, dat ze er misschien het eindklassement mee verkloten wel.
Of je rijdt vol door of je gedemarreerd om de beurt in de laatste km's. Dacht die Lutserenko echt dat hij kristoff er even op zou leggen in de sprint?
En inderdaad weer heerlijk kunnen lachen om de mannen van Etixx
.
Of je rijdt vol door of je gedemarreerd om de beurt in de laatste km's. Dacht die Lutserenko echt dat hij kristoff er even op zou leggen in de sprint?
En inderdaad weer heerlijk kunnen lachen om de mannen van Etixx
Campagnolo Ultra Dork
-
Deleted_User
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Precies, die waken er wel voor dat ze weer in een kopgroep verzeild raken...daniel1975 schreef:Lol, en we zien dat Ettixx inmiddels veel geleerd heeft