Net zoals de TS is Lance nog altijd een held voor mij. Ik lees hier veel kritiek op hem en tuurlijk heeft iedereen daar gelijk in. Er is geen excuus om "vals te spelen". Maar ondanks dat blijft hij toch nog altijd de beste wielrenner uit het peloton van toen. Ik ben er sterk van overtuigd dat iedereen destijds (misschien nu nog) doping gebruikte. Armstrong, Ullrich en zovele anderen zijn allemaal gepakt. Maar toch was er gewoon niemand beter dan Armstrong.
En degene die het dan hebben over "omkopen, afpersing en bedreiging"... Misschien was Armstrong gewoon ook daar iedereen een stapje voor.
Ik wil het hele verhaal van Armstrong zeker niet goed praten, maar ik sta er altijd van te kijken hoe plotseling de hele wielerwereld zich tegen één man omdraait die ze jarenlang hebben geprezen. In tegenstelling tot vele anderen heb ik net het respect verloren voor Armstrong zijn ploeggenoten die al die jaren samen met hem hebben gefietst, veel geld verdiend en toen ook van alles wisten maar nu plots om zich heen beginnen te slaan.
En vooral... Waarom gaat iedereen die Armstrong afschiet nog altijd op zijn knieën voor een man als Eddy Merckx in de wetenschap dat hij zijn handen minstens zo vuil heeft gemaakt als Armstrong.