Cervélo
Quote: Origineel geplaatst door colnagofreak op 19 September 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Evert op 03 September 2006Inderdaad bloedmooi die SL.Heb zelf m'n Soloist ook wat gepimp'd, inmiddels zitten er Easton Circuit's op en een Specialized Toupe zadel. Ben er nog steeds helemaal wijs mee! Lijkt me dat het zadel nog niet helemaal goed staat, de punt staat nog wat achterover??
Kijk maar eens naar de schutting, loopt mi helemaal recht.
Quoten: Origineel geplaatst door Evert op 03 September 2006Inderdaad bloedmooi die SL.Heb zelf m'n Soloist ook wat gepimp'd, inmiddels zitten er Easton Circuit's op en een Specialized Toupe zadel. Ben er nog steeds helemaal wijs mee! Lijkt me dat het zadel nog niet helemaal goed staat, de punt staat nog wat achterover??
Kijk maar eens naar de schutting, loopt mi helemaal recht.
Erich,
Ben op zoek naar geschikte wielen voor de Soloist Team. Fiets vraagt om (op zijn minst) halfhoge velgen (280 mm tot max 400 mm) als je 't mij vraagt.
Denk momenteel aan Easton Circuit of Mavic Cosmic Elite (zonder de afschuwelijke gele decalls).
Dewelke staan op jouw foto afgebeeld?
Ben op zoek naar geschikte wielen voor de Soloist Team. Fiets vraagt om (op zijn minst) halfhoge velgen (280 mm tot max 400 mm) als je 't mij vraagt.
Denk momenteel aan Easton Circuit of Mavic Cosmic Elite (zonder de afschuwelijke gele decalls).
Dewelke staan op jouw foto afgebeeld?
Quote: Origineel geplaatst door kwyns op 29 September 2006
Erich,Ben op zoek naar geschikte wielen voor de Soloist Team. Fiets vraagt om (op zijn minst) halfhoge velgen (280 mm tot max 400 mm) als je 't mij vraagt.Denk momenteel aan Easton Circuit of Mavic Cosmic Elite (zonder de afschuwelijke gele decalls).Dewelke staan op jouw foto afgebeeld?
Zijn wel twee héél verschillende wielen hoor. Wat voor wielen heb je nu ?
Erich,Ben op zoek naar geschikte wielen voor de Soloist Team. Fiets vraagt om (op zijn minst) halfhoge velgen (280 mm tot max 400 mm) als je 't mij vraagt.Denk momenteel aan Easton Circuit of Mavic Cosmic Elite (zonder de afschuwelijke gele decalls).Dewelke staan op jouw foto afgebeeld?
Zijn wel twee héél verschillende wielen hoor. Wat voor wielen heb je nu ?
Quote: Origineel geplaatst door erich op 29 September 2006
Het zijn Campagnolo ATLANTA '96 wielen. Volgens mijn FM kan ik 600-800 gr. op het gewicht besparen als ik andere wielen neem. Maarja, ik hoef wel geen gaten in de weg te ontwijken....................
Wat wil je met die nieuwe wielen gaan doen dan?
Met die cosmics ben je beperkt en zijn ook niet de lichtste wielen mi.
easton zijn lichter en allrounder denk ik.
Eurus?
Het zijn Campagnolo ATLANTA '96 wielen. Volgens mijn FM kan ik 600-800 gr. op het gewicht besparen als ik andere wielen neem. Maarja, ik hoef wel geen gaten in de weg te ontwijken....................
Wat wil je met die nieuwe wielen gaan doen dan?
Met die cosmics ben je beperkt en zijn ook niet de lichtste wielen mi.
easton zijn lichter en allrounder denk ik.
Eurus?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat met dat zadel klopt een langere stuurpen zou hier op zijn plek zijn. Die groep vindt ik wel o.k. heb laatst nog een peperduur carbon frame met een (grotendeels) c-record groep opgebouwd en dat zag er goed uit vooral de cranks in de Gouden uitvoering zijn optisch (niet qua gewicht) mee de mooiste de ooit zijn gemaakt.
Vond het zadel ook al ver naar achteren staan. Is er nog een ezelsbruggetje om de ideale positie van het zadel te bepalen?
De chorus groep die er nu op zit ga ik niet vervangen. Ga over 1 - 1,5 jaar een compleet nieuwe fiets kopen. Deze "degradeer" ik dan tot slecht-weer-fiets.
De chorus groep die er nu op zit ga ik niet vervangen. Ga over 1 - 1,5 jaar een compleet nieuwe fiets kopen. Deze "degradeer" ik dan tot slecht-weer-fiets.
Bij mij zijn twee vuistregels bekend:
- Loodlijn vanaf de punt precies naar hart van je trapas
- Als je op je zadel zit en de cranks horizontaal hebt, je knie zich boven het midden van je pedaal bevindt.
- Loodlijn vanaf de punt precies naar hart van je trapas
- Als je op je zadel zit en de cranks horizontaal hebt, je knie zich boven het midden van je pedaal bevindt.