Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Landis positief getest

paashaas
Forum-lid

paashaas 24 apr 2007 13:11

Dus het komt erop neer dat Landis bij elke dopingcontrole synthetisch testosteron in zijn lichaam had?
Maar die andere keren is hij er wel in geslaagd om een normale T:E ratio te hebben? Waardoor er dus geen vermoeden was dat Landis synthetisch testosteron in zijn lichaam had.
Ik vraag me nog altijd af of het echt om een "nieuwe" techniek gaat. Volgens Cyclingnews werd nu IRMS toegepast, maar nieuwsberichten van augustus 06 vermelden ook IRMS.

motta
Forum-lid

motta 24 apr 2007 17:22

Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 08 Februari 2007
Quote: Origineel geplaatst door Auke op 07 Februari 2007
]Derhalve blijft voor mij zijn solo-ontsnapping naar Morzine op 20 juli 2006 een van de mooiste Touretappes ooit........

Dan verschillen wij flink van mening. Ik vond het een van de belachelijkste etappes ooit. De tegenstanders die niet reden, de dope.... Nee, zulke figuren moeten ze snel verbannen uit de wielerwereld.

zeker niet de mooiste etappe, wel een memorabele etappe waarin Landis de tegenstand belachelijk maakt. Mij is bijgebleven dat Sinkevitch gewoon uit het wiel gereden werd, nochtans geen pannekoek, verder begon CSC serieus te rijden achter Landis en kwamen ze nauwelijks dichter alhoewel Landis op dat moment al meer dan 100 km alleen in de aanval reed ... ik heb dit nooit eerder gezien in het wielrennen, Virenque komt zo'n beetje in de buurt met zijn stunts maar dit is ook al zo'n bedenkelijk figuur.

Hopelijk gaat het in zijn proces nog een beetje over de grond van de zaak
Motta

evers
Forum-lid

evers 11 mei 2007 14:25

Ik krijg onderhand serieus het gevoel dat die gast gewoon niet spoort en probeert zichzelf in een slachtofferrol te praten

USADA wil van Landis belastende informatie over Armstrong Uitgegeven: 11 mei 2007 08:14 Laatst gewijzigd: 11 mei 2007 10:08 MIAMI - Het Amerikaanse antidopingbureau USADA heeft Floyd Landis strafvermindering aangeboden in ruil voor belastende informatie over zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong. De Amerikaanse wielrenner heeft dit donderdag gezegd.
"In het eerste gesprek tussen USADA en mijn advocaat werd verteld dat ik een lagere straf zou kunnen krijgen als ik ze iets zou geven waarmee ze Armstrong zouden kunnen belasten", aldus Landis.

Landis is er niet op ingegaan. "Ik geloof niet dat zo'n belachelijk aanbod een antwoord verdient", stelt hij. "Ik word al ten onrechte beschuldigd en deze zaak heeft helemaal niks met Armstrong te maken."
nschuld
Landis volgde Armstrong vorig jaar op als winnaar van de Tour, maar vlak na de zege kwam naar buiten dat hij positief had gereageerd bij een dopingtest. Hij probeert sindsdien zijn onschuld te bewijzen.
Volgens Landis heeft algemeen council Travis Tygart namens USADA het voorstel gedaan. Tygart liet in een reactie weten niet inhoudelijk op de zaak te kunnen ingaan. "Maar als meneer Landis voorbij wil gaan aan de regels wil ik graag zeggen dat dit absolute onzin is, iets anders kan ik er niet van maken", aldus Tygart.
Hoorzitting
Landis moet op 14 mei voor een hoorzitting voor de arbitragecommissie van het USADA verschijnen. Hij wil een aantal getuigen oproepen om hem te helpen zijn onschuld te bewijzen. De verwachting is dat de zitting tien dagen zal duren. Landis verwacht niet dat het aanbod van USADA hierbij zal worden besproken.
"Ik hoop dat de hoorzitting zal gaan over wetenschap en over een dopingzaak. Daar word ik van beschuldigd." Landis wil aantonen dat het Franse lab dat vorig jaar na de zeventiende etappe van de Tour ongebruikelijk hoge waarde van testosteron constateerde, fouten in de procedure heeft gemaakt. "Ik hoop dat er wordt geluisterd naar de feiten in de zaak", zei Landis.
Train ze!

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 mei 2007 14:26

In ieder geval wel chique dat hij Armstrong niet naait.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 11 mei 2007 14:40

Tja, hij moet natuurlijk wel iets hebben om hem te naaien. Wie zegt dat dat zo is?
Ik vind het maar van een bedenkelijk niveau dat er zo'n aanbod komt. Wat is dat nu voor een gedrag? Het komt zo nogal over als een heksenjacht waarbij men Armstrong kost wat kost wil pakken om zichzelf goed weg te zetten.

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 11 mei 2007 14:59

Quoten: Origineel geplaatst door Bottecchia op 11 Mei 2007

Tja, hij moet natuurlijk wel iets hebben om hem te naaien. Wie zegt dat dat zo is?
Ik vind het maar van een bedenkelijk niveau dat er zo'n aanbod komt. Wat is dat nu voor een gedrag? Het komt zo nogal over als een heksenjacht waarbij men Armstrong kost wat kost wil pakken om zichzelf goed weg te zetten.

tuurlijk gaat landis armstrong niet verklikken. Maar dat hij wat zou kunnen weten lijkt me zeer waarschijnlijk, die twee hebben lang genoeg in dezelfde ploeg gereden.  Ze zullen toch nog ontmaskerd worden als Cecchini zijn kop rolt. Dan volgen ook nog Cancellara, Dekker, Armstrong, enzovoort.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

templar
Forum-lid

templar 11 mei 2007 20:05

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 11 Mei 2007

tuurlijk gaat landis armstrong niet verklikken. Maar dat hij wat zou kunnen weten lijkt me zeer waarschijnlijk, die twee hebben lang genoeg in dezelfde ploeg gereden.  Ze zullen toch nog ontmaskerd worden als Cecchini zijn kop rolt. Dan volgen ook nog Cancellara, Dekker, Armstrong, enzovoort.

Wat is dit nu voor klets. Is Cecchini`s moeder dan ook schuldig?
Jij gaat wel heel erg snel om hen te  beschuldigen. fiets jij zelf ook in een competitie?
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. 
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 11 mei 2007 20:34

Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 11 Mei 2007

het is niet geheel relevant.. maar armstrong trainde nooit met Cecchini maar met DR. michaele Ferrari

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 11 mei 2007 20:57

waarom heeft niemand het over zijn dikke kop?

dogestyle
Forum-lid

dogestyle 11 mei 2007 20:58

Net persconferentie gezien, wie was die dikke gast die Floyd Landis op had gegeten? Het lijkt wel Ulrich in de beste winterdagen...

paashaas
Forum-lid

paashaas 12 mei 2007 00:17

"LANDIS GEEN TOUR-WINNAAR VAN 2006" ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ Floyd Landis wordt officieel geschrapt van de lijst met Tour-winnaars. Dat zei Tour-directeur Christian Prudhomme voor het eerst. Prudhomme deed z'n uitspraak in de Frankfurter Allgemeine (Dui).                                            "Voor ons is Landis niet de winnaar van de Tour 2006", zei Prudhomme. De naam  van de Amerikaan verdwijnt dus van de  erelijst. "nze beslissing hangt niet  af van het verdict van het Usada."                                             Usada, het Amerikaanse antidopingagent- schap, legt Landis volgende week op de rooster, maar de Tour lijkt het wachten meer dan beu. Prudhomme zei niks over  wie dan wel winnaar is van de Tour '06.
Bron: teletekst één.

delirium
Forum-lid

delirium 12 mei 2007 02:38

Quoten: Origineel geplaatst door paashaas op 11 Mei 2007

"LANDIS GEEN TOUR-WINNAAR VAN 2006"­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Floyd Landis wordt officieel geschrapt van de lijst met Tour-winnaars. Dat zeiTour-directeur Christian Prudhomme voorhet eerst. Prudhomme deed z'n uitspraakin de Frankfurter Allgemeine (Dui).                                            "Voor ons is Landis niet de winnaar vande Tour 2006", zei Prudhomme. De naam  van de Amerikaan verdwijnt dus van de  erelijst. "nze beslissing hangt niet  af van het verdict van het Usada."                                             Usada, het Amerikaanse antidopingagent-schap, legt Landis volgende week op de rooster, maar de Tour lijkt het wachtenmeer dan beu. Prudhomme zei niks over  wie dan wel winnaar is van de Tour '06.
Bron: teletekst één.

Dat is dus genieten he! Hopelijk gaan ze gewoon door, en vinden ze bruikbaar bewijs in de stalen van Armstrong om ook hem te schrappen!

Plaats reactie