Kijk, zo gaan we de goede kant op Ted, je moet er echt wat voor over hebben. Maar iets meer weg was wel zo aardig geweest. Lijkt mij echt een bedevaartsplaatsje. Heb jij daar iets mee?
Bedevaart in Overijssel (of specifieker Salland), doet mij in eerste instantie aan Hasselt denken. Genemuiden en Kampen - nog meer uithoek-van-Salland - vallen bij mij af; zijn beide en m.n. Genemuiden gifzwart als je begrijpt wat ik bedoel, en ik betwijfel of je daar zulke bedevaartsplaatsen vinden kunt.
Ik zit ook nog even aan Raalte te denken, maar is geen uithoek in Salland. Hasselt is dat wel aardig. Zit ik met Hasselt in de buurt?
Gefeliciteerd trouwens, zo met Google Earth zoeken, was dus zo'n slecht idee nog niet. Tja, zoals gezegd zoveel Dijkhuisjes heb je niet, en je had alleen WBD-Schoonhoven 'af te lopen'. Of heb je het gelijk maar vanaf de Kinderdijk tot WBD gedaan?
Eén kant ook maar trouwens, want aan de andere kant is de weg wat breder en is een fietspadgedeelte op de weg gemarkeerd. Op G.E. staan bij dit dijkhuisje trouwens nog twee foto's (althans de geinstalleerde versie).
Voor ik het vergeet, het was maar bedoeld als tussendoortje, maar dat van dat bijzondere witte paaltje heb je goed.

Zij het dan dat Welsum uit de richting is. Eerst komt Oene (gem. Epe) nog. In de verte zien we Veessen (gem. Heerde), en aan de overkant idd. Fortmond met haar steenfabriek, dat had je goed. Ik stond ca. 300 meter voor de afslag "Kerkdijk" naar Heerde.