Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Het Sonja Bakker topic: gewicht onder controle !

thijsmerak
Forum-lid

thijsmerak 11 dec 2007 14:42

haha deze meting is nog onnauwkeuriger dan zo'n weegschaal! :)
het meest nauwkeurige is een huidplooimeting.
Ooit meette ik op een weegschaal 18.8% en een vriend van mij 14.5% terwijl ik met huidplooimeting 8.5% haalde en hij 11%, lekker onnauwkeurig dus :P

bij iedere goede sportschool kan je een huidplooimeting laten doen en niet met zo'n stomme weegschaal (die hebben ze vaak ook, effe aangeven dus)..
Fysiotherapeuten en huisartsen kunnen het vaak ook!

speric
Forum-lid HC

speric 14 dec 2007 10:49

Na hoeveel tijd beginnen jullie iets te merken aan de weegschaal. Ik ben van nature wat ongeduldig, dat weet ik, maar ik heb mijzelf opgelegd niet eerder dan na 3 weken conlcusies te trekken uit mijn aanpak.

M.a.w. veel eerder zal er niet veel verander neem ik aan ? Of zijn er hier mensen die veel sneller reslutaat/ verandering hadden ?
Of misschien na juist nog meer tijd ?

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 14 dec 2007 11:03

eric, 1 gr vet = 9 cal. Dus 1 kilo = 9000 cals. Zit je biologische balans op 2500cal en je mindert naar 2300 cal, dan duurt het dus 45 dagen voordat je de kilo kwijt bent. Echter in die tijd heb je allang een klant langs gehad die een paar moorkoppen meeneemt!

Dus, minder eten ok maar de verbranding moet omhoog: zelfde 2500 kilo, 3 * 2 uur D1 training per week: = 3 * 2 * 500 cal = 3000 cal/ week dus met evenveel eten val je in 3 weken die kilo ook af. De klant met moorkoppen maakt er 4 weken van ;-)))

Ben je 'n dag flink zwwarder dan de dag ervoor dan heb je waarschijnlijk bv veel zoute drop gegeten en houd je water vast. Ben je 'n dag flink lichter, heb je veel koffie gedronken, drijft vocht af etc .. Het zijn allemaal geen geheimen maar simpele logica.

Nee, ik heet niet Sonja, maar te lang wist ook ik niets af van deze princiepes en als je het wel weet gaat het afvallen veel eenvoudiger!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

speric
Forum-lid HC

speric 14 dec 2007 11:55

Moorkoppen e.d. sla ik af tegenwoordig :( misschien moet ik wat meer versturen, dan kan je ook aardig mee in de weer zijn.. van stress val je ook af toch ? Is alleen niet zo gezond .. ;)

Ik kijk het dus nog 2 weken aan en is er dan te weining gebeurd, dan moet ik nog meer minderen en wat meer trainen, want dat doe ik ook veel te weinig de laatste tijd ..

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 14 dec 2007 12:05

[quote="SpEric"]Moorkoppen e.d. sla ik af tegenwoordig :( misschien moet ik wat meer versturen, dan kan je ook aardig mee in de weer zijn.. van stress val je ook af toch ? Is alleen niet zo gezond .. ;)

Ik kijk het dus nog 2 weken aan en is er dan te weining gebeurd, dan moet ik nog meer minderen en wat meer trainen, want dat doe ik ook veel te weinig de laatste tijd ..[/quote]

Speric, jij weet net zo goed als Androotje dat je drastisch het roer moet omgooien en niet een beetje proberen hier en daar te minderen. Het klinkt heel bot en hard maar het is zo! Je hebt de capaciteiten om hard te fietsen en dat kan je alleen uitbuiten als je jezelf die druk oplegt om kei en keihard af te vallen.

Begin je daar pas mee als je net papa wordt dan ben je te laat want dan zet je die trend niet meer evrder door. Begin vanaf vandaag met sla te eten en min. 2 ltr. water per dag te drinken en train daarnaast gewoon een keer of drie in de week lage hartslag en een redelijk aantal kilomtrs.

En dan komt het best nog wel goed met je, want die 91,5 dat kan gewoon niet. dan moet strax weer maatje groter gaan bestellen bij bioracer. En die gaan op den duur ook niet verder dan xxxl hoor! :-)
reclame

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 14 dec 2007 12:10

je biologische grens zal voor de meeste mannen 2500cal zijn. Dit zal echter vaak worden overschreden door het koekje bij de koffie, het gebakje van een jarige collega, en s'avonds dat halve bakje bokkenpootjes. Dan passeer je al snel de 3000 cal. Bij afvallen is het heel simpel, je valt af als je meer calorien verbrand dan eet. Als je dus een kantoorklerk bent zul je sowieso niet zo heel snel resultaat zien.
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

speric
Forum-lid HC

speric 14 dec 2007 12:14

Zeg, ik gooi mijn ziel en zaligheid hier op het forum en ik word uitgemaakt voor kantoorklerk, of maat xxxxxxxxxl drager van bioracer kleding.. :D

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 14 dec 2007 12:38

Als uitstel maar geen afstel wordt !

Ik denk dat het beter is van nu regelmatig te wegen (zelf 3 x per week), zodat je de vooruitgang kan zien. Noteer dat ook op een blad dat je regelmatig kan zien. Dat is best motiverend. Ik heb vanaf dag 1 al verbetering gemeten, soms met een aantal grammen, maar het werkt wel.

Het is altijd mogelijk dat er wat bijkomt (meestal na een weekend), maar dat sterkt me om er weer iets aan te doen (extra training ed.)

Ondertussen zit ik al tussen 80 en 81kg, hoop voor het einde van het jaar onder de 80 te komen, dan start ik 2008 alvast bijzonder goed !
Ik reken op een forumtocht in de lente, waar je al de strakke mannen (ipv XXL een L ?) aan de start ziet staan.
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 14 dec 2007 12:41

Ik heb mijn knop omgedraaid half september. Ik zit nu ergens tssn de 81-82 (=-5). En in juni was ik zeker nog 2kg zwaarder, maar toen had ik nog geen weegschaal(gelukkig maar):) Daarvoor zocht ik al een paar jaar naar een aanpak om gewicht te verliezen (eigenlijk sinds de geboorte van mijn dochter: minder tijd om actief te zijn, dus gewicht gepakt). Drie weken is echt te kort man!

Ik zit nu pas op het punt dat je het echt ziet én voelt. Die lichte tred, die veel te grote broek, die zichtbare buikspier! Ik heb na vier jaar foute pogingen eindelijk het gevoel dat dit onder controle te krijgen is! En dat met niet eens zo heel zware inspanningen: minder vet (vooral bereidingsvet: vlees grillen ipv bakken bv. = heel makkelijk en veel winst!), minder pasta, meer aardappelen (pasta 350/100gr, aardappelen 80/100gr), geen bier, ...

Doen kerel! Als jij nu al de Alp onder het uur doet, dan zijn je grenzen echt niet bereikt.

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 15 dec 2007 12:27

[quote="SpEric"]Zeg, ik gooi mijn ziel en zaligheid hier op het forum en ik word uitgemaakt voor kantoorklerk, of maat xxxxxxxxxl drager van bioracer kleding.. :D[/quote]

Kijk daar kunnen iban en ik ook niks aan doen want onze uitspraken zijn wel gebaseerd op waarheden die met het oog zijn waargenomen. En wij proberen jou op deze manier(als vrienden) een positieve stimulans te geven. Dat dit gepaart gaat met harde feiten en uitspraken dat moet je maar voor lief nemen.

Kijk, Androotje onhoudt zich nu van elk commentaar omdat hij zijn waarheden niet bloot durft te geven aan zijn netvlies en vrienden dat moet hij zelf weten. Want hij weet dat hij drie en half kilo voor ligt op jou. Daarom eet ie nog volop speculaasjes als ie ergens een keuken op moet halen. Maar dat neemt niet weg dat anderen en ik noem geen namen, sterk moeten zijn en die speculaasjes af moeten slaan.

Verder geen commentaar. Jij nog Iban?
reclame

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 15 dec 2007 21:49

wat moet ik hier aan toevoegen? Afvallen is moeilijker dan stoppen met roken.......... Dus er is iemand met twee problemen!!

1 januari mooie datum om te stoppen. Afvallen kan gelijk.
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 15 dec 2007 22:16

Stoppen en afvallen tegelijk ? ik ben getrouwd en dat wil ik blijven....

ps dat roken doe ik voor jullie, dan ben ik nog een beetje bij te houden..;-)
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie