Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

jappiex
Forum-lid

jappiex 05 sep 2015 22:15

Ik heb op deze manier ook een nieuw frame van Rose gehad. Deze is zonder één meter mee te hebben gefietst richting inruil gegaan. Nu al 25.000km met normale buitenboordlager, nog geen kraakje en dus geen spijt. Pressfit ziet er prachtig high tech uit maar de praktijk is lastiger.

henk de bruin
Forum-lid

henk de bruin 07 feb 2016 19:08

Goedeavond allen.

ik kan een ( 2e hands) rose carbon pro rs kopen.. nu lees ik hier dat bijna alle frames last hebben van gescheurde frames.
zouden er ook frames zijn die het wel overleven???

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 09 feb 2016 21:45

Ik denk het wel. Er worden vooral berichten gepost en vragen gesteld over zaken die niet in orde zijn.
Er kan best eens een serie frames (vooral de eerste serie van een nieuw model) zijn waar een foutje in zit. Die frames worden onder garantie vervangen. Fietsfabrikanten zullen intussen het frame aanpassen, ze willen niet tot in de eeuwigheid door te maken hebben met garantievervanging.
De fiets die je zou willen kopen, die heeft een goed frame? Waarschijnlijk blijft die dan ook wel goed, als het niet ok was, dan was het frame al gescheurd.
Maar er blijft natuurlijk wat onzekerheid, dat snap ik best. Ik zou het wel aandurven, mits ik de fiets in zijn geheel in goede conditie kan zien.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 09 feb 2016 22:29

Van de ROSE carbon pro RS heb ik twee frames gehad. Het eerste frame overleefde een half jaar. Het vervangende frame scheurde binnen twee maanden weer op dezelfde manier. Na het scheuren van het tweede frame kreeg ik een XEON CRS. Die is nog altijd heel gebleven en zeker probleemloos. Ik had dus een van de laatste carbon pro RS series, nog geleverd vlak voordat de Xeon serie geintroduceerd werd. Ik zou de carbon pro RS serie dus zeker laten staan. Zeker omdat je als tweedehands koper niet de goede service en garantie krijgt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 27 feb 2016 17:39

Mijn nieuwe Rose x-lite CRS 3000:

Afbeelding

Gekocht in de magazijnverkoop van Rose.
Totaalgewicht inclusief pedalen is 7,0 kilogram. Na de traditionele opstartproblemen (heb ik bijna bij elke nieuwe fiets, en dit keer deed de achterrem wat raar)rijdt hij nu als een zonnetje.

Afbeelding

jardinero
Forum-lid

jardinero 01 mar 2016 21:20

Ik zag dat er deze week weer magazijnuitverkoop is bij Rose in Bocholt. Is er iemand van dit forum toevallig al geweest die kan vertellen wat voor spullen ze nu hebben liggen? Ben zelf bij de uitverkoop in december geweest maar toen vond ik het qua onderdelen en kleding wat tegenvallen. Wel veel wielsets, mtb's en stadsfietsen maar bijv niet veel racers. Als het nu grootser is opgezet en er wat interessanter spul ligt, slijtage onderdelen bijv die je zo nu en dan toch nodig hebt, overweeg ik om er weer eens heen te gaan.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 01 mar 2016 22:07

Robbehopper heeft net boven je bericht verteld over de mooie nieuwe fiets die hij daar heeft gekocht, dus Robbehopper, kom er maar in ...

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 02 mar 2016 17:59

Het was erg opletten op de fietsenafdeling. Er stond veel, maar in tegenstelling tot wat ik gewend was bij andere jaren waren er veel fietsen "gebruikt". Hier en daar zelfs met flinke beschadigingen.

Ik heb mijn fiets gekocht met wielen die duidelijk gebruikt waren. Na een poetsbeurt zie je daar trouwens niets meer van. De rest van de fiets zag er perfect uit.

Dat viel dus alles bij elkaar wel tegen.

Verder veel bakken met crankstellen, kettingbladen, pedalen, sturen, stuurpennen, enz. Dat was wel oké.

De wielenafdeling was minder dan andere jaren. Heel veel 10-speed wat weg moest.

Ik ben blij met mijn fiets, maar verder vond ik het wel tegenvallen. Ik ben op de eerste dag gegaan, dus nu is het vrijwel zeker niet de moeite om er heen te gaan.

jardinero
Forum-lid

jardinero 02 mar 2016 18:12

Dank voor de info. Klinkt dus alsof dezelfde moeilijk verkoopbare rommel er weer ligt, net als in december.
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."

jmhr
Forum-lid

jmhr 18 apr 2016 20:43

Afgelopen weekend in Bocholt geweest om mijn nieuwe fiets op te halen!
Een X-Lite CRS 3000, wat een heerlijke fiets!

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 18 apr 2016 22:13

Een k(l)eurige fiets. Veel plezier er mee.

Slam_HGV
Forum-lid

Slam_HGV 18 apr 2016 22:15

Nice! Gefeliciteerd!

Plaats reactie