Raad de plaat
[quote="HansP"]
Dus heb ik ook maar een plaatje van het web geplukt. De minder interessante vraag is welke bergen dit zijn. De echte vraag is vanaf welke plek deze foto genomen is. Tenslotte vraag ik wat de afstand (ongeveer) is die het zicht door deze telelens overbrugt.
[/quote]
Ik hoop vanaf de fiets... anders is de link met het fietsforum ver te zoeken

Dus heb ik ook maar een plaatje van het web geplukt. De minder interessante vraag is welke bergen dit zijn. De echte vraag is vanaf welke plek deze foto genomen is. Tenslotte vraag ik wat de afstand (ongeveer) is die het zicht door deze telelens overbrugt.
[/quote]
Ik hoop vanaf de fiets... anders is de link met het fietsforum ver te zoeken
Dit uitzicht is, onder gunstige omstandigheden, te zien van een bekende col. Ik heb het zelf ook gezien en gefotografeerd toen ik met de fiets op die plek boven gekomen was, maar de kwaliteit van deze foto is nu eenmaal stukken beter dan van mijn zeer wazige exemplaar (dat ook nog analoog is). De link met fietsen is er dus echt.
Het is overigens niet precies een col, waarmee je strict genomen de laagste doorgang over een bergrug aanduidt. Het is wel een onder fietsers zeer populair hoogtepunt. De Franse aanduiding roept bij ons weer andere associaties met hoogte op.
Het is overigens niet precies een col, waarmee je strict genomen de laagste doorgang over een bergrug aanduidt. Het is wel een onder fietsers zeer populair hoogtepunt. De Franse aanduiding roept bij ons weer andere associaties met hoogte op.
[quote="HansP"]Het is overigens niet precies een col, waarmee je strict genomen de laagste doorgang over een bergrug aanduidt. Het is wel een onder fietsers zeer populair hoogtepunt. De Franse aanduiding roept bij ons weer andere associaties met hoogte op.[/quote]
Op basis van de aanwijzingen een gokje. Het is het Mont Blanc massief gezien vanaf La Plagne. Afstand zal zo'n 30-40km zijn schat ik.
Op basis van de aanwijzingen een gokje. Het is het Mont Blanc massief gezien vanaf La Plagne. Afstand zal zo'n 30-40km zijn schat ik.
[quote="Buzz"]
Cime de la Bonette. Afstand richting Tête de l'Enchastraye: ±4km.[/quote]
Nee, helaas.
[quote="bianco"]
Op basis van de aanwijzingen een gokje. Het is het Mont Blanc massief gezien vanaf La Plagne. Afstand zal zo'n 30-40km zijn schat ik.[/quote]
Dat schijnt een prachtig uitzicht te zijn, maar die is 't ook niet.
De afstand is ook veel groter. Het effect van telelens is misleidend.
Ik heb nog een plaatje gevonden dat beter weergeeft wat je met het blote oog ziet.

Nee, helaas.
[quote="bianco"]
Op basis van de aanwijzingen een gokje. Het is het Mont Blanc massief gezien vanaf La Plagne. Afstand zal zo'n 30-40km zijn schat ik.[/quote]
Dat schijnt een prachtig uitzicht te zijn, maar die is 't ook niet.
De afstand is ook veel groter. Het effect van telelens is misleidend.
Ik heb nog een plaatje gevonden dat beter weergeeft wat je met het blote oog ziet.

[quote="HansP"]Het is veel dichterbij. Je ziet de Alpen op ruim 150 km afstand. Let eens op de glooiende bergen/heuvels op de voorgrond. [/quote]
[quote="Buzz"]Ah, dan betreft het wellicht een van de Ballonnetjes (associatie met hoogte?). Ballon d'Alsace?[/quote]
Hmm, dan ga ik toch voor de Hohneck
[quote="Buzz"]Ah, dan betreft het wellicht een van de Ballonnetjes (associatie met hoogte?). Ballon d'Alsace?[/quote]
Hmm, dan ga ik toch voor de Hohneck
Bingo!
Je schijnt de Alpen van beide Ballonnen te kunnen zien. Ik vond het wel een rare gewaarwording om zover te kijken. De dichtstbijzijnde pieken zijn van het Berner Oberland. Op de eerste foto zie je rechts de Finsteraarhorn (4200+).
Bingo!
Je schijnt de Alpen van beide Ballonnen te kunnen zien. Ik vond het wel een rare gewaarwording om zover te kijken. De dichtstbijzijnde pieken zijn van het Berner Oberland. Op de eerste foto zie je rechts de Finsteraarhorn (4200+).