Vandaag nieuwe remleidingen getrokken door het nieuwe stuur voor de BMC : leuke klus voor de zondag ochtend. Nu nog even wachten op de juiste topcap.
Vandaag geklust aan de fiets
Vandaag stond PostNL aan de deur met een nieuwe GX derailleur en SRAM 10-42 cassette. Om 16.30 de laptop opzij geschoven en aan de slag gegaan. Direct liep ik tegen een probleem aan: ketting wilde niet op het kleinste kransje en ketting raakte wang van 2.4 inch band. Mijn eerste gedacht was dat daar mijn idee van hele dikke banden met grip in Andalusie in de prullenbak kon. Ik gaf de ouderwetse compact (50x34) de schuld. Maar als zo vaak was ik te snel. Bij nader inzien bleek de pad/pat te ver naar binnen te staan. Nooit gevallen?! Ik heb een richter, alleen sloopte ik wel de roadlink tijdens het goed buigen. Wijze les is om die vooraf te verwijderen... Gelukkig had ik nog een ander liggen. En verrek, geen 'rub' meer tussen ketting en band, en de ketting gaat op groot en klein achter. Wel mag ik de voorderailleur nog tweaken: die heeft geen zin meer om ketting op voorblad te leggen. Dat komt later wel.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Was:
Op de trekking had vroeger qua kleding alleen een broek met zeem onder een andere broek aan en een polo-shirt of zo. Niks wielrenkleding of zo. Meestal toch flink zweten. Maar in strakke wielrenkleding, hoe irrationeel de gedachte ook is, op een fiets met bagagedrager en spatborden gaan zitten deed en doe ik niet maar dat soort kleding is toch prettiger als je wat intensiever wil fietsen.
Duszzzzzz......bagagedrager, spatborden en nog een paar dingen gedemonteerd, andere pedalen, ander zadel, verstelbare voorbouw stuur dieper gezet. Dat ziet er nu beter uit en als ik daar op kruip in wielrenkleding ziet dat er ook beter uit.....vind ik
Morgenvroeg een eerste rit maken, beetje gereedschap mee om de stand van stuur en zadel nog wat te fine-tunen indien nodig.
Wanneer dit de komende tijd bevalt dan haal ik misschien nog een setje andere banden (iets uit de G-One reeks van Schwalbe) met iets meer profiel dan de Schwalbe Almotion's die er nu op liggen.
Werd:
Naast de racer heb ik ook een trekking fiets. Die laatste staat echter zo goed als stil sinds ik daarna nog de racer gekocht heb. Ik fietste met de trekking fiets ook vaak over de onverharde wegen hier in de buurt en dat blijft toch lonken en voelt als een gemis. Met de racer blijf ik daar liever weg. Op de trekking had vroeger qua kleding alleen een broek met zeem onder een andere broek aan en een polo-shirt of zo. Niks wielrenkleding of zo. Meestal toch flink zweten. Maar in strakke wielrenkleding, hoe irrationeel de gedachte ook is, op een fiets met bagagedrager en spatborden gaan zitten deed en doe ik niet maar dat soort kleding is toch prettiger als je wat intensiever wil fietsen.
Duszzzzzz......bagagedrager, spatborden en nog een paar dingen gedemonteerd, andere pedalen, ander zadel, verstelbare voorbouw stuur dieper gezet. Dat ziet er nu beter uit en als ik daar op kruip in wielrenkleding ziet dat er ook beter uit.....vind ik
Morgenvroeg een eerste rit maken, beetje gereedschap mee om de stand van stuur en zadel nog wat te fine-tunen indien nodig.
Wanneer dit de komende tijd bevalt dan haal ik misschien nog een setje andere banden (iets uit de G-One reeks van Schwalbe) met iets meer profiel dan de Schwalbe Almotion's die er nu op liggen.
Niet echt aan de fiets, maar toch….
Ik had een stel Lake CX237 schoenen in een (voor mij) foute kleur. Daardoor droeg ik ze nauwelijks.
Gisteren heb ik de stoute schoenen eens aangetrokken, en ben ze gaan verven. Het resultaat stemt mij zéér tevreden!!
Ik had een stel Lake CX237 schoenen in een (voor mij) foute kleur. Daardoor droeg ik ze nauwelijks.
Gisteren heb ik de stoute schoenen eens aangetrokken, en ben ze gaan verven. Het resultaat stemt mij zéér tevreden!!
Besteld bij de leerverfshop.nl
Ik heb verf, voorbewerking én afwerking van Angelus gebruikt.