Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 01 jun 2014 12:08

Voor wat betreft de kaart kan ik je niet verder helpen aangezien ik (gelukkig) geen Basecamp meer gebruik. Gewoon online tools gebruiken, dan heb je dit soort gezeur nooit en kun je ook nog eens kiezen uit veel verschillende kaarten, zelfs tijdens het tekenen.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 02 jun 2014 10:59

Van het weekend mijn 800 binnen gekregen en zondag er een rit mee gemaakt. Moet zeggen dat het geen instant succes was, het apparaat heeft een kleine learningcurve en is het bewijs dat touchscreen en intuïtief niet perse aan elkaar verbonden zijn, maar uiteindelijk is dat allemaal niet onoverkomenlijk.

De echte problemen begonnen toen ik wilde vertrekken voor mijn rit, de garmin gaf constant aan "multiple HR modules", wat schier onmogelijk was gezien ik in mijn eentje binnenshuis stond. Na een aantal keer aan en uit te hebben gezet en geprobeerd handmatig de ID van mijn hartslagband in te voeren, allen zonder succes, ben ik maar gewoon op pad gegaan en werkte alles vreemd genoeg naar behoren. Onderweg nog wel even de positie van de cadansmeter wat moeten aanpassen, maar dat was te verwachten.

So far so good dus, tot ik onderweg even moest stoppen om te plassen en waarschijnlijk uit de range van mijn Garmin was gelopen, want toen ik terugkwam ving hij mijn hartslag niet meer op. Hij had geen connection en search haalde ook niks uit, vloekend weer verder dus. Bleek dat ook mijn cadans meter niet meer geconnect was en ook deze kon hij met search niet vinden.

Thuis gekomen met mijn telefoon (die heeft ook ant+) nog even gecheckt of misschien de batterij van de hartslagband niet leeg was, maar die pikt hem instant op. Dus vervolgens Garmin weer uit en aangezet, maar hij pikt nog steeds de sensors niet op. Ik had even niet de energie om er dieper in te duiken, maar google op "garmin 800 multiple hr modules" geeft vrij weinig relevante resultaten.

Wat mij ook opviel was dat de ID van de HS band 2 keer verschillend was, lijkt me toch dat deze statisch zou moeten zijn, later dacht ik misschien dat hij de candans sensor ook als HS band ziet en dat daardoor de problemen ontstaan.

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 02 jun 2014 11:16

Ik had bij de 705 een optie om een lijst van volgende afslagen te zien als ik een route reed. Dus meer als alleen de volgende afslag.
Ik kan echter niet vinden in de handleiding van de 705 of de 800 hoe ik dit deed dan wel hoe ik dit op de 800 moet doen.
Heeft iemand een idee?

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 02 jun 2014 18:05

Even helemaal bovenaan op je schermdrukken, waar nu een straatnaam staat oid.
In het kaartmenu dus.

Sinds een week heb ik ook zo'n ding.
Hier mijn eerste vraag;

Wanneer ik eenkoers volg, en ik ga even uit dat programma om wat instellingen te bekijken of te veranderen.
Dan ga ik daarna terug naar koersen. Ik druk op herzie koers,
Maar dan ? Moet ik nog iets doen, of moet ik nog even wachten, want ik kom niet meer terug waar ik geweest was.
Ik moet nu op stop koersen drukken, en daarna opnieuw de koers starten.

Doe ik iets fout, of begrijp ik iets niet?
.................

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 02 jun 2014 18:13

Bedankt opafiets, dat werkt inderdaad.

Waarom druk je op herzie koers? De koers wordt onthouden. Als je uit herzie koers wilt druk je gewoon op het pijltje links onderin. En verder net zolang terug tot je weer de koers ziet. Toch?

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 02 jun 2014 18:21

Ok, ga ik proberen.
.................

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 02 jun 2014 21:44

Net de mouwen opgestroopt om vol in debug modus te gaan, werkt de 800 natuurlijk in ene als een zonnetje. Niks geen multiple HR modules, niks geen problemen met sensors detecten... Hopelijk blijft dit zo.

Andere vraag, ik heb hem gekocht met City Navigator sd-kaartje en ik kan allerlei POI kiezen op de Garmin, dus dan neem ik aan dat hij de maps die erop staan ook daadwerkelijk ziet?

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 02 jun 2014 22:03

Moet je natuurlijk wel de desbetreffende kaart ingeschakekd hebben.

Menu, insteellingen, systeem,kaart,kaartinformatie/ selecteer kaart..
.................

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 02 jun 2014 22:23

Ah top, staat enabled! Merci.

DavidvanDijk
Forum-lid

DavidvanDijk 02 jun 2014 23:01

Ha Allen,

Ik heb sinds februari met erg veel plezier een '800 maar de laatste weken rommelt het wat. Onlangs sprong hij veel uit en weer aan tijdens een rit. Ik dacht aan de batterij van de snelheids/cadans sensor maar nadat ik die vervangen had bleef het probleem spelen.

Ik belandde op dit forum en heb wat met de setup geexperimenteerd. Nu staat de arm van de eerdergenoemde sensor nogal lelijk omhoog maar dit lijkt het probleem te verhelpen. Althans, tijdens mijn laatste rit werkte alles naar behoren nadat ik dit gedaan had.

Als ik het forum echter goed begrijp kan dit te maken hebben met 'leeggetrokken' magneten. Ik vind op het WWW velerlei sites waar je mooie neodynium magneten kan aanschaffen die aan de trapper (andere kant van de cranc arm natuurlijk) kunnen worden gemonteerd. Nu was er ook een link naar een 'superspaakmagneet' o.i.d. maar die deed het niet. Is het kopen van gewoon een extra spaakmagneet en die als nieuwe gebruiken ook OK of is er hiervoor een briljante tip van een collega-lezer?

waaierrijder
Forum-lid

Gebruikersavatar waaierrijder 08 jun 2014 20:06

Ik krijg sinds enige tijd de melding 'Dit accessoire wordt niet ondersteund'.
Je kunt dit omzeilen door de lap/reset toets in te drukken tijdens het verbinding maken met de PC.

Het kan door de regen gekomen zijn volgens diverse fora.

Maar waarom lukt het dan niet meer op de normale manier, en hoe kan dit opgelost worden, zodat alles weer werkt als vanouds

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 08 jun 2014 22:20

DavidvanDijk schreef:Ha Allen,

Ik heb sinds februari met erg veel plezier een '800 maar de laatste weken rommelt het wat. Onlangs sprong hij veel uit en weer aan tijdens een rit. Ik dacht aan de batterij van de snelheids/cadans sensor maar nadat ik die vervangen had bleef het probleem spelen.

Ik belandde op dit forum en heb wat met de setup geexperimenteerd. Nu staat de arm van de eerdergenoemde sensor nogal lelijk omhoog maar dit lijkt het probleem te verhelpen. Althans, tijdens mijn laatste rit werkte alles naar behoren nadat ik dit gedaan had.

Als ik het forum echter goed begrijp kan dit te maken hebben met 'leeggetrokken' magneten. Ik vind op het WWW velerlei sites waar je mooie neodynium magneten kan aanschaffen die aan de trapper (andere kant van de cranc arm natuurlijk) kunnen worden gemonteerd. Nu was er ook een link naar een 'superspaakmagneet' o.i.d. maar die deed het niet. Is het kopen van gewoon een extra spaakmagneet en die als nieuwe gebruiken ook OK of is er hiervoor een briljante tip van een collega-lezer?
http://www.ebay.de/itm/10XTuning-Aero-L ... 0438446937?
3 sec lijm en gaan er echt niet meer af.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Plaats reactie