Kijk eens hoe je contrast (Apparaatinstellingen/Settings) ingesteld staat. Als je bepaalde zaken 'grijs' ziet, staat het contrast waarschijnlijk op 1 ingesteld. Door het contrast op een hogere waarde in te stellen (maximaal 4) zul je zien dat e.e.a. verandert.jer81 schreef:Even een kort vraagje. Ik heb dan eindelijk de update geinstalleert en wat mij opvalt is dat bepaalde dingen nu grijs zijn ipv zwart. Zoals het pijltje, het menubalkje en nog wat dingen. Hoort dit bij een update of heb ik ergens wat verkeerd ingesteld/teruggezet...
Sigma Rox 10 GPS
- Le Grimpeur
- Forum-lid
60 x Ventoux
Gisteren terug gekomen uit de alpen waar ik de ornon, alpe d huez en la berarde op ben geweest. Schitterend gereden en lekker gedaald. Nu heb ik zonet de rox uitgelezen in sigma dat center. En zag ik dat er in de afdaling regelmatig een piek naar de 110km/u stond, maar weet zeker dat ik dit niet heb gereden. Deze uitschieters staan bij alle 3 de ritten. Alleen in de afdaling. Ik heb een sensor van garmin erop met orginele spaak magneet.
Weet iemand waardoor deze uitschieters erop staan? Had dit met mijn polar cs200 nooit.
Weet iemand waardoor deze uitschieters erop staan? Had dit met mijn polar cs200 nooit.
@richard-w: vreemd idd die uitschieters, ik gebruik de originele Sigma sensors en Fulcrum spaakmagneet maar dat heb ik nog niet gehad. Lijkt haast alsof je sensor de voorbijkomende magneet 2x registreerd (55->110km/u). Is de snelheid net voor en na die uitschieter in de buurt van de 55km/u ?
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- Infinito GB
- Forum-lid
Ik heb deze pieken wel met strava op mijn mobiel. Dit is echter zonder sensoren. Op een fietscomputer is het wel vreemd. Kun je nog kiezen voor meting via sensor of GPS?
@bigfloor de piek is ongeveer 118km/u en de snelheid ervoor is 75km/u. Dit is dus niet helemaal het dubbele.

@g.b. lux dream op strava is de top speed 70km/u dit is volgens mij berekend op basis van strava. Wel hoorde ik tijdens het dalen de magneet tegen de sensor aan tikken misschien komt het hierdoor. Maar de magneet kan niet verder van de sensor af dan zittir tegen de liggende achtervork aan.

@g.b. lux dream op strava is de top speed 70km/u dit is volgens mij berekend op basis van strava. Wel hoorde ik tijdens het dalen de magneet tegen de sensor aan tikken misschien komt het hierdoor. Maar de magneet kan niet verder van de sensor af dan zittir tegen de liggende achtervork aan.
@richard-w: heb je de Garmin GSC-10 sensor ? Die kun je zowel aan de boven- en onderzijde van de linker liggende achtervork monteren. Ik heb em nu bovenop zitten omdat onderop te krap uitkwam, bijna tegen de spaakmagneet
Zie foto :van mijn winterfiets

(Zomerfiets heeft de Sigma sensor)
Zie foto :van mijn winterfiets

(Zomerfiets heeft de Sigma sensor)
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- Le Grimpeur
- Forum-lid
En ik maar denken dat het bij mij komt door de ('goedkope') B'Twin sensoren van Decathlon, die ik dit voorjaar gemonteerd heb. Vaak, niet altijd, heb ik één kortdurende piek van bijv. 112,.. km/u of zo. Onlangs had ik er een van 199,80 km/u en zo hard kan ik ècht niet fietsen en ook niet dalen. De pieken zijn zo kortdurend, dat ze haast als een verticale rechte lijn in de grafiek van het Data Center staan.
Zo'n piek van 112,.. km/u zag ik onlangs wel op het display van mijn Rox als max. snelheid, maar niet op de grafiek in het Data Center en ook niet in het overzicht van de 'waarden' van de desbetreffende rit. Daar wordt keurig als maximale snelheid 55,85 km/u vermeld. 'Krap' afstellen van de afstand tussen spaakmagneet en sensor heeft het probleem niet opgelost, dus vooralsnog blijft het voor mij ook een raadsel waar de oorzaak gezocht moet worden...
In Strava zie ik bij mijn ritten die gekke uitschieters ook niet terug.
Zo'n piek van 112,.. km/u zag ik onlangs wel op het display van mijn Rox als max. snelheid, maar niet op de grafiek in het Data Center en ook niet in het overzicht van de 'waarden' van de desbetreffende rit. Daar wordt keurig als maximale snelheid 55,85 km/u vermeld. 'Krap' afstellen van de afstand tussen spaakmagneet en sensor heeft het probleem niet opgelost, dus vooralsnog blijft het voor mij ook een raadsel waar de oorzaak gezocht moet worden...
In Strava zie ik bij mijn ritten die gekke uitschieters ook niet terug.
60 x Ventoux
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Aan het einde van mijn rit van gisteren, zag op ik de display van de Rox 10.0 als maximum snelheid weer 199,80 km/u staan. Dus was ik razend benieuwd wat er na het uitlezen van de data in het Data Center vermeld zou worden. Surprise, surprise, daar wordt zowel in de grafiek als in het overzicht als maximum snelheid
88,36 km/u aangegeven, wat eveneens niet conform de werkelijk maximaal bereikte snelheid is. Ik heb de grafiek even 'opgerekt' en dan blijkt de afstand tussen begin en einde van deze piek 120 meter te zijn. Ra, ra, waar zou dit toch door komen? Merkwaardig is ook dat ik tot nog toe nooit meer één zo'n piek per rit heb geconstateerd.
88,36 km/u aangegeven, wat eveneens niet conform de werkelijk maximaal bereikte snelheid is. Ik heb de grafiek even 'opgerekt' en dan blijkt de afstand tussen begin en einde van deze piek 120 meter te zijn. Ra, ra, waar zou dit toch door komen? Merkwaardig is ook dat ik tot nog toe nooit meer één zo'n piek per rit heb geconstateerd.
60 x Ventoux
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Sinds zaterdag ben ik ook in het bezit van een Rox 10.0.
Eerste testritje beviel me wel. Lekker om alles op 1 scherm te kunnen zien (hartslag, cadans, snelheid). Ik voelde me net een serieuze fietser, haha. Ik had nooit een cadansmeter bijvoorbeeld, ik dacht dat ik altijd ergens rond de 90 omwentelingen zat. maar zie dat ik heel veel boven de 112 trap. Daarentegen zak ik soms zonder het echt in de gaten te hebben ook wel eens terug naar 85. het effect van even een tandje op of af is dan direct te zien en dat fietst een stuk comfortabeler. En na een recente knieblessure eigenlijk heel fijn.
Het volgen van een Track moet ik nog proberen, maar dat komt komende week wel als ik een toertocht ga rijden in het voor mij volledig onbekende Heino. (zelfs bij uitgepijlde routes raak ik nog de weg kwijt)
Alleen het instellen van de hoogtemeter begrijp ik niet zo goed.
Eerste testritje beviel me wel. Lekker om alles op 1 scherm te kunnen zien (hartslag, cadans, snelheid). Ik voelde me net een serieuze fietser, haha. Ik had nooit een cadansmeter bijvoorbeeld, ik dacht dat ik altijd ergens rond de 90 omwentelingen zat. maar zie dat ik heel veel boven de 112 trap. Daarentegen zak ik soms zonder het echt in de gaten te hebben ook wel eens terug naar 85. het effect van even een tandje op of af is dan direct te zien en dat fietst een stuk comfortabeler. En na een recente knieblessure eigenlijk heel fijn.
Het volgen van een Track moet ik nog proberen, maar dat komt komende week wel als ik een toertocht ga rijden in het voor mij volledig onbekende Heino. (zelfs bij uitgepijlde routes raak ik nog de weg kwijt)
Alleen het instellen van de hoogtemeter begrijp ik niet zo goed.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Hoogtemeter instellen is eenvoudig, zodra je het truukje weet. Als je training of route hebt gekozen, maar nog niet gestart, druk dan de bovenste knoppen links en rechts in. In dat menu ga je naar altitude en dan naar manual, daar kun je dan de correcte hoogte instellen van waar je dan bent
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
thnx!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE