Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 jul 2007 00:08

Snow schreef:Zo moe van nono Bonen aan het worden. Ik mag het niet zeggen wellicht (maar doe het toch) maar je zou bijna wensen dat Bonen eens (schuldig of niet) in zo een lastig parket zou komen. Dan gaat Zabel of een andere sprinter niet zeggen dat Bonen zich bij de sprint maar in de hekken moet laten kwakken. Beneden alle peil zo een opmerking van Bonen en nogmaals......Rasmussen opereert binnen de regels al zien veel mensen dat graag anders gezien de huidige heksenjacht.



Ik begrijp al waarom je de nuance van even terug nog niet snapt: je wordt niet gehinderd door enig verfijnd denkvermogen in deze.


Zeggen dat Rasmussen binnen de regels handelt is toch wel totaal absurd: zelfs Rasmussen zelf zal dat ontkennen.
Kijk, ik zal het je zo duidelijk en analytisch mogelijk proberen uit te leggen; mogelijks is het praten tegen muren, maar dan kan jij er ook niet meer aan doen. Voilà, je hebt (a.) een regel, (b.) een overtreding, (c.) de sanctie op die overtreding en (d.) de mening die mensen daarover hebben.

Toegepast op dit geval:
a. de regel: je moet als sporter van het niveau-Rasmussen je verblijftplaats mededelen, teneinde out-of-competition controles mogelijk te maken, dit alles met een eerlijke sport als doel
b. de overtreding: Rasmussen deed dit niet (volgens de verschillende interpretaties 2 tot 4 maal toe!!!). Of je dat nu een "administratieve vergissing" noemt of iets anders, het blijft een overtreding van de regel (a.). Nu ga jij mij toch niet zeggen dat hij binnen de regels handelt?!
c. de sanctie: de eerste kerel een pure waarschuwing (dus niet schorsing) - het is niet omdat iemand niet de ultieme zwaarste straf/sanctie krijgt, dat hij binnen de regels handelt en geen overtreding beging: da's nogal een uiterst infantiele redeneerwijze
d. de mening: sommigen vinden dit niet erg, anderen tillen heel zwaar aan de minste overtreding... vrijheid van meningsuiting, weet je wel?

Maar je kan dus bezwaarlijk zeggen dat Rasmussen binnen de lijntjes kleurt.
Een geweldenaar die een boete krijgt en niet naar de cel moet (of geen doodstraf krijgt) begin toch ook een overtreding? Een automobilist die dronken was of te hard reed, een boete krijgt, maar z'n rijbewijs behoudt, die is toch ook in overtreding? Als je dat niet ziet, vergeet deze discussie dan!
En ja, daarom vind ik het dus heel erg dat een gele truidrager (of een toprenner in het algemeen) zich niet 100% heeft ingezet om alle verdenking rond zijn persoon te voorkomen, en daarmee de sport beschadigd heeft! En daarom zie ik hem dus liever niet winnen... en dat vind ik een verdedigbare mening.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 26 jul 2007 00:10

Moet zeggen dat ik het redelijk ´leuk´vind (voor zover je hier nog van kunt spreken) Dat Cofidis nu uit de tour is.

Betere straf/ antwoord is er niet voor de grote muil die de Fransen steeds weer opzetten zonder dat er maar één bewijsstuk is.

Wat betreft Boonen. Het valt me verschrikkelijk van hem tegen...

En Rasmussen verdient de overwinning zolang hij hartstikke schoon is (wat hij dus is).
Train ze!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 26 jul 2007 00:17

C a s r a n schreef:
Snow schreef:Zo moe van nono Bonen aan het worden. Ik mag het niet zeggen wellicht (maar doe het toch) maar je zou bijna wensen dat Bonen eens (schuldig of niet) in zo een lastig parket zou komen. Dan gaat Zabel of een andere sprinter niet zeggen dat Bonen zich bij de sprint maar in de hekken moet laten kwakken. Beneden alle peil zo een opmerking van Bonen en nogmaals......Rasmussen opereert binnen de regels al zien veel mensen dat graag anders gezien de huidige heksenjacht.



Ik begrijp al waarom je de nuance van even terug nog niet snapt: je wordt niet gehinderd door enig verfijnd denkvermogen in deze.


Zeggen dat Rasmussen binnen de regels handelt is toch wel totaal absurd: zelfs Rasmussen zelf zal dat ontkennen.
Kijk, ik zal het je zo duidelijk en analytisch mogelijk proberen uit te leggen; mogelijks is het praten tegen muren, maar dan kan jij er ook niet meer aan doen. Voilà, je hebt (a.) een regel, (b.) een overtreding, (c.) de sanctie op die overtreding en (d.) de mening die mensen daarover hebben.

Toegepast op dit geval:
a. de regel: je moet als sporter van het niveau-Rasmussen je verblijftplaats mededelen, teneinde out-of-competition controles mogelijk te maken, dit alles met een eerlijke sport als doel
b. de overtreding: Rasmussen deed dit niet (volgens de verschillende interpretaties 2 tot 4 maal toe!!!). Of je dat nu een "administratieve vergissing" noemt of iets anders, het blijft een overtreding van de regel (a.). Nu ga jij mij toch niet zeggen dat hij binnen de regels handelt?!
c. de sanctie: de eerste kerel een pure waarschuwing (dus niet schorsing) - het is niet omdat iemand niet de ultieme zwaarste straf/sanctie krijgt, dat hij binnen de regels handelt en geen overtreding beging: da's nogal een uiterst infantiele redeneerwijze
d. de mening: sommigen vinden dit niet erg, anderen tillen heel zwaar aan de minste overtreding... vrijheid van meningsuiting, weet je wel?

Maar je kan dus bezwaarlijk zeggen dat Rasmussen binnen de lijntjes kleurt.
Een geweldenaar die een boete krijgt en niet naar de cel moet (of geen doodstraf krijgt) begin toch ook een overtreding? Een automobilist die dronken was of te hard reed, een boete krijgt, maar z'n rijbewijs behoudt, die is toch ook in overtreding? Als je dat niet ziet, vergeet deze discussie dan!
En ja, daarom vind ik het dus heel erg dat een gele truidrager (of een toprenner in het algemeen) zich niet 100% heeft ingezet om alle verdenking rond zijn persoon te voorkomen, en daarmee de sport beschadigd heeft! En daarom zie ik hem dus liever niet winnen... en dat vind ik een verdedigbare mening.


Dat er fouten zijn gemaakt betekend dat Rasmussen zich niet volledig heeft ingezet?

Het is puur trijteren wat er nu gebeurd. Men had dit nieuws namelijk al veel eerder naar buiten kunnen brengen, echter is het alleen leuk wanneer iemand in het geel rijdt. Want dan krijg je pas echt veel aandacht! Rasmussen is gestraft en heeft geen doping gebruikt.
Hier kan alles over gezegd worden. Feit blijft dat hij gewoon geen doping heeft gebruikt, anders was dit al lang ontdekt (aangezien hij weet ik veel hoevaak gecontroleerd is).
Train ze!

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 26 jul 2007 00:26

LVGH schreef:
ponsteen schreef:Boonen heeft zijn strijdplan voor de Rabobank onthuld: Rasmussen moet zich laten lossen op de laatste klim als hij ook maar een beetje verstand heeft.

Het lijkt me inderdaad niet verstandig collega's op grond van geruchten en je eigen onderbuik gevoel zo te veroordelen...


Helemaal mee eens, Boonen moet eens leren zijn hersens in de juiste versnelling te zetten alvorens zijn grote klep open te trekken.
Rasmussen heeft zich idd verdacht gemaakt door die domme handelingen maar tot nu toe is er niets gebleken van doping. Zolang dat niet het geval is kan je iemand moeilijk van doping gebruik betichten.
Als hij alles clean heeft gedaan dan chapeau voor die Danish chicken.
Verder is Rasmussen behoorlijk goed bespraakt. Zijn Engels is bijzonder goed hetgeen je van de meeste Z Europese renners niet kan zeggen. Dat hij minder uitstraling heeft is niet te wijten aan gebrek aan woorden.
Maar zoals altijd in Frankrijk...men zoekt en zoekt naar schandaaltjes bij NIET Franse renners. Zie hoe ze Lance Armstrong opjoegen en bejegenden. Enfin, het zijn Fransen en dat is helaas het meest chauvinistische volk van de EU!
Boonen zou zich hier verre van moeten houden. Heel on collegiaal!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 26 jul 2007 00:30

marven schreef:Uitstraling? Om eerlijk te zijn vind ik dat rasmussen meer uitstraling heeft dan de andere renners in de top vijf. Hij kan redelijk goed engels en heeft meer te zeggen dan de top vijf bij elkaar. En niets is bewezen er zijn alleen verdenkingen. En die heb ik bij meer renners. Hoe hoog staat die Moreni eigenlijk in het klassement?


Volgens mij kan je rustig zeggen dat hij voor een wielrenner zeer goed engels praat, en voor een deense tongval moet je toch goed luisteren. Er wordt hier gezegd dat hij een PR-man nodig heeft omdat hij gisteren in den treure moest herhalen hoe zijn vork in de steel zat. Lag waarschijnlijk eerder aan het slecht luisteren dan aan het slecht praten.............

Moreni, was dat niet nr. 51 of zo...............betekent dat we dan de 'echte winnaar' nog lager geklasseerd moeten gaan zoeken? Dan zijn we er volgend jaar in ieder geval nog niet uit wie de Tour 2007 gewonnen heeft.

Ik hoop bij tautatis dat de kopmannen niet door de mand vallen en bij gelijke monniken, gelijke kappen inderdaad Rasmussen het houdt tot aan de C.E.
Hoewel hij echt wel diep ging, hij moest meerdere malen naar het asfalt kijken, was het toch meesterlijk dat hij zich niet gek liet maken door Contador en de rit op fanatstische wijze afsloot.

mca2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:37

mca2 26 jul 2007 01:03

Rasmussen uit de tour!

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 26 jul 2007 01:11

Ik neem dus al mijn woorden terug.

Dit gaat nergens meer over.. mijn motivatie voor het wielrennen ebt met de seconde weg voor een stel malloten
Train ze!

mca2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:37

mca2 26 jul 2007 01:18

Mazzoleni oh nee sorry, Cassani zou Rasmussen in de juni-Mexico-maand in Italie hebben zien trainen. Dat klinkt wel heel erg dom. Was toch ook een kwestie van tijd totdat ze Rasmussen paspoort eens gingen controleren op douanestempels?

Ok, het is een vooroordeel van mij, maar deze tour laat toch weer zien dat de gemiddelde wielrenner te dom is om te poepen. Bloeddoping met andermans bloed, testosteron en jezelf laten spotten in Italie... manman.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 26 jul 2007 01:23

@ mca2: Davide Cassini, niet Mazzoleni... denk niet dat ze de woorden van een Astana-renner zo'n gewicht gaan geven.

Evers schreef:Ik neem dus al mijn woorden terug.

Dit gaat nergens meer over.. mijn motivatie voor het wielrennen ebt met de seconde weg voor een stel malloten



Sja, de leidinggevende autoriteiten in deze sport hebben de sport die ze "maar" verdienen, en de renners hebben de managers en sportbobo's die ze waard zijn. Heel jammer voor de goede zielen (sportliefhebbers en zuivere sporters) die in zo'n omstandigheden meedraaien in de molen.


Ik begrijp je gevoel, maar toch moet je vooral sport en competitie voor jezelf doen. Ik heb jaren koers gereden en had hele sterke vermoedens van wat renners rondom mij deden... maar dat liet ik voor m'n eigen sportplezier niet aan m'n hart komen!
Anderzijds ben ik wel blij dat ik nu naar een andere sport (duatlon) overschakel, en liefst op niet-stayers: dan is elke competitie er eentje tegen mezelf, ik met m'n eindtijd... wat de rest doet zal mijn plezier niet vergallen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 jul 2007 01:24

jemig de pemig, laten we maar ophouden over de tour en gewoon genieten van ons eigen leven op de fiets

Plaats reactie